Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:16:14 GMT

بهره‌برداری از ۳۶ طرح بنیاد مسکن همدان در هفته دولت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۸۰۵۷

بهره‌برداری از ۳۶ طرح بنیاد مسکن همدان در هفته دولت

به گزارش ایرنا، حسن ظفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۶ طرح مربوط به بهسازی و ساماندهی کالبد روستاها با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان، تحت عنوان زیرسازی، تعریض و تخریب، جدول گذاری و اجرای عملیات آسفالت اجرا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان اضافه کرد: همچنین ۱۰ طرح دیگر در قالب بازسازی و بهسازی مسکن روستایی شامل ۱۰ هزار واحد مسکونی با  اعتبار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان به مساحت ۸۳۰ هزار متر مربع، احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اعتبار این طرح ها مبتنی بر تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض دولت، کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) و آورده متقاضی است که با نظارت نظام فنی روستایی و مجموعه مقررات ملی ساختمان ساخته شده اند.

ظفری از آغاز ۲ طرح عمرانی در شهرستان های همدان و نهاوند خبر داد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن در قالب ۲۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع، ۱۰ بلوک هفت طبقه، با پیش بینی ۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار شروع شده است.

وی افزود: همچنین طرح مسکن ۳۲۰ واحدی شهر نهاوند در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع به تعداد ۱۳ بلوک هفت طبقه با اعتبار ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح کلنگ زنی طرح اقدام مسکن ملی به تعداد ۵۲۰ واحد با پیش بینی اعتبار ۲۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، گفت: براساس کلیات طرح اقدام ملی، این پروژه ها متقاضی محورند و منابع مورد نیاز آنها از تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان تامین می شود.

ظفری خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های لازم جهت شروع اجرایی این ۲ طرح به انجام رسیده است و در هفته دولت شاهد کلنگ زنی آنها در سطح استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در سطح استان چهار هزار و ۴۶۶ متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن نامنویسی کردند که تا کنون سه هزار و ۴۳ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند و ۱۴۸ متقاضی، آورده خود را به سیستم بانکی واریز کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان از جمله شرایط نامنویسی در این طرح را سرپرست خانوار بودن و سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا اعلام کرد و گفت: فرم "ج" متقاضیان نیز نباید براساس استعلام های به عمل آمده قرمز باشد و همچنین سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات دولتی در راستای خانه دار شدن نداشته باشد.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن همدان جهش تولید نهاوند بنياد مسكن انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن همدان جهش تولید نهاوند بنياد مسكن انقلاب اسلامی طرح اقدام ملی مسکن همدان جهش تولید نهاوند بنياد مسكن انقلاب اسلامی طرح اقدام ملی مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل پروژه ۲۷۴ واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه ۲۷۴ واحدی مسکن ملی شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: پروژه ۲۷۴ واحدی مسکن ملی شهرستان نهاوند دارای ۶۰ درصد پیشرفت است که برنامه داریم در هفته دولت تحویل متقاضیان دهیم.

علی جلالوند گفت: نهضت ملی مسکن در شهرستان نهاوند در قالب سه پروژه ۲۷۴ واحدی، ۴۶ واحدی و ۴۵ واحدی تعریف شده که توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

او با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ متقاضی مسکن ملی در شهرستان نهاوند ثبت‌نام کردند، طی بررسی‌های انجام شده تعداد ۱۲۵۰ نفر واجد شرایط بودند تصریح کرد: ازاین تعداد ۱۲۳ نفر در شهر فیروزان جانمایی شدند و تعداد ۳۶۵ نفر هم در شهرک شهید حیدری در قالب بنیاد ساخت پروژه‌های ۲۷۴ واحدی و ۴۶ واحدی و ۴۵ واحدی جانمایی شده اند. 


جلالوند با بیان اینکه ۴۸۲ قطعه زمین در شهرک امیرکبیر نهاوند به گروه‌های ساخت در قالب گروه‌های ۳ نفره، دونفره و تک نفره واگذار شده است، افزود: با ۵۳۳ متقاضی قرارداد واگذاری منعقد شده است و ۸۷ نفر از سوی نهاد‌های حمایتی معرفی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با بیان اینکه سهمیه تسهیلات مسکن روستایی شهرستان نهاوند در سال‌جاری ۱۵۰۰ فقره است، گفت: تاکنون ۹۰۰ فقره قرارداد منعقد شده است.

او با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی در امسال ۳۵۰ میلیون تومان است،افزود: بخشی از آن به شضکل متمم و در قالب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به متقضیان پرداخت می‌شود.


جلالوند با بیان اینکه ۹۱ درصد از مساکن روستایی شهرستان نهاوند بهسازی و مقاوم‌سازی شده است، افزود: اکنون ۵۰۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با اشاره به سنددار شدن ۹۴ درصد از مساکن روستایی این شهرستان، از صدور ۲۴ هزار سند مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

او با بیان اینکه ۱۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان وجود دارد، تأکید کرد: طرح هادی ۱۶۸ روستا تهیه شده و تنها یک روستا (باروداب) به علت جابه‌جایی طرح هادی ندارد.

جلالوند با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی ۴۰ روستای نهاوند بازنگری شده است، گفت: ۱۲۶ روستای شهرستان عملیات بهسازی روستایی صورت گرفته به طوری که شاخص بهسازی روستایی در این شهرستان ۶۴ درصد است.

دیگر خبرها

  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • تحویل پروژه ۲۷۴ واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده