Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان گیلان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات این ماه اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه است و از هیئات مذهبی انتظار داریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات این ماه  ولایت‌پذیری را به جامعه انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه امسال باید فرهیختگی و شور و شعور حسینی را در هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری به نمایش گذاشته شود ابراز داشت: براساس تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسمات مذهبی بهتر است در فضای باز برگزار شود زیرا ازدحام توأم با آلودگی، حق‌الناس است.

علیزاده با اشاره به اینکه هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده است بیان داشت: بقاع متبرکه نقش مهمی در ترویج شعائر مذهبی، معارف عاشورایی و مکتب امام حسین(ع) دارند و هیئات مذهبی نیز در بقاع شاخص مستقر هستند و از فصای امامزادگان و فضاهای روباز برای برگزاری مراسمات عزاداری استفاده می‌کنند.

آذرنوش: مراسم کمک‌های مومنانه فدراسیون وزنه‌برداری بعد از مراسم عزاداری محرم برگزار می‌شودنمایشگاه "عطر تربت" ویژه ماه محرم در قم برپا می‌شودبرنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام در دهۀ اول محرم

وی از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: مراسمات عزاداری نیز در 99 بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود البته نحوه مراسمات در هر شهرستان با اجازه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان و دستورالعمل‌های ابلاغی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اعزام 40 مبلغ و روحانی برای انجام تبلیغات به روستاهای محروم و کم‌برخوردار در این ایام گفت: خدام، هیئت امنای بقاع متبرکه، عزاداران حسینی و خیرانی که در مناطق پرخطر حضور دارند اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی و ملزومات بهداشتی می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه در مناطق قرمز و پرخطر، برنامه حرکت کاروان‌های عزاداری و تعزیه‌خوانی بدون ازدحام و تجمع اجرا می‌شود عنوان کرد: بهتر است مراسمات با جمعیت کم، بدون پذیرایی، کوتاه و پرمحتوا برگزار شود و سایر برنامه‌هایی که در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند نیز از طریق شبکه‌های استانی و فضای مجازی پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ضرورت حضور فعال در فضای مجازی در ایام محرم و طراحی برنامه‌های متناسب این ماه خاطرنشان کرد: چندین بسته کمک معیشتی و بهداشتی هر بسته به ارزش 400 هزار تومان نیز با مشارکت مردم و از محل موقوفات تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی به بخش‌های مختلف طرح بصیرت عاشورایی اشاره کرد و افزود: این طرح در کنار عزاداری حسینی شامل سیاهپوش کردن معابر و بقاع متبرکه، برگزاری محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، توزیع نان صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم برای مراکز درمانی، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی نیز می‌شود.

انتهای پیام/612/ی

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... گلایه رئیس بسیج مداحان استان زنجان از کم‌توجهی به ماه محرم/ چرا فضای شهر سیاه‌پوش نشده است? حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود ابتکارات هیئات مذهبی خراسان رضوی در آستانه محرم/ از خرید ونتیلاتور تا برپایی ایستگاه‌های نذر سلامت + فیلم‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گلایه رئیس بسیج مداحان استان زنجان از کم‌توجهی به ماه محرم/ چرا فضای شهر سیاه‌پوش نشده است? حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود ابتکارات هیئات مذهبی خراسان رضوی در آستانه محرم/ از خرید ونتیلاتور تا برپایی ایستگاه‌های نذر سلامت + فیلم‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۲ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۳ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۴ گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ ۵ خوزستان| ماجرای فروش زمین‌های "منطقه کاردانش" بهبهان با کاربری فضای سبز چیست؟ ۶ پیگیری رسانه‌ای تسنیم نتیجه داد/ قرارگاه خاتم‌الانبیا با واگذاری ۵ طرح شهری در استان مرکزی خدمت‌رسانی می‌کند ۷ سرمایه‌گذاری ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان / راه‌اندازی ۲۴ هزار طرح اشتغالزایی ۸ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود/ برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: از کولبران ‌حمایت می‌کنیم / با اقتدار در مقابل قاچاقچیان، اشرار و معاندین ایستاده‌ا‌یم معاون وزیر نیرو: تا پایان امسال هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هرماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان جزئیات بازداشت ۵ کارمند شهرداری بوشهر/ متهمان در اختیار اداره اطلاعات قرار گرفتند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: نقشه راه اقتصادی کشور در هفته دولت اعلام می‌شود لبنان| میشل‌عون: حزب‌الله هیچ انبار تسلیحاتی در بندر بیروت ندارد/ ایستادگی مقابل تجاوزات اسرائیل وظیفه هر لبنانی است امام خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند واعظی: نظرات اصلاحی قوای دیگر در طرح فروش نفت مورد توجه قرار می‌گیرد قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان رعایت پروتکل های بهداشتی بصیرت عاشورایی متبرکه استان بقاع متبرکه هیئات مذهبی برنامه ها ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم

دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) همزمان با شب رحلت این محدث والامقام از میدان شهرری به سمت سیدالکریم (ع) حرکت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) دسته عزاداری خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از میدان شهرری به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت کردند.

خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با نوحه‌خوانی برای ادای احترام به سیدالکریم (ع) همراه با مردم ولایتمدار شهرری روانه حرم شدند.

برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد

همچنین به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) امروز بعد از نماز مغرب و عشاء، زیارتنامه آن حضرت در اعتاب مقدسه و مساجد کشور به صورت سراسری قرائت می‌شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • وقف زمین کشاورزی برای عزاداری سیدالشهدا (ع)