Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@15:12:41 GMT

با عرضه بلوکی، قیمت سهام عادلانه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۹۷۶۸

با عرضه بلوکی، قیمت سهام عادلانه می‌شود

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه تغییر روش معامله کمک می‌کند قیمت عادلانه‌تر شود، گفت: وقتی سهم به این حجم می‌رسد قدرت تصاحب سیت و جایگاه هیات مدیره ایجاد می‌شود، افرادی که تمایل دارند در این شرکت‌ها قدرت کنترلی و راهبردی داشته باشند، معاملات بلوکی و عمده انجام دهند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد فرهانیان درباره عرضه بلوکی سهام عدالت از امروز اظهار کرد: تغییر مکانسیم عرضه و تغییر آن به عرضه بلوکی هیچ ارتباطی به نحوه سفارش‌گذاری مردم ندارد و برای سفارش‌گذاری سهام مشمولان هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود، مردم مانند روال قبلی عمل کنند و اطلاعات خود را به شعب بانک یا کارگزاری‌ها ارائه دهند فقط مکانزیم اجرا و عملیات بازار تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که به طور ناگهان حجم سفارش یکی از شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت حضور دارد به ۱۰ میلیون سهم می‌رسد، شرایط آن از شمول یک خرده فروشی خارج می‌شود و معامله آن معامله یک سهم عمده است بنابراین باید از طریق روش معمالات بلوکی انجام شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه تغییر روش معامله کمک می‌کند که قیمت عادلانه‌تر شود، گفت: وقتی سهم به این حجم می‌رسد قدرت تصاحب سیت و جایگاه هیأت مدیره ایجاد می‌شود. افرادی که تمایل دارند در این شرکت‌ها قدرت کنترلی و راهبردی داشته باشند، معاملات بلوکی و عمده انجام دهند.

فرهانیان همچنین درباره کسانی اطلاعات درست در سامانه ثبت کرده‌اند اما هنوز پول حاصل از فروش سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: این گروه می‌توانند با تلفن گویای ۱۵۶۹ تماس بگیرند و مشکل خود را به کارشناسان اطلاع دهند. احتمالاً هر مشمول دچار یک مشکل متفاوت باشد به همین دلیل کارشناسان متعددی پاسخگوی مشکل مشمولان سهام عدالت هستند. تماس با این شماره محدودیت زمانی ندارد.

وی ادامه داد: مشمولانی که دچار این مشکل شده‌اند ابتدا وارد سایت سهام عدالت شوند و راستی آزمایی شماره همراه، کد ملی و شبای ثبت شده با نام خود را انجام دهند. بعد از آن می‌توانند در سایت دارایی خود را مشاهده کنند. اگر نتوانستند این پروسه را طی کنند هم از طریق تلفن ۱۵۶۹ و هم مراجعه حضوری به سازمان خصوصی سازی و شرکت سپرده گذاری می‌توانند مشکل پیش آمده را برطرف کنند.

مدیر برنامه‌ریزی وتوسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی افزود: یکی از مشکلات به وجود آمده که امکان واریز پول را غیرممکن کرده، این است که افراد دو کد شبا ثبت کرده‌اند و راستی آزمایی آنها در سیستم هنوز به روز رسانی نشده باشد. هر چند که ممکن است یک کد درست باشد اما باید فقط یک کد ثبت شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 439582

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سهامداران بورس سهام عدالت سامانه سهام عدالت خرید و فروش سهام عدالت توزیع سهام عدالت بازار بورس معاملات بورس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت سپرده گذاری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی