Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد در جمع دانشجویان و مردم قول داده بود که کمربند جنوبی احداث نمی‌شود؛ اما روز گذشته طرح تفصیلی جنوب شرق مشهد با امضای شهردار و با تأکید بر احداث کمربند جنوبی به تصویب شورای شهر رسید.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * بدعهدی شهردار مشهد این روز‌ها توی چشم می‌زند. محمدرضا کلایی در جمع دانشجویان قول داده بود که در دوران حضورش در کسوت شهردار مشهد، کمربند جنوبی را احداث نمی‌کند، اما چند هفته پس از آن، طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد با تأکید بر احداث کمربند جنوبی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روز گذشته هم در صدودومین جلسه علنی شورای شهر طرح تفصیلی پینشهادی جنوب شرق مشهد مصوب شد. در بند ۹ این مصوبه شورای شهر مشهد آمده است: «به منظور پیشگیری از تحریک توسعه ناشی از احداث کمربند جنوبی، پیشنهاد می‌شود کلیه اراضی بلافصل موجود فاقد بنا در ضلع شمال و شرق بزرگراه، تا عمق ۱۰۰ مترو در ضلع جنوب بزرگراه تا خط الرأس ارتفاعات، با کمک مراجع قانونی و انجمن‌های مردم نهاد، شناسایی و مستندسازی شود و کاربری این اراضی سبز حفاظتی تعیین شود».   بیشتر بخوانید: تخریب منابع تجدیدناپذیر مشهد براساس پیش‌بینی‌های اشتباه طرح مهرازان / کمربند جنوبی باید برای شهری با جمعیت ۵.۴ میلیون نفر ساخته شود! شهردار مشهد اقدامات انجام شده درباره تغییر کاربری کمربند جنوبی را شفاف سازی کند تناقضات شورای شهر مشهد در پروژه کمربند جنوبی / طرحی که زندگی سه میلیون نفر را به خطر می‌اندازد لزوم بازنگری در سیاست‌های مدیریت شهری در مشهد / کمربند جنوبی نماد توسعه نیست توسعه شهر به سمت جنوب لطمه‌های فراوانی به ریه‌های مشهد وارد می‌کند
در این جلسه، مهدی نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد این پیشنهاد را نیز مطرح کرد که محدوده ۱۵ کیلومتر ادامه کمربند جنوبی که در حوزه طرح تفصیلی جنوب شرق مشهد قرار می‌گیرد، تایید کاربری بزرگراهی برای این قسمت، مشروط به نظر مشاور محیط زیستی و شورای عالی شهرسازی باشد. اما این موضوع مورد مخالفت جدی احمدی نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورا و برخی دیگر از اعضای شورای شهر قرار گرفت. همچنین کاظمی، معاون عمران و ترافیک شهردار مشهد که به عنوان نماینده شهرداری در این جلسه حضور داشت، با این پیشنهاد به صورت جدی مخالفت کرد.   مطالعات زیست محیطی کار را تعطیل می کند! کاظمی با اعتقاد بر اینکه مشروط کردن ادامه پروژه به تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی و مطالعات زیست محیطی، باعث تطعیل شدن کار می‌شود، با پیشنهاد مهدی نیا مخالفت کرد.   رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر مشهد پیش از این هم گفته بود که کوه پاک دقیقا کمربند جنوبی است و اگر شهرداری می‌خواهد کمربند جنوبی را اجرا نکند، چرا ستون‌های پل هاشمیه را نگه داشته است؟   سوال به جایی است؛ انتهای بلوار هاشمیه به کمربند جنوبی می‌رسد، جایی که هنوز نه اثری از ساخت و ساز است و نه حتی خیابان مشخصی دارد؛ اما ستون‌های پل در تقاطع این بلوار نصفه و نیمه، روی جاده‌ای که هنوز کشیده نشده و می‌گویند ساخته نمی‌شود، قد علم کرده اند و کسی هم پاسخگو نیست که چرا این ستون‌ها از این جا سربرآورده اند.   به گفته حاجیان شهری، نظر مشاور طرح تفصیلی جنوب شرق مشهد، اجرای پروژه کمربند جنوبی است. درست است که در آن‌جا کوه پارک افتتاح شده، اما در اسکلت کمربند اجرایی شده است. از نظر من پروژه کمربندجنوبی در حال انجام است، من معتقدم کوه پارک دقیقا کمربند جنوبی است.   کوه پارک؛ پوسته ای برای اجرای کمربند جنوبی او معتقد است که کوه پارک در واقع پوسته‌ای است برای اجرای کمربند جنوبی و بر این اساس، ژست مردم داری شهردار مشهد در جلسه با فعالان دانشجویی و بعد‌ها در حاشیه بازدید از کوه پارک و در جمع فعالان زیست محیطی، چیزی جز وعده توخالی نبود.

علی کشمیری، فعال محیط زیستی مشهدی در گفتگو با خبرنگار ما این رفتار شهرداری مشهد را فریب افکار عمومی دانست و گفت: احداث کوه پارک فقط خریدن زمان و بازی با کلمات بود، از قبل هم می‌دانستیم کمربند احداث می‌شود.   کمشیری به احداث تقاطع چندسطحی در میدان نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این میدان بار ترافیکی نداشت، اما پس از احداث کمربند جنوبی، بار ترافیکی آن به میدان نمایشگاه می‌رسد و برای اینکه ترافیک در آن منطقه قفل نشود، تقاطع چند سطحی و تعریض انتهای بلوار وکیل آباد را زودتر شروع کردند. به همین دلیل است که می‌گوییم از ابتدا معلوم بود که کمربند جنوبی ادامه پیدا می‌کند.   شهردار افکار عمومی را فریب داد این فعال محیط زیستی گفت: همه این اقدامات قطعات پازلی بود که در زمان بندی مشخص به اجرا رسید، اما اینکه مردم را فریب دهند، کار بسیار زشتی است.   وی توضیح داد: این فریبکاری است که بگویند کوه پارک حق همه است؛ مثل این است که سطح دریاچه ارومیه را اتوبان بزنیم و بعد هم اسمش را بگذاریم دریاچه پارک. این کوه سهم همه است، اما زمین‌هایی که قرار است آنجا ساخت و ساز شود که سهم خودشان است!   کشمیری گفت: این درست نیست که شورای شهری که خودمان به آن‌ها رأی دادیم، وقتی پای منافعشان در میان باشد، نه اصلاح طلب بشناسند و نه اصولگرا. اکنون در مشهد اینگونه است که چپ و راست با هم دارند این شهر را ویران می‌کنند.   وی با اشاره به اظهارات سابق شهردار مشهد مبنی بر اینکه کوه پارک مانع احداث کمربند جنوبی می‌شود، گفت: همان زمان به شهردار گفتیم که اگر صداقت دارید، چرا جاده را احداث می‌کنید؟ می‌توانید با ایجاد فضای سبز به صورت عمود بر جاده، از احداث دوباره جاده جلوگیری کرد. شهردار همان زمان به ما گفت این کار را نمی‌کند.   این فعال محیط زیستی تصریح کرد: امیدوارم روزی در یک دادگاه صالح به تمام این جرم‌ها رسیدگی شود و هرکسی که در در تخریب زیست گاه و طبیعت این شهر سهم داشته، محاکمه شود.   عملکرد متعارض شورای شهر مشهد  سعید شعرباف تبریزی، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نیز در اینستاگرام خود عملکرد شورای شهر را متعارض و دوگانه خواهند و نوشت: انتخاب‌های لیستی سیاسی و گماشتن افراد داری تعارض منافع در سطح شورای شهر، نتیجه‌ای جز از دست دادن سرمایه‌های انسانی و طبیعی شهر به همراه نخواهد داشت.   او بیان کرد: شهردار جوان مشهد که چند بار در سخنرانی‌های علنی اعلام کرد جمع بندی نهایی شهرداری بر تبدیل کاربری پروژه کمربند جنوبی، از یک پروژه شریانی ترافیکی به یک فضای اجتماعی خانواده محور است، در عمل مسیر متفاوتی را در قبال این پروژه پی گرفته است.   شعرباف همچنین به اظهارات رئیس کل دادگستری خراسان رضوی مبنی بر اینکه به هیچ وجه اجازه احداث کمربند جنوبی بدون انجام مطالعات زیست محیطی را نمی‌دهد، اشاره کرد و نوشت: این در حالی است که در همین مدت بیش از سه کیلومتری در مفصل کوشش و خلج از این پروژه در حال اجرا بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتفاعات جنوبی مشهد شورای شهر مشهد شهردار مشهد احداث کمربند جنوبی طرح تفصیلی جنوب شورای شهر مشهد جنوب شرق مشهد پروژه کمربند شهردار مشهد زیست محیطی محیط زیستی محیط زیست کوه پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در جریان سفر به بخش مرکزی شهرستان مشهد از پروژه‌های در حال احداث طرح نهضت ملی مسکن در شهرک مهرگان بازدید کرد.

استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به بخش مرکزی شهرستان مشهد از سایت‌های در حال احداث طرح نهضت ملی مسکن در شهرک مهرگان بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید ضمن ارزیابی روند ساخت پروژه‌های ۱۲۴ واحدی در فاز ۲، ۱۹۶ در فاز ۲ و ۱۳۴ واحدی در فاز ۳ شهرک مهرگان، دستورات مقتضی لازم را به منظور تسریع در اتمام پروژه‌های فوق خطاب به مدیران مربوطه صادر کرد.

نظری در حاشیه این بازدید اظهار کرد: سه سایت در حال احداث فوق از مجموع میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

کد خبر 6080116

دیگر خبرها

  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • شهردار مشهد از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • ایران عضویتش را در سه سازمان بین المللی لغو کرد + اسامی
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت