Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:52:28 GMT

وام و تسهیلات به فارغ التحصیلان کشاورزی تعلق نمی گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۰۲۹۴

وام و تسهیلات به فارغ التحصیلان کشاورزی تعلق نمی گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن گلدانساز ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت صد و بیستمین سالگرد تأسیس پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت همکاری این دانشگاه با شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها چگونه است؟ گفت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه استارت آپ هایی را ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری پردیس کرج ۳۰ شرکت مستقر است، گفت: با توجه به اینکه پردیس زیر مجموعه دانشگاه تهران است با شرکت‌های مستقر در پایتخت نیز ارتباط داریم.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در خصوص تبادل دانشجو با دانشگاه‌های خارج از کشور نیز گفت: برخی از دانشجویان مقطع دکترا و همچنین اساتید دانشگاه به مدت یک تا سه سال در دانشگاه‌های معتبر دنیا مأموریت پژوهشی می‌روند.

گلدانساز اضافه کرد: با برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا جهت تبادل دانشجو تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده ایم زیرا عقیده داریم علم سیار است.

وی در خصوص بازار کار فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز گفت: بسیاری از دانشجویان بدون علاقه وارد دانشگاه می‌شوند و بسیاری از آنها حتی آشنایی با ابزار کشاورزی ندارند.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که فارغ التحصیلان برای کشاورزی باید به اطراف کرج بروند که امنیت اجتماعی به خصوص برای دختران وجود ندارد.

دکتر گلدانساز بخش دیگری تاکید کرد: وام و تسهیلات برای برپا کردن حتی یک گلخانه به فارغ التحصیلان داده نمی‌شود.

وی همچنین تعداد رشته‌های این دانشگاه را در سه مقطع ۱۰۹ رشته گرایش اعلام کرد و گفت: در این دانشگاه ۱۹ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته کارشناسی ارشد و ۶۰ رشته دکتری وجود دارد که البته همه آن‌ها فعال نیستند.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: برای دانشجویان بر اساس رشته‌ها و مقاطع پروژه تعریف می‌شود و پژوهش‌ها تنوع دارد که با توجه به گرایش آنها انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج مستقر است.

کد خبر 5002111

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران شهرستان کرج کشاورزی ویروس کرونا محرم 99 روز خبرنگار شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه عید غدیر خم آزادگان جنگ تحمیلی گرگان قزوین پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران فارغ التحصیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون آزمون - استعداد درخشان) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به درخواست دانشکده مطالعات جهان و بر اساس مجوز ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره کارشناسی ارشد، این دانشگاه از بین دانشجویان مقطع کارشناسی، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته مطالعات چین؛ نظام قدرت جهانی؛ جهانی شدن و فرهنگ، از طریق استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۲.ut.ac.ir، سپس روی قسمت پذیرش داوطلبان استعداد درخشان کلیک نمائید. پذیرش و ثبت نام از تاریخ ۰۵/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ ‬ لغایت ‬ ۲۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳ ‬ خواهد بود.

**تذکرات مهم

رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی متقاضی مرتبط باشد.
داوطلبان فقط در یک رشته می‌توانند ثبت نام نمایند.
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز نیست.
مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.
پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اید برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت نمائید.
نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است