Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دادگستری استان تهران گفت: محیط زیست باید راهکارهای قانونی را برای حل معضلات و آسیب‌های آرادکوه ارائه دهد، همچنان که شهرداری تهران نیز اعلام آمادگی کرده است که براساس تذکرات محیط زیستی این معضلات را پیگیری و برطرف کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران - قم و در جنوب کهریزک با تولید روزانه 400 مترمکعب شیرابه برای سالیان متوالی است که معضلات فراوانی را برای شهر کهریزک و مردم این منطقه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعِ چالشی پیرامون مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه این است که این مجتمع در سال 1340 برای دفن زباله جمعیت 5 میلیون نفری تهران ایجاد شده بود که امروز با افزایش جمعیت تهران و بالطبع افزایش زباله‌های عادی و به‌‌ویژه در ماه‌های اخیر به ‌واسطه شیوع ویروس کرونا و افزایش زباله‌های بیمارستانی دیگر ظرفیت دفع زباله‌های پایتخت را ندارد.

انتشار بوی نامطبوع و گاز مِتان، حضور سگ‌های ولگرد، نفوذ شیرآبه‌های ناشی از زباله‌ها به خاک، حضور اتباع بیگانه و افزایش کلونی‌ها تنها گوشه‌ای از معضلات آرادکوه برای ساکنان بخش کهریزک است که نه تنها سلامت مردم که به لحاظ بار روانی نیز اثرات نامطلوبی را برای شهروندان این بخش به همراه داشته است تا جایی که شکایت‌های مردمی و مطالبه‌گری بخشدار کهریزک از عملکرد آرادکوه و اما و اگرها در اجرای طرح انتقال مرکز دفن پسماند آرادکوه نیز باعث نشده که شهرداری تهران تحت تأثیر معیارهای سودآوری، چشم بر روی کهریزک ببندد تا جایی که مجموعه حاکمیتی بخش کهریزک را دست به دامان دستگاه قضائی ساخته و صبح امروز رئیس دادگستری استان تهران را برای بازدید از مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه به همراه مسئولان محیط زیست و شهرداری تهران به منطقه کهریزک کشانده است.

هزینه انتقال مجتمع آرادکوه برابر با بودجه یک سال شهرداری استگزارش| پروژه انتقال آرادکوه در هاله‌ای از ابهام / اراضی کشاورزی کهریزک تحت تأثیر آرادکوه در حال تخریب استتهران| تأکید حوزه قضایی بخش خاوران بر تفکیک تمامی زباله‌ها در مرکز پسماند آرادکوه/ 20 تن از سودجویان به دادگاه فراخوانده شدند

محمدجواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران در حاشیه این بازدید با بیان اینکه محیط زیست متولی اصلی و دستگاه حاکمیتی ما در موضوع حفظ سلامت محیط زیست است اظهار داشت: رفع نگرانی و دغدغه مردم برای ما حائز اهمیت بسیار است و و ما نیز این موضوع را از محیط زیست مطالبه‌گری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: محیط زیست باید راهکارهای قانونی را برای برطرف کردن معضلات و آسیب‌های آرادکوه ارائه دهد، همچنان که شهرداری تهران نیز اعلام آمادگی کرده است که براساس تذکرات محیط زیستی این معضلات را پیگیری و برطرف کند.

رئیس دادگستری استان تهران با اعلام ضرب‌الاجل 3 ماه برای برطرف شدن مشکلات و معضلات آرادکوه افزود: ظرف مدت سه ماه آینده ارزیابی دیگری از این مجتمع خواهیم داشت تا حداقل در کوتاه‌مدت بتوان بخشی از معضلات را برطرف کرد.

حشمتی سپس با اشاره به تأکیدات بخشدار کهریزک مبنی بر رفع معضل سگ‌های ولگرد در منطقه تصریح کرد: این موضوع را هم به رئیس حوزه و هم شهرداری تهران منتقل خواهیم کرد تا موضوع را پیگیری کنند چرا که در عین رعایت حقوق حیوانات باید این موضوع ساماندهی شود.

انتهای پیام/ح

R1357/P/S6,60/CT7 بیشتر بخوانید... آرادکوه، مجموعه دام‌گستر و فاضلاب‌های شهری در جنوب تهران متهمان اصلی بوی نامطبوع تهران تهران| کوه و کویر «دیر مُره» گزینه مناسبی برای انتقال زباله‌ها از آرادکوه است کاهش ۸۰ درصدی بوی نامطبوع آرادکوه تا ۱۴۰۰ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آرادکوه، مجموعه دام‌گستر و فاضلاب‌های شهری در جنوب تهران متهمان اصلی بوی نامطبوع تهران تهران| کوه و کویر «دیر مُره» گزینه مناسبی برای انتقال زباله‌ها از آرادکوه است کاهش ۸۰ درصدی بوی نامطبوع آرادکوه تا ۱۴۰۰ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۲ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۳ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۴ خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان ۵ سرمایه‌گذاری ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان / راه‌اندازی ۲۴ هزار طرح اشتغالزایی ۶ گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ ۷ پیگیری رسانه‌ای تسنیم نتیجه داد/ قرارگاه خاتم‌الانبیا با واگذاری ۵ طرح شهری در استان مرکزی خدمت‌رسانی می‌کند ۸ خوزستان| ماجرای فروش زمین‌های "منطقه کاردانش" بهبهان با کاربری فضای سبز چیست؟ مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: از کولبران ‌حمایت می‌کنیم / با اقتدار در مقابل قاچاقچیان، اشرار و معاندین ایستاده‌ا‌یم واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ به عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل / آمریکا برای تضعیف محور مقاومت تلاش می‌کند معاون وزیر نیرو: تا پایان امسال هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هرماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان مهمترین اخبار تسنیم روحانی: نقشه راه اقتصادی کشور در هفته دولت اعلام می‌شود لبنان| میشل‌عون: حزب‌الله هیچ انبار تسلیحاتی در بندر بیروت ندارد/ ایستادگی مقابل تجاوزات اسرائیل وظیفه هر لبنانی است امام خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند واعظی: نظرات اصلاحی قوای دیگر در طرح فروش نفت مورد توجه قرار می‌گیرد راه‌اندازی خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان طی ۶ ماه آینده درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دادگستری استان تهران شهرداری تهران بوی نامطبوع محیط زیست زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟

یک هزار زمین کشاورزی در کهریزک تبدیل به کارگاه‌های تفکیک پسماند، پلاستیک و دپو ضایعات پلاستیکی شده و پلاستیک‌ها از پسماند جدا و پس از شستشو با اسید و آب آسیاب می‌شود و به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070267 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟