Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد فشار بیشتر روی مردم نیستند، ولی باید خرد جمعی و تجارب خود را برای حل مشکلات روی هم قرار دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در حاشیه نشست امروز خود با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس از آنجایی که همواره دغدغه معیشت مردم را دارند، طرح تأمین کالاهای اساسی را ارائه کرده‌اند تا اقلام غذایی با قیمت ارزان‌تر در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تأمین 25 قلم کالای اساسی با قیمت ارزان‌تر پیش از این به‌وسیله دولت با تخصیص ارز 4200 تومانی انجام می‌شد اما طی دو سال گذشته با توجه به منابعی که دولت برای تأمین این کالاها در نظر گرفته بود، دو قلم از این کالاها کاهش پیدا کرد زیرا محدودیت منابع وجود دارد و براین اساس نمایندگان به دنبال راهی برای جبران این موضوع هستند.

نوبخت بیان کرد: سازمان برنامه‌وبودجه در نشست امروز با کمیسیون برنامه‌وبودجه به دنبال راهی برای تأمین منابع این طرح بودند که نظرات خود را به نمایندگان در این مورد ارائه کردم، قرار شد، طی جلسات مختلف مشترک میان سازمان و کمیسیون برنامه بودجه بحث تعیین منابع مالی طرح تأمین کالاهای اساسی بیشتر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اظهار کرد: ما از هر روشی که تسهیل برای مردم ایجاد کند، استقبال می‌کنیم اما روشی که قابلیت اجرایی داشته باشد. مثلاً اگر ما کالاها را با ارز نیمایی به کشور وارد کرده و مابه‌التفاوت آن را در کارت‌ها شارژ کنیم آیا همه مردم در روستاها و مناطق دورافتاده امکان استفاده و خرید به‌وسیله کارت را دارند؟ و از سوی دیگر با حذف ارز 4200 تومانی و ارز نیمایی چقدر قیمت کالاها افزایش پیدا خواهد کرد؟

* دولت سیاست خود را درباره تأمین کالاهای اساسی ادامه می‌دهد

وی ادامه داد: البته نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد فشار بیشتر روی مردم نیستند، ولی باید خرد جمعی و تجارب خود را برای حل مشکلات روی هم قرار دهیم.

نوبخت گفت: در حال حاضر دولت سیاست خود را درباره تأمین کالاهای اساسی ادامه می‌دهد زیرا با ورود 1 دلار به کشور و تبدیل آن به ارز نیمایی حدود 18 هزار تومان به خزانه واریز می‌شود و این‌گونه دست ما از نظر ریالی بازتر هست تا اینکه آن ارز به ارز 4200 تومانی تبدیل شود. بنابراین دولت ترجیح می‌دهد کالاها را با ارز 4200 تومانی وارد کند نه ارز 18 هزارتومانی تا رفاه بیشتری حاصل شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور بیان کرد: دولت باوجود فشارهای کنونی و به دلیل محدودیت ارز و کاهش واردات تصمیم دارد تا با صرف‌نظر از بخشی از منافع خود همچنان کالاهای اساسی را با ارز 4200 تومانی تأمین کند و روی همین ارز مصارف خود را در خزانه تعیین کند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت معیشت مردم تأمین کالاهای اساسی رئیس سازمان برنامه وبودجه رئیس سازمان برنامه وبودجه تأمین کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم استقبال مردم سمنان از رئیس جمهور در مسجد امام (ره) مرکز استان بیان کرد: آب مهمترین مشکل مردم استان سمنان است.

وی با بیان اینکه این استان تشنه است، گفت: امیدواریم که مسؤولان دولتی در زمینه تأمین آب مورد نیاز مردم اقدام جدی را صورت دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دولت برای تأمین آب مورد نیاز مردم استان برنامه دارد، گفت: امیدواریم که این برنامه‌ها به خوبی اجرایی شود تا شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

مطیعی بیان کرد: مردم استان سمنان همواره در تمام انتخابات، راهپیمایی‌ها و صحنه‌ها حضور داشته و این امر می‌طلبد که مسئولان هم در راستای رفع مشکلاتشان اهتمام بیشتر داشته باشند.

کد خبر 6081781

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد