Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قباد مبشری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در یاسوج اظهار داشت: پیش بینی می  شود که تعداد طرح های اشتغالزایی اجرا شده برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال به حدود پنج هزار مورد برسد. 

وی افزود: سال گذشته یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و سه هزار و ۳۱ طرح اشتغالزایی نیز با آن اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ابتدای امسال تاکنون به ۳۴۰ نفر از مددجویان این استان آموزش های  فنی و حرفه ای به طور رایگان ارائه شده است. 

مبشری عنوان کرد: ماه قبل یک هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان کهگیلویه و بویراحمد بررسی و راستی آزمایی شد. 

وی ابراز داشت: بر اساس بررسی های انجام شده حدود ۳۵ درصد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) این  استان انجام می شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته حدود ۷۵ درصد تعهدات و برنامه های اشتغالزایی کمیته امداد این استان تحقق یافت و به همین دلیل نیز از سوی کمیته امداد کشور تجلیل شد. 

مبشری اظهار داشت: ابتدای امسال تاکنون ۲۵۲ فعالیت عمرانی اعم از خرید، ساخت، تعمیر یا بازسازی مسکن، حمام و سرویس بهداشتی  برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است. 

وی افزود: سال گذشته ۹۹۱ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای مددجویان این استان ساخته و تحویل آنان داده شد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته ۷۸ هزار درخواست از سوی مددجویان و نیازمندان استان  به این نهاد حمایتی ارائه شد که پاسخ های لازم اعم از مثبت یا منفی به همگی آنها داده شد. 

مبشری عنوان کرد: ۳۶ نوع خدمت کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به صورت الکترونیکی ارائه می شود و انتظار می رود  که مددجویان استان نیز تا حد امکان از چنین روشی برای مراجعه حضوری کمتر به این نهاد حمایتی داشته باشند. 

وی ابراز داشت: بخشی از اعتبارات سالانه کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از محل بودجه دولتی و بخش دیگر نیز با مشارکت نیکوکاران و مردم این استان تأمین می شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه ها و خبرنگاران استان در زمینه جلب هر چه بیشتر مشارکت های مردمی به این  نهاد حمایتی تلاش و همت کنند.  

مبشری اظهار داشت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد باید بیش از پیش از ظرفیت نیکوکاران و مردم این استان برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان و نیازمندان استان استفاده کرد.  

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از زمان تأسیس تاکنون فعالیت هایی ارزنده برای رفع محرومیت و کاهش مشکلات مددجویان و نیازمندان انجام داده و خدمات آن در زمینه های مختلف نیز متنوع و گسترده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش قابل ملاحظه ای از موفقیت های کمیته امداد استان مرهون  تعامل و همکاری مطلوب رسانه ها و خبرنگاران با مسؤولان این نهاد حمایتی است. 

مبشری با اشاره به اینکه ۶۰ فعالیت در کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به جامعه هدف ارائه می شود، عنوان کرد: هم  اینک ۳۰ هزار و ۹۹۴ خانواده این استان با جمعیتی حدود ۶۷ هزار نفر به عنوان مددجویان عادی استان هستند. 

وی ابراز داشت: علاوه بر این نیز ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۴۷ هزار نفر در قالب تبصره ۱۴ زیر پوشش موقت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: این خانواده ها شرایط لازم برای زیر پوشش قرار گرفتن را ندارند اما به مدت مشخص و تا زمان رفع مشکلات آنان حمایت شده و ماهانه هزینه های معیشتی دریافت می کنند. 

مبشری اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد آماده حمایت لازم از مددجویان و نیازمندان استان است اما یکی از رویکردهای اصلی این نهاد حمایتی خودکفایی و توانمندسازی اقتصادی آنان خواهد بود. 

وی افزود: اجرای مرحله دوم رزمایش ملی «ایران همدل» با عنوان اطعام حسینی از روز عید غدیرخم در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و تا  پایان ماه صفر نیز ادامه دارد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس این رزمایش ملی تعدادی آشپزخانه در استان راه اندازی و غذای گرم و جیره های غذایی خشک بین مددجویان و نیازمندان توزیع می شود. 

مبشری عنوان کرد: علاوه بر این نیز اجرای طرح توزیع بسته های معیشتی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و با مشارکت فروشگاه های رفاه کهگیلویه و بویراحمد از ۲ روز قبل در استان آغاز شده است. 

وی ابراز داشت: تاکنون حدود هفت هزار خانوار مددجو و نیازمند ساکن مناطق محروم و دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد در قالب این طرح  بسته های معیشتی شامل برنچ، مرغ و روغن دریافت کرده اند. 

مبشری گفت: ماه محرم فرصتی مناسب برای کمک به نیازمندان بوده و کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز آمادگی لازم برای جمع آوری نذورات نیکوکاران و مردم این استان و توزیع آنها بین مددجویان و نیازمندان استان را دارد. 

وی اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد و آستان قدس رضوی کشور و استانداری، سپاه فتح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان برای حمایت از مددجویان و نیازمندان استان در زمینه مسکن و جهیزیه منعقد شده است. 

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زایی نشست خبری یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد کمیته امداد امام خمینی ره اشتغال زایی نشست خبری یاسوج کهگیلویه وبویراحمد کمیته امداد امام خمینی ره اشتغال زایی نشست خبری یاسوج مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد مددجویان و نیازمندان نیازمندان استان نهاد حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد مخبر» معاون اول رییس‌جمهور در نخستین رویداد کارآفرینی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه نیروهای نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند اظهار کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.

وی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمندتر حضور همین نیروی جوان و تحصیل‌کرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازد.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش‌آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند.

مخبر خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعاً جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمند سازی مددجویان بوده است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رییس‌جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند.

مخبر در ادامه چابکی، انقلابی بودن و عدالت محوری را از ویژگی‌های کم نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت رسانی به طبقه آسیب‌پذیر جامعه بوده است.

مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.

معاون اول رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبردهای منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشورهای قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرات مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند.

مخبر افزود: جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی(ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسایل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشورهای منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم‌گیری در منطقه ما را ندارند.

«مرتضی بختیاری» رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با اشاره به ۱۰۸۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می‌بریم و زمینه‌های حمایت از ۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مستعد اشتغال با حمایت‌های دولت سیزدهم فراهم است.

همچنین پیش از این مراسم مخبر از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با حضور مخبر و اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

کد خبر 6085580

دیگر خبرها

  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد