Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@10:02:16 GMT

صعود شاخص کل بورس در ۲۸ مرداد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۱۸۰

صراط:

شاخص بورس تهران امروز با رشد ۹  هزار واحدی عدد ۱ میلیون و ۸۲۵ هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار واحدی به عدد ۴۹۱ هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن ۱۲ میلیارد سهم طی ۲.۱ میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۹۳۵۰ میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که انس جهانی از ۲۰۰۰ دلار عبور کرد و قیمت نفت برنت به بالای ۴۵ دلار رسید. نرخ دلار سامانه سنا به ۱۹۶۶۸ تومان رسید. بازار امروز در تایم اول با صف خرید در شرکت های با ارزش بازار بالا و جمع آوری صف های فروش و معامله در درصد های مثبت شرکت های با ارزش بازار پایین کار خود را آغاز نمود. با گذشت زمان عرضه ها بر تقاضا  غلبه کرد و شاهد عرضه صف های خرید و افزایش تعداد صف های فروش بودیم. به عبارتی دیگر در این روز های تنها و تنها هیجان و ترس بر بازار حکم فرماست و تصمیمات عقلایی و تحلیل در افزایش وکاهش قیمت ها تاثیر اندک دارد. تایم دوم معاملات با بازگشایی نمادهای پالایشی همراه بود که سبب شد کلیت بازار در این تایم پر عرضه و در درصد های منفی مورد معامله قرار گیرند.

به گزارش مشرق سازمان تامین اجتماعی در روز گذشته ۱۷۹ هزار اسناد خزانه را خریداری نمود و ۲۵۲۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه دولت در معاملات امروز به فروش رسید.

۷۷۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار وارد شده و شاخص وزن با رشد ۳،۷۰۰ واحدی در محدوده ۴۹۱ هزار واحد قرار گرفت.

بازار امروز شروع خوبی داشت. ولی رفته رفته عرضه ها زیاد شد و خیلی از نمادها از صف خرید تا محدوده منفی عقب نشینی کردند.

در آن سوی بازار سرمایه فرابورس در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل این بازار با ۳۴۲ هزار واحد صعود رقم ۱۹ هزار و ۴۶۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۷۳۲ هزار معامله به ارزش ۹۹ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب‌آهن اصفهان و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری صباتامین، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و صنایع ماشین‌های اداری ایران نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: صعود شاخص کل بورس بازار سرمایه فرابورس اسناد خزانه صراط هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نماد‌ها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نماد‌ها قرمز شدند. نما‌های پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نماد‌ها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیت‌های وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس قرمز شد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی