Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی مرادی» شانزدهم تیرماه سال ۱۳۹۸ با کسب ۲۲ رای از ۴۳ رای مجمع انتخاباتی به ‌عنوان رییس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد. هر چند که وی در پایان این مجمع اعلام کرد این آخرین دوره مدیریت او در یکی از پرافتخارترین ورزش‌های المپیکی ایران است. البته او پیش اعلام این تصمیم راهبردهایی برای چهار سال ارائه کرد که در صورت اجرا می‌تواند به توسعه و پیشرفت وزنه‌برداری در سطح کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه ورزش خبرگزاری ایرنا ۱۳ ماه پس از این وعده‌ها به سراغ رییس فدراسیون رفت تا از تحولات یک‌ساله مدیرت وی باخبر شود. او روز چهارشنبه در این گفت‌وگو با بیان اینکه شرایط موجود و مطلوب وزنه‌برداری باید در نظر گرفته شود گفت: برای پیاده‌سازی هر طرحی نیاز به شرایط آرمانی است اما ورزش ایران در چند ماه گذشته تحت تاثیر تحریم و شیوع کرونا آسیب‌های زیادی به خود دیده است.

متن کامل گفت‌وگو مرادی با خبرگزاری ایرنا به شرح زیر است:

در هر مجمع انتخاباتی وعده‌هایی داده می‌شود که برخی از آنان به سهولت قابل انجام و برخی دیگر نیاز به راهبرد زمانی و تلاش بیشتر دارند. تیرماه سال گذشته (۱۳۹۸) از سوی شما چند وعده داده شد که یکی از مهم‌ترین آن، افتتاح سالن با کمک بنیاد برکت بود آیا چنین وعده‌ای اتفاق افتاده یا نه؟

من منکر هیچ‌کدام از وعده‌ها نیستم، بلکه این وعده‌ها راهبردهایی بودند که از دوره گذشته مدیریتم در دستور کار قرار دادم و همچنان بر آن پایبندم. اینکه سالنی با کمک بنیاد برکت کلنگ‌زنی شده یا در آستانه افتتاح است یک بحث جدا به شمار می‌رود. من در زمان انتخابات رایزنی لازم با بنیاد برکت داشتم و قول مساعد از آنان گرفته بودم پس از چند ماه نیز این قول در قالب یک تفاهم‌نامه تدوین و به امضای ۲ طرف نیز رسید.

اما چرا این کار تاکنون انجام‌نشده است دلیلی دارد که برای مخاطبان و دوستداران رشته وزنه‌برداری ارائه خواهم کرد. از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ کشور با شیوع ویروس کرونا درگیر شد و بنیاد برکت که پیشگام در کمک به مناطق محروم است تمام انرژی خود را صرف کمک به همنوعان کرد. این بنیاد تاکنون ۳۰ میلیون بسته حمایت در قالب پویش کمک مؤمنانه به مناطق مختلف کشور فرستاده است. ما نمی‌توانیم در شرایطی که کشور نیاز به این پویش دارد به بنیاد برای کمک به فدراسیون وزنه‌برداری فشار بیاوریم.

تفاهم‌نامه ما بلندمدت است و سه سال نیز از دوران مدیریت من مانده است بدون شک در ادامه تفاهم‌نامه، عَملی و بنیاد برکت کمک و حمایت لازم برای ایجاد سالن وزنه‌برداری را ارایه خواهد کرد.

اما کمک مؤمنانه بخشی از دستورالعمل بنیاد برکت است و تفاهم‌نامه در بخش دیگر اجرا می‌شود؟

ما در این مملکت زندگی می‌کنیم و باید به مشکلات کشور واقف باشیم. وضعیت معیشتی برخی از مردم سخت است و ما باید آن را مهم‌تر از افتتاح یا تجهیز سالن بدانیم. زمانی که وعده دادم خبری از کرونا نبود و کسی آن را پیش‌بینی نکرد. نمی‌توانم بگویم که این کمک‌ها را متوقف کنند و میل و هالتر برای فدراسیون بخرند؛ اما می‌توانم قول اجرایی شدن این تفاهم‌نامه را به دوستداران این رشته بدهم. الان نیز بنیاد برکت کلی حمایت از ما دارند. بنیاد همچنین به ما گفته است که صبور باشید زیرا بندهای تفاهم‌نامه عملی خواهد شد.

ورزش پاک و به دور از دوپینگ یکی دیگر از شعارهای شما بود آیا تاکنون اقدامی در این زمینه انجام ‌شده است؟

من نمی‌خواهم درباره این یک سال حرف بزنم، بلکه باید برای پاک‌سازی وزنه‌برداری به چند سال گذشته بازخواهم گشت. در ۶ سال گذشته در رشته وزنه‌برداری تنها ۲ مورد مثبت دوپینگ مشاهده‌شده که در مقابل سال‌های گذشته خیلی کم به شمار می‌رود. ورزشکاران ایران که به‌ گزینشی المپیک می‌روند شرط نخست آنان تست دوپینگ است و جوانی مثل «علی داودی» در یک سال چندین بار آزمایش دوپینگ داد و نمونه‌اش منفی بود این اتفاق برای «کیانوش رستمی»، «سهراب مرادی» و «علی هاشمی» نیز رخ‌ داده است. در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در تایلند نیز وزنه‌برداران ما تست دوپینگ دادند و تاکنون نمونه مثبتی نداشتیم.

در رشته‌های دیگر نگاه کنید چهار ورزشکار اعزام می‌شود که هر چهار نفر دوپینگی هستند چرا دیگر در وزنه‌برداری این اتفاق رخ نمی‌دهد؟ چرا در گذشته ۹۰ درصد اردو تیم ملی دوپینگی بودند، اما امروز در ۶ سال تنها ۲ نفر نمونه مثبت شدند.

تعامل با خبرنگاران از دیگر قول‌های شما بود اما کمتر اظهارنظر رسانه‌ای از شما در زمان برخی از شایعات دیده می‌شود؟

من همیشه برای رسانه ارزش خاصی قائل بودم و خواهم بود اما باید بین تخریب و نقد منصفانه نیز مرزبندی کنیم. اینکه همیشه نکات منفی و تخریبی برجسته کنیم درست نیست. بالاخره یک کار مثبت در این فدراسیون انجام می‌شود. چرا کسی به کارهای مثبت اشاره نمی‌کند؟

دستاورد و نکات مثبت فدراسیون باید از سوی رییس یا دبیر فدراسیون ارائه شود خبرنگار نمی‌تواند در نقش روابط عمومی این کار را انجام دهد.

بله من هم موافق حرف شما هستم، اما بیایید ببیند که شرایط وزنه‌برداری چگونه است. آیا من کسی را به فدراسیون راه ندادم؟ می‌خواهم عدالت رعایت کنم. چرا من به فلان رسانه نمی‌روم چون سیاست برخی از خبرنگاران آن رسانه یک‌سویه است و چیزی دیگر را نمی‌بیند. من از آن‌ها می‌پرسم مگر فدراسیون نکات مثبتی ندارد که برجسته کنید؟

شرایط «سهراب مرادی» چگونه است آیا او می‌تواند به المپیک برسد؟

«سهراب مرادی» حتما باید در یک گزینشی با درجه طلایی شرکت کند و نتیجه لازم را بگیرد، الان شرایط خوبی دارد و تمریناتش منظم است. هنوز تاریخ هیچ مسابقه‌ای به اعلام ‌نشده و همچنان منتظر هستیم. امیدوارم مرادی نیز امتیاز لازم برای حضور در توکیو را کسب کند.

رقیب مرادی در برخی از مواقع گلایه دارد که بیش از حد به سهراب رسیده می‌شود آیا این موضوع را قبول دارید؟

بین قهرمانان ملی ما هیچ تفاوتی نیست. «کیانوش رستمی» مانند «سهراب مرادی» امید ایران در توکیو هستند اما لازم است که امتیاز گزینشی کسب کنند. نگاه ویژه به کسی نخواهیم داشت بلکه به دنبال آن هستیم تا این قهرمانان از امتیازات ملی و بین‌المللی بهره‌مند شوند. می‌خواهم با سند این را برای شما ثابت کنم. ما ۲ سهمیه جهانی برای آموزش و پشتیبانی مالی داشتیم. «بهداد سلیمی» به خاطر بازنشستگی در وزنه‌برداری به دوره آموزش فرستادیم و «کیانوش رستمی» که ۲ مدال المپیک کسب کرده است برای پشتیبانی مالی به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کردیم. اکنون رستمی از این نهاد ورزشی حقوق می‌گیرد.

همچنین برای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بین‌المللی این رشته «حافظ قشقایی» را معرفی کردیم. کجای این اقدامات نگاه یک‌سویه است. بدون شک هر فرصتی که پیش آید قهرمانان ورزشی ما در اولویت هستند.

برخی از پیشکسوتان نیز از عملکرد شما گلایه‌هایی دارند.

من تمام تلاشم این است که خانواده وزنه‌برداری در یک مجموعه گرد هم آیند. فدراسیون یک شورای مشورتی دارد که در نقش مجمع نخبگان وزنه‌برداری عمل خواهد کرد. بی‌گمان از دانش افراد صاحب‌نظر در وزنه‌برداری استفاده خواهم کرد. با منابع محدود به دنبال آن هستیم که تمام مشکلات موجود در فدراسیون را با همت این شورا و همفکری صاحب‌نظران حل کنیم.

با وجود این مشکل مالی جام فجر برگزار شد که برخی از وزنه‌برداران خارجی از پرداختی آن گلایه داشتند مشکل این پرداختی‌ها حل شد؟

بله تمام بدهی ورزشکاران خارجی و داخلی تا امروز پرداخت کردیم.  

چرا فدراسیون موفق نشد که وایلد کارت برای دختران وزنه‌بردار بگیرد؟

وایلد کارت یکسری قوانین دارد که دادن آن مخصوص کشورهای خاص است. کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده که سهمیه المپیک هر کشوری از یک تعدادی افزایش پیدا کند شامل وایلد کارت نخواهد بود. «الهام حسینی» را معرفی کردیم اما به خاطر فراوانی کسب سهمیه در رشته‌های مختلف ما شامل قوانین وایلد کارت نشدیم.

برچسب‌ها توکیو کیانوش رستمی بهداد سلیمی مجمع انتخاباتی اختصاصی ایرنا علی هاشمی علی مرادی فدراسیون وزنه برداری سهراب مرادی بنیاد برکت پروندهٔ خبری رقابت های ورزشی در روزهای کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو کیانوش رستمی بهداد سلیمی مجمع انتخاباتی اختصاصی ایرنا علی هاشمی علی مرادی فدراسیون وزنه برداری سهراب مرادی بنیاد برکت توکیو کیانوش رستمی بهداد سلیمی مجمع انتخاباتی اختصاصی ایرنا علی هاشمی علی مرادی فدراسیون وزنه برداری سهراب مرادی بنیاد برکت فدراسیون وزنه برداری کیانوش رستمی سهراب مرادی وایلد کارت بین المللی بنیاد برکت تفاهم نامه وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر سه شنبه در دیدار با هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه استاندار و معاونین استاندار از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رییس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است. رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی گفت: زایرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اضافه کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

کد خبر 6086375

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده فدراسیون والیبال / نایب‌رئیس، سرپرستی تیم‌ملی و سفرها را قبضه می‌کند
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده والیبال ایران