Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-20@04:00:48 GMT

چرا پتروشیمی‌ها در «دارا دوم» غایب‌اند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۴۸۰۹

چرا پتروشیمی‌ها در «دارا دوم» غایب‌اند؟

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: دولت در بسیاری از پتروشیمی‌ها سهام دارد و به راحتی می‌توانست منابع خوبی از  طریق واگذاری آن‌ها در صندوق سرمایه گذاری دارا دوم، کسب کند و درآمد خوبی برای کسری بودجه فراهم کند. دولتی که برای جبران کسری بودجه اوراق بدهی عرضه می‌کند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: سید حمید حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی پیرامون عدم عرضه سهام پتروشیمی‌ها در صندوق‌های سرمایه گذاری (ETf) به بازارنیوز گفت: برخی سهام پتروشیمی‌ها که دولت هم در آن‌ها سهام دارد، ارزشمندتر از پالایشگاه‌ها بود، اما مشخص نیست چرا دولت اصرار دارد سهامش در بانک، بیمه، خودروسازی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. واگذار کند، ولی برای واگذاری سهامش در پتروشیمی‌ها علاقه‌ای ندارد.

وی افزود: دولت در بسیاری از پتروشیمی‌ها سهام دارد و به راحتی می‌توانست منابع خوبی از  طریق واگذاری آن‌ها در صندوق سرمایه گذاری دارا دوم، کسب کند و درآمد خوبی برای کسری بودجه فراهم کند. دولتی که برای جبران کسری بودجه اوراق بدهی عرضه می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی دولت سهامش را می‌فروشد و این پول هزینه بودجه جاری دولت می‌شود. ممکن است با آمدن دارا دوم ارزش سهام‌های دیگر سهامداران افزایش پیدا کند و ارزش کل سهام بالا برود و بقیه سهامداران سود ببرند، اما پولی وارد پالایشگاه نمی‌شود و سهام آن‌ها بین اشخاص دست به دست می‌شود.

گفتنی است، دومین صندوق سرمایه گذاری (ETF) پس از درگیری‌های فراوان بین وزارت خانه‌های اقتصاد و نفت، تحت عنوان «دارا دوم»، چهارشنبه هفته آینده (5 شهریورماه) به صورت بلوکی عرضه خواهد شد.   همچنین لازم به ذکر است؛ روز گذشته در جلسه هیئت دولت مقرر شد سقف سرمایه گذاری در این صندوق‌ها به ۵ میلیون تومان افزایش یابد. برچسب ها: بورس ، دارا دوم ، اوراق نفت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Jcy

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس دارا دوم اوراق نفت سرمایه گذاری پتروشیمی ها کسری بودجه دارا دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  هشدار مهم به بانک مرکزی

هر اسکناس دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

آیا محدودیت دامنه نوسان روی بازار اختیار معامله تأثیر گذاشته است؟

پرتقاضا ترین نمادها در آخرین روز معاملات هفته

مجمع امید ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟ | چه زمانی سود امید پرداخت می‌گردد؟

کدام شرکت های مهم مجمع افزایش سرمایه برگزار می کنند؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت