Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، مازندران همچنان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا به سر می‌برد اما با این حال، آمارها، از تداوم روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در این استان خبر می‌دهد به طوری که در حال حاضر، ۱۱۲۱ بیمار کرونایی در این استان بستری هستند.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین مدت ۱۷۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۷۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۱۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۴۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساسف در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید بستری و ۴۴ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.l

کودکان به عنوان بهترین ناقل کرونا برای جامعه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، محمد معتمدی متخصص کودکان نیز به این نکته اشاره کرد که، این ویروس می‌تواند کودکان را نیز مبتلا کند، اظهار کرد: کودکان می‌توانند از بهترین ناقل‌های کرونا باشند حتی اینکه خودشان بیمار شوند یا نشوند.

وی تصریح کرد: کودکان می توانند خانواده و اطرافیان را به شدت درگیر کنند، بنابراین بهتر است در میهمانی‌ها شرکت نکنید.

این متخصص کودکان با تاکید بر اینکه توانی برای کادر درمان نمانده و مردم دلشان برای پرستاران و پزشکان بسوزد، گفت: پروتکل های بهداشتی، ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون ۱۱۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا، در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.
او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.
به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.
او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • تاکید بر افزایش نظارت‌ پسماند بیمارستانی در مازندران
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!