Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های مرتبط با صنعت چای کشور در هفته دولت امسال را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تسریع در بهزراعی باغات چای گیلان و مازندران از جمله برنامه‌هایی است که سازمان چای با جدیت بسیار بیشتری به دنبال انجام آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور شروع چین سوم برگ سبز چای را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه چایکاران شمالی در سه مرحله پائیزه، بهاره و تابستانه برداشت برگ سبز چای خود را انجام می‌دهند تصریح کرد: در دو مرحله قبلی ۸۳ هزار و ۸۹۶ تن برگ سبز چای از سطح باغات چای شمال برداشت شد.

جهانساز ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای برداشت شده را ۳۴۸ میلیارد تومان که ۵۴ هزار و ۸۷۱ تن آن درجه یک و مابقی درجه دو بوده است اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار و ارقام موجود تا ۱۵ مرداد دولت قدرالسهم خود را به صورت صد در صدی پرداخت کرده است و مابقی مطالبات هم به تدریج واریز می‌شود.

جهانساز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران خرید تضمینی چای تسریع در روند وصول مطالبات چایکاران و پرداخت به موقع آن به کشاورزان را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در کنار افزایش عملیات بهزراعی باغات چای از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان چای است.

او آبیاری تحت فشار باغات چای و افزایش درصد مکانیزاسیون در این صنعت استراتژیک را از دیگر چشم‌انداز‌هایی که سازمان چای برای خود برگزیده است دانست و عنوان کرد: درسال آینده طرح‌های پیش‌بینی شده مورد بررسی قرار گرفته تا کشاورزان چایکار در فصل بهزراعی بدون مشکل به انجام امور خود بپردازند.

رئیس سازمان چای کشور حرکت در راستای تحقق شعار جهش تولید و زمینه‌سازی برای افزایش عملکرد و تولید بیشتر را به ویژه در صنعت چای خواستار شد و ابراز داشت: بهینه‌سازی محیط کارخانجات چایسازی امری است که سازمان چای کشور از صاحبان این واحد‌ها با ارائه تسهیلات بانکی حمایت می‌کند.

جهانساز پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار را نیز یکی دیگر از رویکرد‌های حمایتی سازمان چای با همکاری دولت اعلام کرد و بیان داشت: فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده از جمله دستاورد‌های به دست آمده در صنعت چای است.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید چای قیمت چای برگ سبز سازمان چای کشور برگ سبز چای باغات چای صنعت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود