Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح علینژاد طی یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست خواستار برخورد غرب با دستگیری حامیان خارج‌نشین تروریسم از سوی ایران شد، حال‌آنکه بر اساس شواهد و مدارک، آمریکا در صدر رژیم‌های آدم‌ربا در جهان قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چند روز قبل مسیح علینژاد طی یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست، با ابراز نگرانی از هشدارهایی که به وی از جانب برخی رسانه‌ها و شماری از اشخاص در داخل ایران رسیده بود، خواستار برخورد و عدم سکوت کشورهای غربی علیه آدم‌ربایی‌های ادعایی‌اش توسط جمهوری اسلامی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهدیدهایی که او در یادداشتش آن‌ها را دست‌مایه‌ای قرار داد تا به ذکر مثال‌ها و تاریخچه‌ای از آدم‌ربایی‌ها در ایران پرداخته و حکومت ایران را حکومتی غیرطبیعی معرفی کند.

این‌که چه میزان ادعاهای او پیرامون موارد متعدد صحیح بوده و اینکه تا چه اندازه او به بیان تمام واقعیت‌های ماجرا پرداخته را باید مسئولان ذی‌ربط و یا پژوهشگران و متخصصان رسانه در حوزه مسائل امنیتی پاسخ دهند. اما جای این سؤال مهم باقی است که چرا او که بنا بر اسناد مختلف از حمایت مالی و رسانه‌ای دولت آمریکا برخوردار است و سال‌هاست در این کشور زندگی می‌کند، از سابقه طولانی و تأسف‌بار آدم‌ربایی‌های دولت این کشور سخنی نمی‌گوید؟

بیشتر بخوانید:

پمپئو به اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی خود در سازمان سیا اعتراف کرد + ویدئو

اگر علینژاد که هم‌اکنون در بروکلین نیویورک ساکن است، سوار خودروی خود شده و 300 کیلومتر یا نزدیک به 4 ساعت به سمت جنوب حرکت کند، در منطقه لنگلی ایالت ویرجینیا به سازمانی خواهد رسید که به اعتراف و گواهی بسیاری از رسانه‌ها و صاحب‌نظران دنیا، رتبه نخست را در آدم‌ربایی‌ها و توقیف‌های غیرعادی دارد! سازمانی به نام CIA! سازمانی که شنیده شدن نامش مأموریت‌های سری و عملیات‌های مخوف بین‌المللی که آدم‌ربایی تنها بخشی از آن است را فوراً به اذهان متبادر می‌کند. پرسش این است که چرا او از فعالیت‌های غیرقانونی و از آدم‌ربایی‌های متعدد این سازمان سخنی نگفته و خواستار پاسخگویی این نهاد به دنیا نمی‌شود؟

از ماجرای «محسن مصطفی اسامه نصر»، معروف به ابو عمر آغاز می‌کنیم. ماجرایی که ظاهراً علینژاد آن را فراموش کرده است! ابو عمر که امام جماعت سابق شهر میلان بود، به اتهام تروریسم در سال 2003 میلادی بنا بر اعلام دادستان کل ایتالیا توسط سازمان CIA از خیابان‌های میلان ربوده و به مصر منتقل شد. او در بازجویی‌های این سازمان در مصر مورد شکنجه قرارگرفته و سال‌ها بدون هیچ‌گونه محاکمه‌ای در زندان بود. جالب آنجاست که بعدها دادگاهی در ایتالیا 23 مأموری که در ربودن او دست داشتند را محکوم کرد اما دولت ایالات‌متحده از تحویل دادن آن‌ها به ایتالیا برای گذراندن محکومیتشان خودداری کرد. [1]

علینژاد که یک ژورنالیست است باید ماجرای «خالد المصری» را هم به یاد داشته باشد. خالد المصری در سال 2003 میلادی زمانی که در مرز صربستان و مقدونیه تعطیلات خود را سپری می‌کرد توسط دولت آمریکا دزدیده و به هتلی در اسکوپیه پایتخت مقدونیه برده شد. او در آنجا 23 روز زندانی بوده و مورد شکنجه قرار گرفت. سپس او را به افغانستان منتقل کردند و به مدت پنج ماه در آنجا نیز مورد شکنجه واقع‌شده بود. بعدها او را بدون ایراد هیچ‌گونه اتهام رسمی آزاد کرده و دادگاه به نفع او رأی داد. [2]

علینژاد اگر هنوز خود را یک ایرانی می‌داند ماجرای دزدیده شدن «جلال شرفی»، هم‌وطنش در سفارت ایران در عراق را هم نباید فراموش کرده باشد. جلال شرفی در سال 2007 میلادی توسط نیروهای یکی از واحدهای تحت‌نظر ارتش آمریکا در عراق ربوده شد. او در مدت زندانش به‌شدت توسط مأموران سازمان CIA مورد شکنجه قرارگرفته بود. [3]

خوب است علینژاد بداند دولتی که او از آن حمایت می‌کند و ترجیح می‌دهد سخنی از فعالیت‌هایش نگوید، به همراه دولت انگلستان در تاریخ آدم‌ربایی‌هایشان به یک دختربچه 12 ساله نیز رحم نکرده‌اند. ماجرای «خدیجه السعدی» به سال‌ها قبل برمی‌گردد. زمانی که دولت قذافی مخالفان خود را سرکوب می‌کرد و خانواده خدیجه که از مخالفان قذافی بودند مجبور به ترک لیبی شدند. بعدها دولت آمریکا و انگلیس که در حال توافق با قذافی بودند خانواده او که شامل برادران کوچک‌ترش هم می‌شد را سوار هواپیمایی در هنگ‌کنگ کرده و به لیبی فرستادند. او و خانواده‌اش چندین سال در زندان‌های لیبی بودند. [4]

این نمونه‌ها تنها بخشی از لیست بلندبالای آدم‌ربایی‌های دولت آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی‌اش بود. لیستی که می‌توان موارد افشا شده دیگری از آن را در وب‌سایت [The Rendition Project[5 مشاهده کرد و بیش‌ازپیش به فعالیت‌های غیرقانونی و تأسف‌بار دولت آمریکا پی برد. دولتی که مسیح علینژاد سال‌هاست از حمایت مالی آن برخوردار بوده و از این بابت، به خانه‌ای در بروکلین نیز رسیده است. علینژاد کافی است کمی چشمان خود را بازتر کرده و آدم‌ربایی‌های این دولت و سازمان اطلاعاتی‌اش یعنی CIA را مشاهده کند. آن زمان شاید اگر منصفانه نگاه کند خواهد فهمید که کدام دولت شهره به آدم‌ربایی بوده و کدام رژیم غیرطبیعی است؟!

پی نوشت:

[1] https://www.therenditionproject.org.uk/prisoners/abu-omar.html

[2] https://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_El-Masri

[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Kidnapping_of_Jalal_Sharafi

[4]https://www.theatlantic.com/politics/archive/2014/08/beyond-torture-the-other-shameful-thing-the-cia-is-trying-to-suppress/375706/

[5] https://www.therenditionproject.org.uk/prisoners/index.html

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: واشنگتن پست سازمان سیا مسیح علینژاد آدم ربایی آدم ربایی ها دولت آمریکا مورد شکنجه سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در پی عملیات «وعده صادق» جهان جدیدی آغاز شد تاکید کرد: ما باید توجه داشته باشیم که در این جهان جدید سهم ملت خودمان، جبهه مقاومت و کشورهای مسلمان را به درستی دریافت کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در رابطه با عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران و تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هرکس نداند خود آنها و کشورهای حامی آنها می‌دانند که نوع عملیات مانوری ترکیبی که اتفاق افتاد بسیار پیچیده بود، زیرا چندین لایه پدافندی سنتکام که فرماندهی پدافند منطقه را برعهده داشت و در ۸ منطقه تعریف شده بود، همگی فرو ریخت. در این عملیات اهداف اصلی ما محقق شد و آنچه باید به هدف می‌خورد، به آن اصابت کرد و پیروزی کامل برای ایران اسلامی رقم خورد.

وی افزود: مسئله مهم دیگری که اتفاق افتاد قاعده گذاری جدید یا روند جدیدی بود که در منطقه پایه گذاری شد، درواقع ایران اسلامی تا آن لحظه بردباری کرده و وارد پاسخ نشده بود اما پس از این عملیات تاریخ جدیدی را در این جهت رقم زد، در این روند جدید اگر مثل گذشته یک ترور اتفاق بیفتد و معلوم شود که رژیم جعلی در آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دخیل بوده و یا هرگونه تحرک دیگری که علیه ایران انجام بگیرد، صهیونیست‌ها می‌دانند که با پاسخ سخت ایران مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به جنگ روانی صهیونیست‌ها پس از این عملیات، گفت: صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که ارزش این کار را پایین بیاورند و به نوعی آثار مثبت آن را در منطقه کاهش دهند، در حالی که این عملیات نتایج بسیار مثبتی داشته است؛ از جمله اینکه مشخص شد که ما در دفاع از منابعمان به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: نکته دوم اینکه برای خود اسرائیلی‌ها و هوادارانش مشخص شد که اسرائیل آسیب پذیر است و آمریکا نیز متوجه شد نباید نسبت به پایدار بودن اسرائیل مطمئن باشد، همچنین برای بقیه قدرت‌های بین‌المللی نیز مشخص شد که دیگر به صرفه نیست هزینه بیشتری برای اسرائیل بپردازند.

وی با بیان اینکه در پی این عملیات جهان جدیدی آغاز شد تاکید کرد: ما باید توجه داشته باشیم که در این جهان جدید سهم ملت خودمان، جبهه مقاومت و کشورهای مسلمان را به درستی دریافت کنیم و از این قدرت خلق شده هم در مشکلات داخلی کشور و هم برای ترمیم جایگاه ایران در منطقه و نظام تجاری بین‌الملل به درستی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: به برکت حرکت وعده صادق هماهنگی کامل بین نیروهای عمل کننده و نیروهای پشتیبان در داخل کشور ایجاد شد و این یکی از برکات حضور عناصر انقلابی در دولت، مجلس و فرماندهان عزیزمان در این حرکت مقدس بود که اتفاق افتاد.

کد خبر 745258

دیگر خبرها

  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • (ویدئو) لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • نتایج عملیات وعده صادق
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است
  • مضحکه شدن زن صهیونیست عاقبت همنشینی با مسیح علینژاد