Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@14:02:49 GMT

طرز تهیه ترشی انبه به سبک بندرعباسی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۸۴۵۰

طرز تهیه ترشی انبه به سبک بندرعباسی‌ها

 انبه یکی از خوشمزه‌ترین، مقوی‌ترین و مفیدترین میوه‌های تابستانی است. انبه سرشار از مس، کلسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل بتاکاروتین است و به همین دلیل پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد، ضد سرطان است، سلامت شبکیه چشم را تضمین می‌کند، برای سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است و قند خون را تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یبوست دارید انبه بخورید و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی از انبه غافل نشوید. ترشی انبه هم یکی از لذیذترین ترشی‌های دنیاست که فصل تهیه آن تابستان است.

مواد لازم

انبه: ۱ کیلوگرم

تخم گشنیر: ۱ قاشق غذاخوری

گلپر: ½ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده: ½ قاشق چایخوری

رنگ پودری زعفران: ½ قاشق چایخوری

زردچوبه: نوک قاشق چایخوری

سیاه دانه: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل گرد هندی تند و آسیاب شده: ۱ قاشق غذاخوری (اگر طعم تند را می‌پسندید بیشتر بریزید)

پودر انبه: ۱ قاشق مرباخوری

شکر: ۱ قاشق مرباخوری

پودر خردل: نوک قاشق چایخوری

سیر: ۱ بوته کامل و له شده

روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری

سرکه: به مقدار لازم

نمک: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

برای درست کردن ترشی انبه بندرعباسی زعفرانی ابتدا پوست انبه‌ها را بگیرید و به صورت خلالی برش بزنید و خرد کنید. انبه‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و روی آن‌ها به مقدار دلخواه نمک بپاشید. ابتدا کمی نمک بپاشید و مزه کنید که شور نشود، اگر نمکش کم بود کمی دیگر اضافه کنید. سایر ادویه‌ها و فلفل‌ها به جز شکر و سیاه دانه‌ها را هم اضافه کنید.

انبه‌های مزه‌دار شده را به مدت نیم ساعت در آفتاب بگذارید تا حسابی شیره انبه بیرون بیاید. در این فاصله سرکه و روغن زیتون را در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا به دمای جوش برسد. انبه‌های مزه‌دار شده را به همراه سیر له شده در یک قابلمه جداگانه بریزید و شکر را هم به آن‌ها اضافه کنید. حالا سرکه جوشیده را کم کم به انبه‌ها اضافه کنید. سرکه باید فقط روی انبه‌ها را بپوشاند و به حدی باشد که بتوان انبه‌ها را با قاشق هم زد. شعله گاز را زیاد کنید تا به مدت ۵ دقیقه انبه و سرکه روی شعله بجوشند و بپزند. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید ترشی سرد شود و سپس سیاه‌دانه را به ترشی اضافه کنید.

دستور ترشی انبه به همین ترتیب است و ترشی انبه زعفرانی شما با غلظتی خوب و مناسب به همین راحتی آماده است. ترشی را در ظرف تمیز، خشک و بدون بو بریزید و درب ترشی را محکم ببندید. ترشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نکته مهم در طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون این است که اگر دوست دارید ترشی انبه شما له نشود و انبه‌ها در آن درسته باشند باید فقط ترکیب روغن زیتون و سرکه جوشیده را به انبه‌ها اضافه کنید و بعد از اضافه کردن آن‌ها به انبه، ترشی را روی شعله گاز نجوشانید. ترشی انبه را با انبه سبز و کال هم می‌توانید درست کنید.

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترشی انبه طرز تهیه ترشی ترشی سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فوری تب در منزل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️تب یکی از علائم رایج در بسیاری از بیماری‌ها است و هرگز نباید از آسان گذشت. بالا رفتن حرارت بدن به میزانی که از حد معمول تجاوز می‌کند، می‌تواند تاثیرات منفی بر اعضای داخلی بدن داشته باشد. در برخی مواقع، حتی تب بالا می‌تواند عامل تشنج یا دیگر مشکلات جدی شود. به همین دلیل، کاهش سریع تب باید از اولویت‌ها باشد.
در روش‌های پزشکی معتبر، معمولاً استامینوفن یا شیاف‌های مخصوص تجویز می‌شوند. همچنین، درمان‌های خانگی نظیر شست و شوی پا با آب سرد نیز متداول است. اما آیا می‌دانید که با کمک سیب زمینی و سرکه می‌توان سرعت پایین آوردن تب را افزایش داد؟

نحوه اجرای ترکیب شگفت‌انگیز سیب زمینی و سرکه
یکی از روش‌های جذاب و مؤثر برای کاهش تب، استفاده از سیب زمینی خام است که در سرکه قرار گرفته است. برای این کار، ابتدا سیب زمینی را به نازکی (به صورت ورقه‌ای) برش بزنید. سپس این ورقه‌ها را به مدت چند دقیقه در سرکه غوطه‌ور کنید تا سرکه کاملاً جذب شود. پس از آن، این ورقه‌های سیب زمینی را به مدت حداقل ۱۵ دقیقه روی پیشانی قرار دهید.
چرا این روش کار می‌کند؟
ممکن است تعجب کنید که چگونه این ترکیب ساده می‌تواند به این سرعت تب را کاهش دهد. در واقع، سرکه به عنوان یک عامل خنک‌کننده عمل می‌کند، در حالی که سیب زمینی خواص ضد التهابی دارد. این دو ترکیب در کنار هم، توانایی کاهش حرارت بدن و درمان تب را دارند.

با بررسی روش‌ها و توانمندی‌های سیب زمینی در کاهش تب، می‌توان گفت که این ماده طبیعی یک گزینه بسیار مناسب و بی‌خطر برای مدیریت حرارت بدن است. نه تنها این روش در کنترل تب بسیار موثر است، بلکه بر خلاف برخی دارو‌های شیمیایی، عوارض جانبی چندانی ندارد..

دیگر خبرها

  • ترفندهای درست کردن ترشی خانگی و جلوگیری از کپک زدنش رو یاد بگیر!
  • آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در رشت
  • آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در رشت/ سقف ۲ خانه سوخت
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • کاهش فوری تب در منزل
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • حمله حزب‌الله به شهرک صهیونیستی/آتش در «کریات شمونه» شعله کشید