Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل انتقال خون استان همدان اعلام کرد: بیشتر خون های اهدایی در روز تاسوعا و عاشورا مصرف نمی شود و مردم می توانند نذر اهدای خون را از ابتدای محرم تا اربعین انجام دهند. 

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: همه ساله سیاست ما در سازمان انتقال خون این بوده که نگذاریم مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا خون بدهند و هجوم زیاد جمعیت اهداکننده را در این دو روز داشته باشیم چراکه بیشتر آن خون ها مصرف نمی شود و اهداکننده را هم از دست می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اهداکننده حداقل سه تا چهار ماه دیگر نمی تواند خون اهدا کند، ادامه داد: طی این چند سال فرهنگسازی لازم را انجام دادیم و با افرادی که می دیدیم طی ۱۰ سال گذشته در این ایام به نسبت بقیه سال بیشتر خون می دادند، تماس گرفتیم و آنها را قانع می کردیم که اهدای خون را به سایر روزهای ماه محرم موکول کنند و خیلی ها هم می پذیرفتند.

محمدی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته افزون بر ۱۴۰۰ نفر در این دو روز خون اهدا می کردند، توضیح داد: طی دو تا سه سال گذشته این عدد به ۲۰ درصد آن افراد کاهش یافته اما این تعداد باز هم به نسبت زیاد است بنابراین از الان طی پیامک هایی به اهداکنندگان اعلام می کنیم اگر نذر خون دارید از اول محرم تا اربعین فرصت خوبی است تا اهدای خون داشته باشید.

وی در رابطه با اداراتی که در این ایام برنامه اهدای خون دارند، بیان کرد: به ادارات و مراکزی که با ما تماس می گیرند هم می گوییم سعی در تقسیم بندی افراد داشته باشید و به جای اینکه یک اداره ۵۰ نفر را در یک روز بفرستد این تعداد طی پنج روز به غیر از روزهای تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون معرفی شوند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه مردم می توانند در سایت سازمان انتقال خون به صورت اینترنتی برای اهدای خون ثبت نام کرده و نوبت دریافت کنند، تبیین کرد: هدف ما این است که در این دو روز تجمع نداشته باشیم چراکه هم خطر انتقال آلودگی کروناویروس وجود داد و هم اینکه ذخایر در آن دو روز خیلی بالا نرود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خون را از افراد می گیریم و از آن فرآورده هایی مانند پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز فشرده جدا می کنیم اما برخی اوقات به اهداکنندگان می گوییم فقط پلاکت اهدا کنند چراکه نیاز به پلاکت داریم و این کار به روش آفرزیس انجام می شود.

محمدی ادامه داد: در این روش به جای اینکه فرد یک واحد خون اهدا کند و از آن یک واحد پلاکت جدا شود فقط شش واحد پلاکت دریافت می کند و دیگر هیچ کدام از اجزای خون دریافت نمی شود؛ این روش کاملاً علمی است و برای اهداکننده هیچ ضرری ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نذرخون اهداي خون محرم اربعين حسيني سازمان انتقال خون انتقال خون اهدای خون دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!

آفتاب‌‌نیوز :

در پایان هفته هشتم دور رفت و در حالی که بیش از نیمی از مسیر فصل در نیم فصل نخست پیموده شده بود، پرسپولیس تنها تیم بدون شکست ما بود که با یحیی گل محمدی در هشت بازی اول بدون باخت ماند.

حالا و در همان بازه زمانی یعنی بعد از ۸ بازی دور برگشت تعداد خطوط تیره در جدول مقابل تیم‌ها برای شکست دو برابر شده و مس رفسنجان و استقلال تا اینجا از ۸ مسابقه بدون شکست مانده‌اند.

استقلال فصل را با جواد نکونام شروع کرد و تنها یک باخت تا اینجای فصل مقابل سپاهان دارد، اما مس رفسنجان با ساکت الهامی استارت زد و نوید کیا در شروع دور برگشت جانشین او شد که بعد از ۸ مسابقه عنوان تنها مربی بدون شکست در سطح اول فوتبال ایران را کماکان در اختیار دارد.

استقلال و مس از هشت بازی خود در دور برگشت هنوز طعم شکست را نچشیدند. بعد از این دو تیم پرسپولیس و پیکان هستند که تنها یک بار باخته‌اند، پیکان که به خود پرسپولیس باخت و قرمز‌ها که در شروع دور برگشت هفته شانزدهم و اولین مسابقه ویرا به جای گل محمدی مقابل آلومینیوم با یک گل مغلوب شدند.

ملوان، هوادار و تراکتور تا اینجای فصل در دور برگشت تنها دو باخت داشته‌اند. شمس آذر، استقلال خوزستان و سپاهان با سه شکست در رتبه بعدی هستند و می‌دانید که سپاهان هنوز دربی برگشت اصفهان مقابل ذوب آهن را برگزار نکرده است.

فولاد، گل گهر، نساجی و آلومینیوم نیمی از بازی‌های دور برگشت خود را باخته‌اند؛ یعنی چهار مسابقه از ۸ بازی و البته ذوب آهن هم ۴ شکست دارد، اما از ۷ مسابقه و نکته منفی‌تر اینکه ذوب آهن هر چهار بازی خانگی خود را باخته است؛ و در انتهای این جدول نیز صنعت نفت آبادان قرار دارد که با وجود تغییر مربی ۵ باخت در دور برگشت را متحمل شده است. دور رفت رکورد ۶ شکست در ۸ بازی بود، دراختیار دو نماینده دیگر خوزستان!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • اهدای ۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته توسط خیر قشمی