Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@17:08:31 GMT

ترامپ مذاکرات تجاری با چین را به تعویق انداخت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۸۴۹۰

به گزارش ایتارتاس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت «آریزونا»، از تعویق مذاکرات تجاری با چین خبر داد و گفت: اکنون نمی‌خواهم با آنها صحبت کنم.

وی همچنین بار دیگر چین را از بابت انتشار ویروس کرونا، مقصر جلوه داد و گفت که تبعات آن غیرقابل تصور است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از فاز نخست توافق تجاری با چین خارج خواهد شد؛ گفت: باید منتظر بود و دید چه پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که نشست مجازی نمایندگان تجاری آمریکا و چین که قرار بود سه روز پیش برگزار شود، به بهانه برخی مشکلات در نحوه برنامه‌ریزی، به تعویق افتاد.

ترامپ مدعی است به رغم خرید قابل توجه اقلام کشاورزی آمریکا از سوی چین، به دلیل نقش پکن در شیوع کرونا، توافق تجاری فی‌مابین دیگر از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این در حالی است که وی با هدف جلب آرای کشاورزان آمریکایی، روی این توافق حساب ویژه‌ای باز کرده بود.

همچنین، ترامپ مدعی است که چین خواهان پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ است تا به این ترتیب صاحب آمریکا شود!

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۷:۲۲

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خواستار تداوم شهرک‌سازی این رژیم در مناطق فلسطینی‌نشین و اشغالی نوار غزه شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، «بزالل اسموتریچ» خواستار ترک مذاکرات با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای صهیونیست شد و گفت: رها کردن خطوط قرمز(پذیرش خواسته های مقاومت فلسطین)، باعث از دست رفتن فرصت اسرائیل (برای آزاد کردن آنها از طریق اقدام نظامی) می شود.

وی افزود: وقت آن رسیده که (از گذشته) درس بگیریم، مسیر را تغییر دهیم، شهرک سازی را ادامه دهیم و دوباره کنترل غزه را به دست بگیریم.

شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۷:۲۱

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۴۳ فلسطینی شهید و ۶۲ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر شهید و ۷۶ هزار و ۳۷۱ نفر دیگر هم مجروح شدند.

مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح 

یک منبع مصری گزارش کرد مذاکرات جدیدی بین طرف‌های مصری و صهیونیستی با مشارکت آمریکا در مورد ترتیبات امنیتی برای منطقه مرزی رفح بین شبه جزیره سینا و نوار غزه در حال انجام است.

 این منبع تاکید کرد موضوع اداره مصر بر نوار غزه یا اعزام نیروهای نظامی برای مشارکت در تامین امنیت نوار غزه کاملا مردود است.

به گفته این منبع که با سایت خبری «العربی الجدید» صحبت کرد، «از هفته اول جنگی که در هفتم اکتبر آغاز شد، به مصر پیشنهاد حضور نظامی مشترک با ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه داده شد اما قاهره قاطعانه آن را رد کرد.»

منبع مذکور توضیح داد: «حتی اگر اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کند، با توجه به اینکه این منطقه همچنان تحت اشغال است، مصر مشارکت نظامی را نخواهد پذیرفت زیرا عقب نشینی کامل یکجانبه ارتش اشغالگر که در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد، اشغالگری را نفی نمی‌کند چرا که با وجود محاصره کامل مرزها و قطع همه راه‌های زندگی، عقب‌نشینی معنی ندارد.»

وی ادامه داد: حضور یک سرباز مصری در غزه، شرکت در اشغالگری است. اشغال نظامی لزوماً به معنای حضور تانک و توپ در سرزمین‌های اشغالی نیست که اکثر علمای حقوق بین‌الملل بر آن اتفاق نظر دارند. حضور هر سرباز مصری در این شرایط مشارکت در اشغالگری تلقی می‌شود.

این منبع در مورد ترتیبات امنیتی مورد بحث گفت این ترتیبات علاوه بر عملیات نظامی مورد انتظار رژیم صهیونیستی در شهر رفح فلسطین، مربوط به محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) و موضوع تامین امنیت مرزها برای جلوگیری از ورود سلاح به نوار غزه است‌.

در همین زمینه، منابع مصری تأیید کردند که قاهره هر چه پیش بیاید حتی یک سرباز هم به نوار غزه نخواهد فرستاد زیرا این خط قرمزی است که تحت هیچ شرایطی نمی توان از آن عبور کرد.

وزیر خارجه مصر عملیات در رفح را رد کرد

«سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر روز جمعه، تماسی از سوی «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دریافت کرد. براساس بیانیه مصر، شکری طی آن هرگونه عملیات نظامی زمینی رژیم صهیونیستی در رفح فلسطین، به ویژه با توجه به پیامدهای بشردوستانه سنگین چنین اقدامی و تبعات خطرناک آن بر سرزمین‌های فلسطینی را قاطعانه رد کرد.

در همین زمینه، سفیر «عبدالله الاشعل»، دستیار سابق وزیر امور خارجه مصر در مصاحبه با العربی الجدید گفت: «واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق ممکن است عملیات رفح را به تعویق بیندازد اما با توجه به اجماع آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها این عملیات لغو نمی‌شود و با حفظ غیرنظامیان و تلاش برای تخلیه رفح انجام خواهد شد.» وی تصریح کرد: در نهایت آمریکا و اسرائیل بر لزوم ورود به رفح و حذف مقاومت در آنجا توافق دارند.

الاشعل گفت «مصر، اسرائیل و آمریکا در خصوص ارائه تضمین‌هایی مبنی بر اینکه مصر در جریان عملیات نظامی اسرائیل در رفح آسیبی نخواهد دید، توافق دارند اما مصر در عین حال از این طرف‌ها نخواست در طول عملیات رفح، به مقاومت باقی‌مانده در نوار غزه پایان ندهند بلکه آنچه برای طرف مصری مهم است میزان آسیب یا عدم رساندن آسیب به آن است.»

در همین راستا، «مهند صبری»، پژوهشگر امور امنیتی و مسائل شبه جزیره سینا به العربی الجدید گفت: تهاجم نظامی به رفح فلسطین آخرین برگ برنده ارتش اشغالگر و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این جنگ است و ارتش و نتانیاهو در مورد این موضوع توافق کامل دارند.

وی هشدار داد: اگر به رفح حمله شود و ارتش اشغالگر برای ورود به شهر هجوم آورد و در مقابل همه اعتراضات و هشدارهای بین‌المللی حتی از سوی آمریکا بایستد، عملیات رفح خونین‌ترین و مخرب‌ترین عملیات در این جنگ خواهد بود زیرا ارتش اشغالگر می‌داند که وقتی این عملیات به پایان برسد، جنگ هم چه با موفقیت نظامی و چه با موفقیت سیاسی به پایان خواهد رسید، اما تمام قدرت و تمام وحشیگری خود را در نابودی رفح بر سر غیرنظامیان و آنچه از حماس و سایر گروه‌های مسلح فلسطینی باقی مانده است، به کار خواهد بست.

به عقیده صبری، نتانیاهو می‌تواند به نوار مرزی مصر حمله کند و مشکل را به مصر هم سرایت دهد و موجب آوارگی فلسطینی‌ها به مصر شود. باید این نکته را مد نظر داشت زیرا احتمال زیادی برای آن وجود دارد هرچند که به واکنش مصر بستگی دارد.

عملیات کماندویی در رفح

«یوسف الشرقاوی»، نویسنده فلسطینی و کارشناس نظامی و استراتژیک، در خصوص ماهیت عملیات نظامی مورد انتظار رژیم صهیونیستی در رفح فلسطین به العربی الجدید گفت: «این عملیات، کماندویی کیفی و تحت نظارت افسران آمریکایی خواهد بود که احتمالاً از نیروهای دلتا هستند. این عملیات پس از یک بمباران توپخانه‌ای مقدماتی‌ِ شدیدتر از بمباران خان‌یونس، الشجاعیه، جبالیا و با استفاده از تجهیزات دریایی و هوایی و هلیکوپتر آپاچی انجام خواهد شد.»

وی افزود: اگر تانک‌ها پیشروی کنند و سربازان از خودروهای خود پیاده شوند، نبرد واقعی میان مقاومت و ارتش اشغالگر آغاز می‌شود. ارتش اشغالگر تلاش می‌کند تا مرکز رفح پیشروی کند و مساحت بیشتری را اشغال کند تا عملیات پاکسازی و جستجوی منافذ تونل‌ها را شروع کند و به اسرای صهیونیستی دست یابد.

الشرقاوی ادامه داد: اشغالگر تلاش خواهد کرد که نبرد در رفح خشن‌تر از نبرد خان‌یونس و بیمارستان الشفا باشد زیرا بر این باور است که با نیروی آتش و ارعاب، قدرت مقاومت در آنجا خواهد شکست. اما مسلم است که مقاومت برای دفاع از موقعیت خود جان‌فشانی خواهد کرد اما آخرین نبرد آن نخواهد بود، زیرا انتظار می‌رود تاکتیک نظامی خود را تغییر دهد و نسبت به فرسایش طولانی و معنی دار ارتش اشغالگر اقدام کند.

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به پیشنهاد میانجی‌گران

دفتر بنیامین نتانیاهو با نادیده گرفتن کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در روند توافق تبادل اسیران مدعی شد: «حماس به طرح‌های ارائه شده توسط میانجی‌گران پاسخ منفی داده است.»

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه نیز به پاسخ جمهوری اسلامی ایران و اصابت موشک‌هایی به اهدافی در اراضی اشغالی اشاره کرد و مدعی شد: «ایران تلاش می‌کند میادین را متحد کرده و تنش فراگیر در منطقه ایجاد کند.»

این دفتر در ادامه ادعاهایش گفت: «یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه، نمی‌خواهد به هیچ توافقی دست یابد.»

دفتر نخست‌وزیر اشغالگران در حالی که هنوز در شوک حملات ایران به اراضی اشغالی است، ادعا کرد «با قدرت به تلاش برای تحقق اهداف جنگ علیه حماس و بازگرداندن ۱۳۳ اسیر صهیونیست‌ از غزه در سریع ترین زمان ممکن ادامه می‌دهد».

این در حالی است که جنبش حماس تاکید کرد که پاسخ خود را به پیشنهادی که یک هفته پیش دریافت کرده بود به میانجی‌ها داده است.

حماس افزود که این پیشنهاد شامل تعهد به درخواست آتش‌بس دائمی، خروج کامل از نوار غزه، بازگشت آوارگان و افزایش روند ورود کمک‌ها و آغاز بازسازی است.

منابع برجسته فلسطینی به المیادین تاکید کردند که جنبش حماس پاسخ خود را به پیشنهاد میانجی‌گرانی که حدود یک هفته پیش دریافت کرده بود، ارائه کرد.

این منابع خاطرنشان کردند که این پاسخ شامل موضوعات مورد اختلاف است.

این منابع گزارش دادند که اصلاحاتی در خصوص مرحله اول این پیشنهاد انجام شده که شامل عناوین عقب نشینی نیروهای اشغالگر، بازگشت آوارگان، کمک‌های بشردوستانه و تعداد اسیران است و همچنین اصلاحاتی در خصوص مرحله دوم پیشنهاد درباره خواست جنبش حماس در زمینه یک متن روشن مربوط به آتش‌بس صورت گرفته است.

خالد مشعل: آینده از آن حماس است

رئیس جنبش حماس در خارج، ضمن تأکید بر اینکه آینده از آن این جنبش است، گفت آنچه در غزه رخ می‌دهد یک تجاوز نابرابر است که ویرانی بی‌سابقه‌ای را به بار آورده است.

خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج در مصاحبه با روزنامه سوئیسی «نویه زورشر زایتونگ» (NZZ) که به زبان آلمانی منتشر می‌شود، درباره جنگ غزه، آینده جنبش حماس و تجاوزات رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

خالد مشعل به خبرنگارانی که این مصاحبه را با وی انجام دادند، گفت اطمینان دارد که آینده از آن جنبش حماس است و این جنبش قبلا هم در معرض چالش‌های زیادی قرار گرفته اما توانسته به‌رغم آن به فعالیت خود ادامه دهد.

خالد مشعل در این مصاحبه که در قطر انجام شد، گفت: میزان قدرت در جنگ غزه نابرابر است اما جنبش حماس توانایی بهبود و بازسازی خود را دارد. افکار عمومی جهانی به شدت علیه اسرائیل شده‌اند و دلیل آن کشتار ده‌ها هزار نفر در غزه توسط رژیم اشغالگر است. این مسئله ثابت می‌کند که جهان دارد درک می‌کند که حق با ماست.

وی گفت: حمله هفتم اکتبر تحول مهمی در جنگ علیه اشغالگران بود که ثابت کرد ملت فلسطین اشغال را نمی‌پذیرد و برای پایان دادن به آن تلاش می‌کند.

مشعل کشته شدن غیرنظامیان صهیونیست در حملات حماس را تکذیب کرد و گفت: به خاطر حمله رژیم صهیونیستی غزه اکنون به ویرانه و آوار تبدیل شده است و ده‌ها هزار نفر شهید شده‌اند. ملت‌هایی با این مسئله مواجه می‌شوند که به خاطر رها کردن خودشان از اشغال مبارزه می‌کنند. همین اتفاق در ویتنام، افغانستان و عراق رخ داد اما این مسئله هرگز اراده ملت ما را که به دنبال آزادی هستند، در هم نمی‌شکند.

رئیس حماس در خارج گفت: رهبری حماس مکانیسم مشخصی برای اتخاذ تمام تصمیمات از جمله تصمیمات نظامی دارد اما اینکه چگونه این تصمیمات را اتخاذ می‌کند مسئله‌ای است که تنها به رهبری حماس مربوط است.

خالد مشعل در جواب سؤالی درباره اختلافات در جنبش حماس تاکید کرد: تمام جناح‌های حماس در هماهنگی کامل فعالیت می‌کنند. در داخل جنبش حماس رهبران سیاسی و نظامی در تصمیم‌گیری‌ها تأثیر دارند. تمام تصمیمات همواره در چارچوب یک نهاد گرفته می‌شود. کاملا طبیعی است که اختلاف محیط‌ها منجر به اختلاف در تجربه‌ها و دیدگاه‌ها می‌شود و در هر جنبشی رویکردهای متفاوت و متنوعی دیده می‌شود اما با این حال جنبش حماس از نظر پایبندی به نهاد خود ممتاز است و در عملکرد داخلی خود و روش تصمیم‌گیری از دموکراسی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • اسرائیل حمله به رفح را به تعویق انداخت
  • اسرائیل حمله به رفح را به دلیل حملات ایران به تعویق انداخت
  • سی.ان.ان: اسرائیل حمله به رفح را به دلیل حملات ایران به تعویق انداخت
  • نتانیاهو حمله به رفح را به تعویق انداخت
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح