Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان از شهروندانش خواسته است تا نسبت به آنچه "نفوذ فراگیر" از چین علیه جزیره‌ای خودگردان که پکن آن را قلمرو خود می‌داند، کاملا هوشیار باشند؛ اقدامی که از کمپین‌های رسانه‌ای تحت حمایت پکن گرفته تا حملات سایبری را شامل می‌شود.

لیو چیا-زونگ، معاون مدیر دفتر تحقیقات امنیت سایبری اداره تحقیقات تایوان به خبرنگاران گفت: گروه‌های هکری چینی مدت طولانی است که به آژانس‌های دولتی تایوان و تامین‌کنندگان خدمات اطلاعاتی آنها نفوذ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنها قصد دارند تا داده‌ها و مدارک دولتی مهم را بدست آورند. برخی داده‌های دولتی احتمالا درز پیدا کرده‌اند. این تهدید بزرگی است.

دفتر لیو گفت: این حملات که از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شدند، دست‌کم ۱۰ آژانس دولتی و آدرس‌های ایمیل حدود ۶۰۰۰ مقام دولتی را هدف گرفتند. ما قادر نبوده‌ایم تا داده‌های سرقت شده را شناسایی کنیم چرا که هکرها رد خود را پنهان کرده‌اند.

این مقام تایوانی گفت: در بین نهادهایی که توسط گروه‌های هکری چینی مورد حمله و نفوذ قرار گرفته‌اند، دست‌کم چهار شرکت فن‌آوری تایوانی قرار دارد که خدمات اطلاعاتی برای دولت تامین کرده‌اند.

این در حالی است که دفتر امور تایوان چین هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است. دولت پکن مرتبا هرگونه مشارکت در حملات سایبری را رد کرده و تاکید دارد که افرادی که این کار را انجام می‌دهند، مجازات می‌کند.

لیو گفت: تایوان معتقد است که دو گروه هکری پشت این حملات سایبری یعنی "Blacktech" و "Taidoor" تحت حمایت حزب کمونیست چین قرار دارند. آنها روزنه‌ها و نقاط ضعف در سیستم‌های فراهم شده توسط تامین‌کنندگان خدمات اطلاعات دولت تایوان را هدف گرفتند.

وی افزود: آژانس‌های دولتی باید دقت در انتخاب تامین‌کنندگان خود را افزایش دهند. دفتر من در حال تحقیق درباره زنجیره تامین خدمات است تا ببیند آیا فرد یا شرکت تایوانی با این هکرهای چینی همکاری داشته‌اند یا خیر.

اخبار درباره این حملات سایبری در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایوان و چین مطرح شدند. چین فعالیت نظامی خود در نزدیکی تایوان را افزایش داده و هرگز استفاده از زور برای تحت کنترل گرفتن این جزیره خودگردان را انکار نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تایوان چین حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خراسان شمالی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی از کشف ۱۱ هزار و ۸۴۳ نخ سیگار قاچاق و تعداد زیادی اقلام ممنوعه به ارزش دو میلیارد و ۴۶ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ تقی توئی امروز (دوم اردیبهشت ماه) اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی از نگهداری سیگار قاچاق و سایر اقلام ممنوعه در یک خانه مسکونی مطلع شدند. ماموران با مراجعه به محل مورد نظر و بعد از هماهنگی‌های انجام‌شده اقدام به بازرسی از این مکان کردند. در بازرسی ۱۰۵ عدد تنباکو، ۱۱ هزار و ۸۴۳ نخ سیگار قاچاق و مقدار قابل توجهی انواع اقلام ممنوعه کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این اقلام دو میلیارد و ۴۶ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی و خودروی‌اش راهی پارکینگ شد.

پایان جولان سارق حرفه‌ای اماکن دولتی در اسفراین

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین نیز از بازداشت سارق اماکن دولتی خبر داد و اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر سرقت از اماکن دولتی در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه ایرج قرارگرفت.

سرهنگ محمد روهنا ادامه داد: ماموران با تحقیقات میدانی، رصد اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته در محل، سارق حرفه‌ی را شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی، متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌ها به سرقت از اماکن دولتی در سطح حوزه استحفاظی اعتراف کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق، مودم و ... کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، روهنا با اشاره به اینکه متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: مردم ضمن رعایت نکات ایمنی برای نگهداری از اموال خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: استفاده از فضولات حیوانی در محصولات دخانی قاچاق/ سیگارها کد رهگیری می‌گیرند 90 درصد سیگار ایران، تولید داخل است

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟
  • کشف بیش از ۱۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خراسان شمالی