Web Analytics Made Easy - Statcounter

خازن جانشین اماکن حرم و فرمانده میدانی حرم در دهه اول ماه محرم در رابطه با برنامه‌های ایام محرم در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: این برنامه‌ها از فردا شب با تعویض پرچم گنبد حرم مطهر شاهچراغ (ع) که با مرثیه سرایی و مداحی همراه است، آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هر روز بعد از نماز صبح، مراسم زیارت عاشورا در فضای باز برگزار می‌شود، ادامه داد: هر شب نیز بعد از نماز مغرب و عشا مراسم مداحی و سخنرانی است.

جانشین اماکن حرم و فرمانده میدانی حرم در دهه اول ماه محرم اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی هم برنامه‌ریزی کرده‌اند که با توجه به اینکه رفت و آمد و حرکت هیئت‌ها با توجه به بخشنامه ستاد ملی کرونا ممنوع است، بنابراین شبی چند هیئت با فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز آستان حضور پیدا کرده و عزاداری خواهند کرد.

خازن تصریح کرد: شب شام غریبان هم مراسم لاله گردانی و خطبه خوانی توسط خدام برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: تمام برنامه‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی، داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

حجت الاسلام سلامی معاون فرهنگی شاهچراغ (ع) نیز با اشاره به اینکه قرائت زیارت عاشورا ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه تا ۷ و ۱۵ دقیقه صبح در ایوان حرم حضرت سید میر محمد (ع)، برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه اول محرم با حضور سخنرانان: حجج الاسلام رضوی اردکانی و ملک مکان و مداحیِ حاج کاظم محمدی، سید عباس انجوی، حاج خلیل نگهبان، حاج سعید خائف پناه، حاج نجف روستا، برادر جعفر علیزاده، برادر محسن رسولی، هاشم عبدالرحیم زادگان در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع) انجام می‌شود.

حجت الاسلام سلامی تصریح کرد: همچنین مراسم مداحی پنج روز دوم محرم بعد از نماز ظهر و عصر از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شاهچراغ (ع) اضافه کرد: اجرای طرح «من تلاوت را دوست دارم»، مسابقه حفظ و مفاهیم سوره فجر، ثبت نام و آغاز کلاس های تخصصی قرآنی مرکز دارالقرآن به صورت مجازی، ویژه برنامه رادیو حرم به صورت زنده، مسابقه صوت وقایع عاشورا و تهیه نقاشی از طرف کاربران ۷ تا ۱۰ سال، مراسم عزاداری و نوحه خوانی ویژه جوانان و نوجوانان، از جمله برنامه‌هایی است که در طول دهه محرم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سلامی افزود: ویژه برنامه کودکانه حرم، قرائت زیارت عاشورا در صبح روز عاشورا از ساعت ۱۱ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر در صحن حضرت شاهچراغ (ع) و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در طول دهه محرم در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه محرم سوگواری امام حسین ع حرم شاهچراغ برگزار می شود حضرت شاهچراغ حرم حضرت حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد

همزمان با ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به نشانه ایام سوگواری تعویض شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074083 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد