Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری در ایام کرونایی تأکید کرد و گفت: در بحث تعطیلات تاسوعا و عاشورا مردم از اقصی نقاط ایران وارد مازندران می‌شوند رسانه‌ها باید به مدیریت استان کمک کنند تا در استان مقاومت ایجاد شود تا مسافران نیایند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد محمدی» امروز(29مرداد) در نشست خبری با محوریت هفته امربه‌معروف و نهی از منکر ضمن تبیین جایگاه و فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به تشریح اقدامات ، وظایف و فعالیت‌های ستاد در استان مازندران پرداخت و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بالاترین معروف ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان مازندران بابیان اینکه عدالت اقتصادی و قضایی، رونق اقتصاد، جهش تولید و... را رهبری مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر اعلام کردند، افزود: رهبری به موضوع معیشت و اقتصاد توجه ویژه‌ای دارند این معروفی که باید موردتوجه مسئولین باشد.

 

وی بابیان اینکه ترویج و آموزش امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه ستاد است، خاطرنشان شد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار ستاد قرار دارد.

 

محمدی یکی از مأموریت‌های اصلی ستاد را مطالبه گری دانست و افزود: مطالبه گری باید سکه رایج بین مردم باشد؛ مردم باید به همدیگر و مسئولین تذکر بدهند.

 

وی اظهار کرد: در رویکرد جدید ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به‌غیراز مقوله مهم حجاب و عفاف که در دستور کار ستاد قرار دارد موضوعات دیگری ازجمله مبارزه با فساد، اقتصاد، علم و فناوری محیط‌زیست و سایر موضوعات  ۱۶گانه که ستاد احصاء کرده مورد پردازش و تحقیق قرار خواهد گرفت.

 

محمدی ادامه داد:مازندران استانی گردشگر پذیر است و بحث محیط‌زیست بسیار مهم است در ابلاغیه رهبری برای اسناد بالادستی تأکید شده که حفظ محیط‌زیست به‌عنوان مقوله امربه‌معروف و نهی از منکر در دستور کار باشد.

 

وی بابیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت مردمی برای انجام این فریضتین کمک بگیریم، گفت: سامانه امین ایجاد شد تا آحاد ملت با ورود به این سامانه از آموزش‌های عمومی امربه‌معروف و نهی از منکر بهره‌مند شوند و در کنار ستاد قرار بگیرند.

 

محمدی اظهار کرد: رویکرد  ما در ادامه مسیر برای استفاده از ظرفیت مردمی، حمایت است و از ظرفیت نخبگان در هیئت اندیشه‌ورز استفاده خواهیم کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت رسانه در دستور کار قرار دارد، افزود: هنر و رسانه بازوی ستاد در ادامه کار خواهند بود.

 

محمدی بابیان اینکه سردار شهید «قاسم سلیمانی» برای وحدت امت اسلام و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در خارج از مرزها تلاش کردند؛ جان خود را در این راه هدیه کردند، گفت: در جامعه باید  به دنبال کاری باشیم تا همه مردم در کنار ما قرار بگیرند نباید مردم برای بیان مطالبات خود لکنت داشته باشند. مسئولین باید پاسخگو باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت محرم و صفر استفاده کنیم تا امربه‌معروف و نهی از منکر احیا شود، بیان کرد:با توجه به شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم سعی شود دستورالعمل‌ها به‌درستی اجرا شود تا بهانه به دست معاندین نظام داده نشود. باید عزاداری‌ها با رعایت بهداشت و در زمان محدود انجام شود. امر عزاداری بر امام حسین (علیه‌السلام) بسیار مهم است اما بهداشت هم باید رعایت شود.

 

محمدی بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در بحث تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا مردم از اقصی نقاط ایران وارد استان مازندران می‌شوند رسانه‌ها باید به مدیریت استان کمک کنند تا در استان مقاومت ایجاد شود تا مسافران نیایند چراکه امروز بیماران غیربومی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و هم استان‌های ما را تحت شعاع قراردادند.

 

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، از ایجاد هشتک بی‌تفاوت نباشیم( # بی‌تفاوت نباشیم) خبر داد .

 

 محمدی بابیان اینکه این ستاد برنامه‌های مختلفی را در طول سال باهدف ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: برنامه پیش رو اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که از اول تا هفتم محرم‌الحرام (31مرداد تا ششم شهریورماه ) و با شعار نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ‌سازی است اجرا می‌شود.

 

وی در رابطه با نام‌گذاری روزهای هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: روز اول محرم به نام تشکل‌های مردمی و نظارت همگانی ، روز دوم سلامت اداری و مبارزه با فساد ، روز سوم محرم به نام مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت ، روز چهارم محرم به نام امربه‌معروف و نهی از منکر و مطالبه گری ، روز پنجم محرم به نام امربه‌معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه ، روز ششم محرم به نام امربه‌معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی و روز هفتم محرم به نام امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد نام‌گذاری شده است.

 

محمدی با اشاره به اینکه فعالیت تشکل‌های مردمی و نظارت همگانی را در همه حوزه‌های مختلف خواستاریم، گفت: با توجه به شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین معروف‌ها در سطح جامعه تلقی می‌شود که باید موردتوجه همگان باشد.

 

وی از برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه امین جهش تولید بی تفاوت نباشیم هفته امربه معروف و نهی از منکر مطالبه گری نهضت حسینی عزاداری محرم کرونا فرهنگ سازی احیای امربه معروف و نهی از منکر امربه معروف و نهی از منکر دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخص شدن داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  تیم‌های داوری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور به این شرح است:

پنجشنبه ششم اردیبهشت 

مس رفسنجان - پیکان تهران
داور: مهدی اجاقی کمک ها: حامد صفایی، مرتضی هوشیار و علی سام ناظر: سعید علینژادیان

جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

مس کرمان - چادرملو اردکان
داور: احمد محمدی کمک ها: حمید نادری، سامان اقبال پور و احمد مرشدی ناظر: حسین طالقانی

فجر سپاسی شیراز - گل گهر سیرجان
داور: حسین زمانی کمک ها: مهدی شفیعی، سجاد ایرانپور و مسعود حقیقی ناظر: اسماعیل آمری

هوادار تهران - مس سونگون ورزقان
داور: شاهین یزدانی کمک ها: علیرضا طاهرخانی، سجاد نجفی نژاد و عبدالحسین باستان ناظر: محمدحسین اسدی

آلومینیوم اراک - پرسپولیس
داور: امیر عرب براقی کمک ها: هادی طوسی، علی احمدی و کیوان علیمحمدی

تراکتور تبریز - ذوب آهن اصفهان
داور: امیرسامان سلطانی کمک ها: امیرمحمد داودزاده، وحید سیفی و حامد سیری، ناظر: اکبر بخشی زاده

ملوان بندرانزلی- سایپا تهران
داور: مهرداد خسروی کمک ها: هیوا بهمنی، هیمن نوربخش و شهاب محمدی ناظر: شاهین حاج بابایی

آبی پوشان جنوب - سپاهان
داور: هادی علی نیافر کمک ها: امید افخمی، کورش صامی فر و میثم عباسی ناظر: مختار مهدوی.

دیگر خبرها

  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • حسین طیبی و گل معروف به لیانگشان پویی که جهانی شد (فیلم)
  • مشخص شدن داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • عملیات «وعده صادق» مطالبه آحاد ملت ایران بود
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم