Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان نظرات کارشناسی پزشکی قانونی را در رسیدگی به امور قضایی ، مرجع خواند و گفت: تیزبینی پزشکی قانونی ، مکمل فعالیت تیم قضایی در پرونده‌های کیفری و گامی در جهت تحقق عدالت برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار مدیرکل و تعدادی از رئیسان مراکز و مدیران پزشکی قانونی استان ، مجدداً از تلاش های جامعه پزشکی بویژه در دوران شیوع کرونا و نقش آفرینی ایثارگرانه آنان برای تأمین سلامت جامعه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صبوری و بردباری را دو مولفه اثرگذار در این شغل دارای اهمیت دانست و افزود: تلاشگران این عرصه با رویه انصاف و عدالت با اشراف کامل بر نگاه کارشناسی و علمی در کنار تکریم مردم، به انجام وظیفه می‌پردازند.

استاندار گیلان عنوان پزشکی قانونی را واژه‌ای مناسب برای این مجموعه و بیانگر وظایف خطیر آنها دانست و گفت: فعالیت های پزشکی قانونی و نقشی که در تأمین امنیت، آرامش و سلامت جامعه ایفا می‌کنند؛ از نظر علمی و کارشناسی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی به مرجع بودن نظرات پزشکی قانونی برای رسیدگی به امور قضایی و علمی اشاره و بر ضرورت بهره‌گیری از دانش و تجهیزات روز تأکید و خاطرنشان کرد: استان گیلان به‌دلیل گردشگرپذیری و تردد بالای مسافران در مناسبت‌های مختلف، شاهد بروز تصادفات جاده‌ای و بیماران ترومایی است.

دکتر زارع اضافه کرد: حادثه‌خیز بودن گیلان، شرایط اقلیمی و مواجهه با بلایای طبیعی بر اهمیت عملکرد پزشکی قانونی در حوزه های تخصصی و فنی نسبت به استان‌های دیگر افزوده و مراجعه‌ها در بخش هایی همچون نزاع و تصادفات نیز منجر به صدور گواهی های پزشکی قانونی صحیح و تضمین و تأمین حقوق مردم خواهد شد.

استاندار گیلان ارائه نظر دقیق، کارشناسی و کیفی توسط پزشکی قانونی را موجب صدور آرای عادلانه، قانونی و دقیق در مراجع قضایی دانست و گفت: نظریه‌های کارشناسی و تخصصی توأم با تیزبینی پزشکی قانونی ، مکمل فعالیت تیم قضایی در پرونده‌های کیفری است و فعالیت تخصصی کارشناسان این حوزه در پرونده‌های حقوقی، خانواده، ژنتیک، سلامت روان و شخصیت، گره بسیاری از پرونده‌های قضایی را می گشاید.

وی با بیان اینکه نظارت و اهمیت کادر پزشکی قانونی و نقش آن در تحقق عدالت برای مردم و مراجعان، ملموس است، افزود: در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی پزشکی قانونی باتوجه به اهمیت موضوع، به عنوان اولویت علاوه بر منابع استانی از طریق اعتبارات ملی نیز پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه پزشکی استاندار گیلان پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعال بودن ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز، از مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به این مراکز، از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۵ فروردین سال جدید خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۷ فروردین در حاشیه بازدید از خدمات جامع سلامت شیراز با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان و مسافران نوروزی در ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت فارس در نوروز ۱۴۰۳، گفت: این خدمات در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر تداوم ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: حضور فعال پزشکان و دیگر کارکنان حوزه بهداشت، موجب حفظ امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت، در ایام تعطیلات می‌شود و در همین راستا، این خدمات با هدف رضایتمندی مردم، تا پانزدهم فروردین تداوم دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد با مشارکت هم استانی‌ها و مسافران در زمینه رعایت نکات بهداشتی، شاهد حفظ سلامت عمومی جامعه در این ایام باشیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • پلمب موقت یک داروخانه در سمنان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس