Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@16:39:56 GMT

سرقینی: اولویت اول فولاد، بازار داخلی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۱۴۶

سرقینی: اولویت اول فولاد، بازار داخلی است

ایران اکونومیست- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فراوانی کالاها در کشور، گفت:‌ هیچ کسری در حوزه ذخایر کالاهای استراتژیک وجود ندارد.

«جعفر سرقینی» امروز (چهارشنبه) ‌ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در عین حال در تلاش است تا روی قیمت کالاها تمرکز کرده و تا آنجایی که ممکن است به مردم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:‌ یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه تامین ماسک است تا به وفور و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

سرقینی، در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده در بازار فولاد در هفته‌های اخیر، تاکیدکرد: اینکه فولاد ایران بخواهد به صنایع خارج از کشور رونق ببخشد هنر نیست، بلکه باید ابتدا به صنایع داخلی رونق بخشیده و سپس مازاد آن صادر شود.

به گفته وی، با تصمیمات جدید که در حوزه فولاد اتخاذ شده و با بخشنامه جدید ابلاغ شده، جلوی صادرات آن دسته از تولیدکنندگانی که تولیدات خود را در بورس عرضه نکرده و صادرات را به تامین داخل ترجیح دادند، گرفته خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت ادامه‌داد: از تاریخ قید شده در این بخشنامه، هر گونه صادرات فولاد و محصولات فولادی اعم از شمش، بیلت، مقاطع فولادی و غیره، منوط به تامین بازار داخل خواهد بود و به این ترتیب به‌زودی فولاد در داخل کشور فراوان شده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: واحدهای تولیدی مکلفند ۶۰ درصد تولیدات خود را در بورس عرضه کنند و ۴۰ درصد دیگر را مجازند تا در داخل عرضه کرده یا صادر کنند.

سرقینی، توجه به شعار «جهش تولید» ‌ را در صدر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران آن عنوان کرد و ادامه‌داد: آمارها حاکی است که در چهار ماهه امسال با وجود شرایط سخت تحمیل شده بر کشور در بسیاری حوزه ها عقب نمانده و حتی رشد هم داشتیم.

 شنبه گذشته (۲۵ مردادماه)، رئیس‌جمهوری با صدور حکمی جعفر سرقینی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳

تین نیوز

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند، در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از علی بختیار در گفت وگو با ایلنا، درباره مهمترین برنامه هایی که صنعت نفت کشور در سال آینده باید در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: صنعت نفت و گاز یک صنعت بین المللی است و ابتدا باید رویکرد این صنعت به سمت جهانی شدن باشد. وضعیت جهانی تولید و میزان سرمایه گذاری که باید در صنعت نفت و گاز انجام شود را باید تحت نظر قرار دهیم و متناسب با آن در بازارهای جهانی حضوری فعال داشته باشیم.

بختیار افزود: موضوع مهم اینکه چه در بعد صادرات و چه در بعد تبدیل نفت و گاز به ارزش افزوده و تولید فراورده باید اقدامات جدی انجام شود. همچنین باید برای سرمایه گذاری در حوزه بالادست و پایین دست برنامه ریزی صورت گیرد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: ما اکنون مشکلی در کشور داریم و آن عدم توازن تولید و مصرف در حوزه گاز است و باید برای این موضوع اقداماتی انجام شود، باید در پارس جنوبی سیستم فشارافزایی را سریع تر به اجرا برسانیم تا افت تولید اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه میادین گازی غیر از پارس جنوبی بیان داشت: در این حوزه باید اقدامات و برنامه های جدی تری در دستور کار قرار گیرد تا ناترازی حل شده و همچنین مشکلی برای عمل به تعهدات صادراتی نداشته باشیم. 

بختیار افزود: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم و از طرف دیگر صنعت کشور وابسته به گاز است و ما در اقصی نقاط کشور شهرک های صنعتی را داریم که با تداوم ناترازی دچار اختلال می شوند، همچنین اکثر نیروگاه های کشور وابسته به گاز هستند و باید سوخت مطمئن برای این بخش در دسترس قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برق به عنوان زیرساختی است که بخش های صنعتی و تجاری برای تداوم فعالیت ابتدا وابسته به گاز هستند، بنابراین باید برای رونق بخش تولید؛ تولید گاز را جدی بگیریم، ضمن اینکه استفاده بهینه از مصرف را در دستور کار قرار دهیم و برای بهینه سازی مصرف هم باید اقدامات جدی انجام شود و این یک اولویت برای انرژی کشور است.

این عضو پیشین کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طی سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی در حوزه مصرف مواجه بوده ایم، هرچند اقداماتی در حال انجام است اما همچنان مصرف انرژی در کشور ما نسبت به متوسط دنیا بالاست، به عبارت دیگر مصرف انرژی در کشور ما علاوه بر بخش خانگی در حوزه صنایع نیز بهینه نیست و باید برای حل موضوع مصرف برق و گاز که در سال های اخیر که در حوزه حمل و نقل، صنعت، خانگی، تجاری و کشاورزی چالش برانگیز شده؛ اقداماتی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد