Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص راهکار‌های استمرار آموزش در شرایط کرونا اظهارکرد: در شرایط بی‌ثبات امروز و با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ هیچ راه‌حل قاطعی که به‌تن‌هایی بتواند جوابگوی تمام نیاز‌ها در وضعیت‌های مختلف باشد، وجود ندارد و هیچ تصویر روشنی که بتواند از اتفاقات آینده اطلاع یابیم هم نداریم بنابراین برای شرایط عدم قطعیت کنونی ناگزیر به برنامه‌ریزی متنوع و منعطف می‌باشیم، ولی با قاطعیت می‌گویم تمام تلاش آموزش‌وپرورش بر این اساس است که مشکلات احتمالی دانش آموزان حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کرده و استمرار ندهیم تبعات عدم استمرار آموزش برای کشور بسیار زیاد و زیان‌آور است بنابراین باید به استمرار آن بر اساس شرایط و ضوابط خاص فکر کنیم.

حاجی میرزایی سلامت دانش‌آموز و جامعه را بسیار با اهمیت دانست و گفت: به وزارت بهداشت گفته‌ایم که در تمام مدارس کشور پروتکل‌های بهداشتی را طبق آنچه برای آن منطقه در نظر گرفته‌شده است به‌طور حداکثری اعمال خواهیم کرد.

او در خصوص نحوه دسترسی یا عدم دسترسی دانش آموزان به اینترنت گفت: دانش آموزان در مناطق مختلف کشور وضعیت‌های متفاوتی دارند و ممکن است دسترسی یا عدم دسترسی به اینترنت داشته باشند. صرفنظر از وضعیت دانش‌آموز؛ آموزش‌وپرورش موظف است دسترسی به آموزش را برای همه دانش آموزان مهیا کند.

الزامی برای دسترسی افراد لازم التعلیم به بسترمجازی و شبکه شاد نیست

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه هیچ الزامی برای دسترسی تمام افراد لازم التعلیم به بسترمجازی و شبکه شاد وجود ندارد، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش برای انجام رسالت خود و ارائه کامل آموزش به تمام دانش آموزان، گزینه‌های متفاوتی را ارائه داده است که از طریق آن‌ها آموزش را در سراسر کشور استمرار خواهیم داد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تا جایی که می‌توانیم و باکیفیتی که می‌توانیم کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برگزار خواهیم کرد، گفت: هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد بنابراین هر جا که ستاد ملی کرونا اجازه دهد با رعایت پروتکل بهداشتی کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برقرار خواهیم کرد.

او افزود: ولی اگر اجازه برقراری حضوری کلاس‌های درس داده نشود، طبق پروتکل‌های اعلام‌شده از وزارت بهداشت که حضور دانش آموزان را تا ۱۰ نفر در کلاس درس مجاز دانسته است و با در نظر گرفتن شرایط و مساحت کلاس اجازه حضوری بودن را می‌دهد، دانش آموزان را در طول هفته توزیع کرده و هرروز هفته تعدادی از دانش آموزان را به‌صورت حضوری آموزش خواهیم داد.

۳۵ درصد مدارس کمتر از ۵۰ نفر هستند 

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۳۵ درصد از مدارس ما در مناطقی است که تعداد کل دانش آموزان کمتر از ۵۰ نفر هستند که در آنجا کلاس‌ها را کاملاً حضوری برگزار می‌کنیم. سال گذشته هم در این شرایط کلاس‌ها برگزار کردیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تفکیک کل محتوای درسی در تمام پایه‌ها توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی انجام‌شده و شرایط تدریس حضوری و غیرحضوری آن به استان اعلام‌شده است، گفت: نمی‌خواهیم هیچ معلمی بیش از ساعات موظف خود کار کند، لذا زمان کلاس‌های غیرحضوری بسیار کمتر از حضوری و در حدود حداکثر ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه است.

۴ کانال تلویزیونی  در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد

او ضبط و بارگذاری محتوای آموزشی در هر مدرسه به‌طور جداگانه را بسیار وقت‌گیر و مشکل دانست و گفت: آموزش‌وپرورش برای حل این مشکل محتوی درسی را از پایه اول تا دوازدهم و از درس اول تا درس آخر طبق آنچه در بودجه‌بندی درسی سازمان پژوهش برآن تأکید شده است، تولید و در شبکه شاد قرار داده است تا معلمان از آن استفاده کنند؛ اما تقریباً یک‌سوم دانش آموزان دسترسی به شبکه شاد ندارند بنابراین از ۱۵ شهریور هرروز ۴ کانال تلویزیون در اختیار آموزش‌وپرورش برای ارائه آموزش‌ها قرار داده‌شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: طبق اعلام صداوسیما پوشش شبکه‌های آموزشی تلویزیونی ۹۷/۳ درصد است؛ بنابراین از این شبکه‌ها می‌توان برای ارائه آموزش‌ها استفاده کرد، اما اشکال برنامه آموزشی از طریق تلویزیون یک‌طرفه بودن آن است که برای حل این مشکل قرار شد در این مناطق در هفته یک روز معلمان در مدرسه به‌صورت حضوری حاضر شوند به رفع اشکال دانش آموزان بپردازند. همچنین به شورای مدرسه اختیار داده‌ایم که در چارچوب و اصولی که مطابق بخشنامه برای مدارس فرستاده‌ایم، با توجه به شرایط مدرسه بتوانند برای برنامه حضور دانش آموزان و معلم در مدرسه تصمیم بگیرند.

وزیر آموزش و پروش با تأکید بر اینکه موظفیم به همه دانش آموزان آموزش دهیم، تصریح کرد: باید هوشیارانه عمل و به‌طور دائم مسائل را رصد کنیم. در شبکه شاد امکانی مهیا کرده‌ایم که روسای ۷۵۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌طور دائم دسترسی داریم و ارتباط ما با تمام سطوح و در تمام مناطق و ۹۹ درصد مدیران به‌طور زنده و از طریق شبکه شاد برقرار شده است.

اتصال ۹۶ درصد مدارس به سامانه medu.ir تا آغاز سال تحصیلی

حاجی میرزایی گفت: طبق توافق انجام‌شده با وزارت ارتباطات از ابتدای سال تحصیلی جدید ۹۶ درصد مدارس کشور به سامانه medu.ir متصل می‌شوند و تنها ۴ درصد مدارس امکان برقراری این اتصال را ندارند که آن را هم تا پایان سال انجام می‌دهیم.

او گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که مراقب سلامتی فرزندانشان هستیم، ولی با این‌همه آموزش تلویزیونی و شبکه شاد را با تمام محتوای آموزشی در نظر گرفتیم و درجایی که دسترسی به شبکه شاد یا کانال‌های تلویزیونی نباشد، از بسته‌های آموزشی و راهبران آموزشی استفاده خواهیم کرد.

حاجی میرزایی در پایان تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده همه باید باهم همکاری کنیم تا سال تحصیلی برگزار و تداوم یابد؛ بنابراین باید با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به دستورالعمل‌هایی که به استان‌ها رفته است سال تحصیلی جدید را با هوشیاری شروع کرده و پیش ببریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه شاد آموزش وپرورش صورت حضوری حاجی میرزایی وزیر آموزش دانش آموزان درصد مدارس سال تحصیلی شبکه شاد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود

بهزاد محمدی خلفلو با اشاره به مسئولیت اجتماعی صنایع و دستگاه‌ها و سهم آنها در قالب مشارکت‌های مردمی و اقدامات مدرسه سازی در اردبیل اظهار کرد: هرچند استان اردبیل استان صنعتی نیست، اما ما تلاش زیادی را انجام دادیم تا با مجموعه‌های صنعتی بزرگ استان و شرکت‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی توافقی را برای انجام مسئولیت اجتماعی خود انجام دهیم تا از این محل پروژه‌های مدرسه سازی تعریف و در مناطق باجمعیت دانش آموزی بالا ساخت مدرسه را نظیر دارالفنون یا حمایت‌های بنیاد برکت و سایر نهاد‌ها انجام دهیم. او خاطرنشان کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت دانش آموزی و پائین بودن سرانه آموزشی در استان اردبیل احداث ۲ هزار کلاس درس در سال‌های آینده پیش بینی شده تا بخشی از این واحد‌های آموزشی از محل اعتبارات ملی و استانی و بخشی نیز به همت خیرین و مشارکت اجتماعی کارخانه‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی اجرایی شود. مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل بهره وری منابع انسانی و پشتیبانی‌های اداری و رفاهی کارکنان را یادآور شد و بیان کرد: نیروی انسانی برای هر سازمان با ارزش‌ترین منبع کارآمدی است که در کنار بهره گیری از توان نیروی انسانی متخصص و متعهد برای نوسازی مدارس ما سعی کردیم تا در حد امکان دغدغه‌های رفاهی و معیشتی همکاران را برطرف و با تدارک فضای اقامتی در خراسان رضوی و مازندران زمینه حضور همکاران با خانواده هایشان را در این فضا‌های تفریحی مهیا کنیم. محمدی خلفلو بیان کرد: در کنار تدارک این امکانات در حوزه ورزشی امسال در چند نوبت و رشته‌های ورزشی مختلف توانسته ایم مدال قهرمانی و نایب قهرمانی را به دست آورده و اسباب افتخاری برای سازمان نوسازی باشیم. او با اشاره به روند اجرای طرح «شهید عجمیان» در استان اردبیل تصریح کرد: طرح «شهید عجمیان» هم راستا با سایر مناطق کشور در استان اردبیل نیز برگزار و موفق شدیم با هزینه ۳ میلیارد تومانی در ۳۵۰ مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و همت جهادی همکاران فضای پرشور و نشاطی را برای دانش آموزان مهیا کنیم. مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل بیان کرد: در این طرح فضا‌های آموزشی رنگ آمیزی و زیباسازی شده تا دانش آموزان در این فضا تحصیل شایسته و همراه با آرامشی را تجربه کنند و قطعا در سال جدید این طرح با گستردگی بیشتر در سطح استان اردبیل اجرا خواهد شد. محمدی خلفلو اولویت و برنامه‌های راهبردی سال جاری نوسازی مدارس اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: امسال تلاش می‌کنیم تا دو رویکرد جدی را در سازمان دنبال تا بتوانیم به افزایش سرانه فضای آموزشی و تربیتی استان کمک کنیم. او اضافه کرد: رویکرد اول ما در سال ۱۴۰۳ تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام دولتی و خیرین است که تا حد امکان با جذب اعتبارات در این کار اهتمامی جدی خواهیم داشت و در وهله دوم با تامین اعتبار ملی و استانی شاهد شروع پروژه‌های جدید در مناطق با تراکم دانش آموزی بالا خواهیم بود که در این راستا در تلاش برای جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف در قالب مسئولیت اجتماعی هستیم تا براساس این تفاهمنامه‌ها بتوانیم ماموریت خود را انجام دهیم. مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ در کنار تکمیل و بهبود پیشرفت پروژه‌های مدرسه سازی در استان در شهر‌های پرجمعیت نظیر اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر بتوان کمبود فضای آموزشی و ناایمن بودن مدارس را در ابعاد فیزیکی و یا سیستم گرمایشی به صفر رسانده و اقدام عملیاتی در این شهرستان‌ها به ثمر نشیند. باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی