Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:06:47 GMT

چراغ هنر عاشورایی هیچگاه خاموش نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۳۱۳

چراغ هنر عاشورایی هیچگاه خاموش نمی‌شود

ایسنا/فارس معاون فرهنگی هنری حوزه‌ی هنری فارس گفت: چراغ  ادب و هنر عاشورایی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، خاموش شدنی نیست، چرا که عاشورا حقیقتی زنده است که هرگز رنگ خاموشی نمی گیرد.

عبدالرضا قیصری چهارشنبه ۲۹ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: ایام محرم امسال، حوزه‌ی هنری فارس جدی تر از سال‌های گذشته موضوع گرامیداشت حماسه عاشورا با زبان هنر، مد نظر داشته و دنبال خواهد کرد که حاصل آن برنامه‌های متعدد و متنوع ویژه این ایام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ملاک برنامه‌ریزی‌ها بوده است، گفت: تلاش کرده‌ایم برنامه هایی در چارچوب قواعد و دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر در شرایط کنونی طراحی کنیم.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: سال‌های گذشته معمولا یک یا ۲ واحد هنری محور اصلی برنامه‌های حوزه هنری در ماه محرم بود، اما امسال مصمم هستیم در همه واحدها برنامه های فاخر و شایسته هنری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تولید و انتشار اثر تجسمی با محوریت یکی از اذکار عاشورایی، برنامه محوری امسال حوزه هنری فارس به شمار می‌رود، البته این واحد نمایشگاه تجسمی با محور مقاومت عاشورایی را نیز در دستور کار قرار داده است.

قیصری با بیان اینکه بهره‌گیری از سرود سردار دل‌ها ویژه سپهبد شهید سلیمانی به مناسبت اولین محرم پس از شهادت آن سردار، در دستور کار واحد موسیقی و سرود حوزه هنری فارس است، افزود: در موضوع ادبیات پایداری در صدد برگزاری برنامه های غیر حضوری با پخش مستقیم هستیم که شامل شب خاطره غیر حضوری زنان عاشورایی و شب شعر حماسی عاشورایی است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: در واحد آموزش و پژوهش نیز ۲ برنامه تلویزیونی و رادیویی با عناوین تجلی عاشورا در یادمان های دفاع مقدس فارس و گفت و گو در باب ادبیات عاشورایی و مقاومت، طراحی شده که ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد.

قیصری ابراز امیدواری کرد که امسال با برنامه‌های پیش‌بینی شده و در قالب رویدادهای فرهنگی و هنری، معرفت عاشورایی هرچه بیشتر ترویج داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مقاومت عاشورایی حوزه ی هنری فارس حوزه هنری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود