Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزارت کار درباره زمان مصوبه افزایش حق مسکن گفت: هنوز مصوبه دولت را دریافت نکرده ام. به صورت متوسط میانگین دریافتی کارگران ۱۰درصد افزایش می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزیر کار درباره جزئیات افزایش حق مسکن کارگران گفت: مصوبه افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران 17 خرداد ماه در شورای عالی کار به صورت سه جانبه تصویب و سپس برای تأیید و ابلاغ به دولت ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز این مصوبه به تصویب دولت رسید و مطابق مصوبه پیشنهادی شورای عالی کار حق مسکن کارگران از 100 هزار تومان به 300هزار تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: حق مسکن کارگران چیزی نیست که هر سال تصویب شود. از ابتدای انقلاب تاکنون فقط 6 بار حق مسکن کارگران افزایش یافته است و هیچ الزامی ندارد که حق مسکن کارگران هر سال اضافه شود، بنابراین تصویب دولت در مورد افزایش حق مسکن کارگران با پیشنهاد شورای عالی کار بسیار مهم است. 

شاکرمی  گفت: از سال 95 حق مسکن از 20 هزار تومان به 40هزار تومان, در سال 98 از 40هزار تومان به 100 هزار تومان و در سال 99 از 100 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافته است. با این افزایشی که رخ داد, افزایش دریافتی کارگران حداقل بگیر در سال 99 نسبت به سال 98 حدود  43.5 درصد رسید.

 معاون روابط کار وزارت کار اظهار داشت:  با افزایش حق مسکن، مجموع دریافتی کارگران در سال جاری در مجموع 10 درصد افزوده می شود, به حقوق کارگران مجرد حدود 10.6درصد و کارگران دارای یک فرزند حدود 9.2 درصد و کارگران دارای دو فرزند حدود 9.1 درصد افزوده شد. دستمزد کارگران بدون سابقه که سال اول فعالیت خود را دارند, حدود 11.5 درصد افزوده شد. 

وی همچنین در مورد اینکه آیا حق مسکن کارگران برای چهار ماه گذشته از سال عطف به ماسبق می‌شود یا نه، گفت:مطابق مصوبه 17خرداد شورای عالی کار این مصوبه تصویب شد, هنوز ابلاغیه دولت را دریافت نکرده ام. همگی اینها بستگی به نظر و تصویب دولت دارد.  تفاوتی بین کارگران دولتی و غیردولتی وجود ندارد. تمام کارگرانی که در بخش های دولتی و خصوصی که مشمول قانون کار می شوند, مشمول این مصوبه می شود.

شاکرمی درباره بازنگری دستمزد سال 99 کارگران گفت: چنین موضوعی در دستور کار شورای عالی کار نیست.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار کارگران بیشتر بخوانید... حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد واژه های کاربردی مرتبط اخبار کارگران پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۲ ۸ دلیل اصلی ریزش بورس/ نباید با اعتماد مردم بازی کرد ۳ پیشنهاد وزیر راه به مالکان خانه‌های خالی: خانه خود را بدهید، زمین مرغوب بگیرید ۴ بررسی بحث معیشت و حق مسکن کارگران در جلسه امروز مجلسی‌ها با وزیر کار ۵ شاخص کانال ۱.۸ میلیون واحد را هم از دست داد ۶ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۹|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد ۷ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۹ مهمترین اخبار اقتصادی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد «معدن، گنج پنهان»|۴۰۰۰میلیارد دلاری که دفن شده/کرباسیان:وزارت معادن احیا شود؛ نفت و سیاست، معدن را به حاشیه بُرد حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد واعظی: کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده و پول آن هم دریافت شده است معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کارگران اخبار کارگران هزار تومانی حق مسکن حق مسکن کارگران افزایش حق مسکن شورای عالی کار هزار تومان مصوبه افزایش مصوبه دولت وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از تحقق و در دست اجرا بودن بیش از ۹۰ درصد مصوبات حوزه اقتصادی سفر رئیس جمهوری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به لرستان ۴۶ مصوبه در حوزه اقتصادی داشتیم که تاکنون ۳۳ مصوبه، یعنی ۷۲ درصد آنها به‌صورت کامل اجرا شده‌اند. ۹ مصوبه دیگر که ۲۰ درصد آن‌ها هستند با پیگیری‌های لازم و اعطای تسهیلات در دست اجرا و تکمیل هستند.

وی با اشاره به وجود موانع خارج از دست مجموعه دولت برای اجرای چهار مصوبه دیگر، بیان کرد: این چهار مصوبه پرونده قضایی داشته و صلاحیت تعیین و تکلیف آن‌ها در دست قوه قضائیه است و اصولاً طرح آن‌ها در سفر رئیس‌ جمهوری تا زمانی که مشکل حقوقی دارند، نباید انجام می‌شد.

او به بازگشت به چرخه تولید ۱۸۳ واحد اقتصادی تعطیل‌شده از قبل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ واحد در بخش صنعت و معدن، ۱۲۷ واحد کشاورزی و دو واحد مربوط به بخش گردشگری هستند که با اعطای تسهیلات و رفع موانع موجود به چرخه بازگشتند و فعال شدند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: بیش از ۱۱۵ واحد دیگر نیز که در حالت نیمه‌فعال بودند، با حمایت‌های لازم از طرف دولت در لرستان فعال شدند.

ابراهیمی به سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در حوزه‌های مختلف استان اشاره و اضافه کرد: از این میزان اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ریالی هستند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است