Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح آبا با حمایت خیرین و اعتبارت آموزش‌وپرورش در کشور اجرا می‌شود و درصدد هستیم در گام اول هدف‌گذاری جمعیتی بالغ‌بر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهیم، این طرح امسال در چهارمحال و بختیاری نیز اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی زینی وند در سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری جهت بررسی آمادگی آغاز سال تحصیلی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ملی و دینی کشور و جهان برخوردار است، اظهار کرد: منابع انسانی یکی از مهم‌ترین مسائل در توسعه کشورها محسوب می‌شود و جوامعی که دغدغه توسعه و پیشرفت دارند باید در تربیت نسلی آگاه، توانمند، بالنده و رشد یافته کوشش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه انتظارات از مدارس تنها یادگیری خواندن و نوشتن نیست، گفت: باید در تربیت دانش‌آموزان به همه جوانب زیستی توجه ویژه صورت بگیرد، بنابراین برای رسیدن به این مطالبه باید همه مجموعه‌ آموزش‌وپرورش را یاری کنند.

زینی‌وند در خصوص دغدغه‌های والدین برای بازگشایی مدارس در شرایط فعلی کشور، عنوان کرد: خانواده‌ها برای حضور فرزندشان در مدرسه واهمه دارند، سناریوهای متعددی برای بازگشایی مدارس در وضعیت سفید، قرمز و زرد تعریف ‌شده است که در تمامی موارد، حفظ سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی یادآور شد: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا مجموعه آموزش‌و پرورش به‌صورت شبانه‌روزی برای ایجاد زیرساخت‌های آموزش مجازی اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد و شبکه شاد را راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه باوجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد، خاطرنشان کرد: بحث آموزش مجازی و الکترونیکی وقت بسیاری را از معلمان در مقابل آموزش حضوری می‌گیرد، بنابراین در سال تحصیلی جدید باید بسترهای آموزش مجازی توسط متولیان و سیاست‌گذاران ایجاد شود.

زینی‌وند در ادامه بابیان اینکه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دغدغه وزارت آموزش‌ پرورش و کنشگران اجتماعی است، تأکید کرد: حتی وجود یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل برای کشور آمار بالایی است، در سال جاری طرح (آبا) به‌عنوان ‌طرح آشتی با آموزش برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم در کشور اجرا می‌شود.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش توضیح داد: طرح آبا با حمایت خیرین و اعتبارت آموزش‌وپرورش در کشور اجرا می‌شود و درصدد هستیم درگام اول هدف‌گذاری جمعیتی بالغ‌بر۱۰۰هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهیم تا این دانش‌آموزان به چرخه تحصیل برگردند، در تعدادی از استان‌ها این طرح آغازشده است و در چهارمحال و بختیاری نیز امسال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح آبا در کشور، توضیح داد: مبنای ما در شرایط شیوع ویروس کرونا آموزش‌های الکترونیکی و مدارس آموزش از راه دور است، برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش گروهی و فردی در طول هفته فراهم‌شده است و در صورت سفید شدن مناطق آموزش حضوری نیز انجام می‌شود و مقررشده مؤسسات خیری ابزار لازم برای آموزش مجازی را در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار دهند.

زینی‌وند با اشاره به فعالیت مدارس غیردولتی در سال‌تحصیلی جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا، بیان کرد: ۱۷هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که پایه آموزش‌های این مدارس در ایام تعطیلی مدارس شبکه شاد است و در کنار این آموزش خدمات آموزشی آنلاین با همکاری مؤسسات آموزشی به خدمات آموزشی این مدارس افزوده می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان مدارس غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شود این آمار تغییر محسوسی نداشته باشد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه شاد بازگشایی مدارس سال تحصیلی 1399 ـ 1400 مدارس غیردولتی آموزش وپرورش آموزش مجازی دانش آموزان اجرا می شود دانش آموز زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین انجام می‌شود.
دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ۸۷ هزار گردشگر نوروزی در مدارس استان بوشهر اسکان پیدا کردند
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!