Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:40:25 GMT

گمنامی؛ سد راه رشته اسکواش در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۲۳۷۴

گمنامی؛ سد راه رشته اسکواش در مازندران

مجید جعفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ساری افزود: اسکواش یکی از رشته های ورزشی نوپا نسبت به سایر ورزش های توپی و راکتی در داخل این استان محسوب می شود که از قدمت این رشته ورزشی در استان مازندران کمتر از دو دهه می گذرد.
وی اضافه کرد : نوپا بودن این رشته ورزشی در استان مازندران از  یک سو و گرانی راکت آن که به طور میانگین بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون ریال می رسد؛ باعث شده تا رغبت زیادی برای حضور در این رشته برای جوانان و نوجوانان ما وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری اظهارداشت : درحال حاضر حدود ۵۰۰ نفر به صورت تخصصی و آموزشی در رشته اسکواش در استان حضور دارند که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این تعداد به دو برابر افزایش یابد.
وی کمبود فضای ورزشی ( کورت ) را یکی دیگر از مشکلات سد راه اسکواش در استان دانست و اضافه کرد : هم اکنون حدود چهار کورت اسکواش در سطح استان وجود دارد و یک فضای کورت ساحلی نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
جعفری گفت : برای شناساندن این رشته ورزشی به مردم  طرح ساماندهی و رنگ آمیزی  دیواره های موجود در برخی پارک های سطح شهر در دست اجراست.
وی در مورد بالا بودن نرخ آموزش این رشته ورزشی نیز افزود : برای ورزشکارانی که دارای کارت بیمه ورزشی اسکواش و استعدادهای این رشته ورزشی محسوب می شوند، تمام آموزش ها به صورت رایگان و یا نیم بهاء است و برای افراد آزاد هر جلسه بین  ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار ریال و به طور میانگین هر ماه حدود چهار میلیون ریال است که هر نوآموزی نیز در مدت حدود ۲ ماه بر این رشته ورزشی مسلط می شود به گونه ای که دیگر نیاز به آموزش نخواهد داشت.
رییس هیات اسکواش استان مازندران همکاری با دانشگاه ها و آموزش و پرورش را یکی از برنامه های پیشرو هیات متبوعش برای معرفی و شناسایی استعدادهای ورزشی بیان کرد و اظهارداشت : برنامه ریزی ما این است که بتوانیم از امکانات و تجهیزات ورزشی اسکواش به خصوص در دانشگاه ها برای آموزش دانشجویان و در صورت امکان با ساماندهی دیوار مدارس  برای دانش آموزان بهره بگیریم.
وی همکاری با شهرداری ها را از دیگر برنامه ها برای شناسایی و جذب علاقه مندان به این رشته در سطح استان بیان کرد و اضافه کرد : در حال حاضر در ۱۲ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان این رشته ورزشی با تشکیل هیات فعال شده و در سایر شهرستان ها نیز برنامه ریزی برای شکل گیری هیات صورت گرفته است.
جعفری برگزاری جشنواره خانوادگی اسکواش و آموزش های مجازی را از برنامه های دیگر این هیات برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۱ استان مازندران بتواند با تقویت فضاهای ورزشی و شناسایی استعدادهای درخشان در این رشته در لیگ برتر تیم داری کند.

برچسب‌ها فدراسیون های ورزشی اسکواش مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون های ورزشی اسکواش مازندران فدراسیون های ورزشی اسکواش مازندران استان مازندران رشته ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز

آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی استان البرز در مرکز تربیت مربی با حضور ۳۶۰ ورزشکار در ۵ رشته ورزشی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، بهزاد غفاری در حاشیه برگزاری این برنامه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 360 نفر از کارکنان سازمان فنی حرفه‌ای سراسر کشور در پنج رشته‌ فوتسال، والیبال، دارت، شطرنج و تنیس روی میز به میزبانی اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان البرز رقابت می‌کنند.

وی برگزاری جام شهدای مهارت در استان البرز با بیان اینکه یکی از الزامات ایجاد نشاط و انگیزه در بین کارکنان، ورزش است، عنوان کرد: این مسابقات از چهارم تا ششم اردیبهشت برای بانوان و سیزدهم تا شانزدهم اردیبهشت‌ماه در شهرستان کرج برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزاری این جام را در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: شناسایی و کشف استعدادهای برتر ورزشی از مزایای چنین مسابقاتی بوده و فرصتی مناسب برای توسعه ورزش و گسترش فرهنگ تعالی ورزش است.

وی با بیان اینکه دو نفر البرزی در رشته دارت ویژه آقایان در این رویداد ورزشی شرکت کرده‌اند، افزود: استان البرز برای اولین بار میزبان این مسابقات است.

غفاری با اشاره به هزینه‌های بالای باشگاه‌های ورزشی، از مسئولان درخواست کرد تا امکانات ورزشی بیشتری با هزینه کم یا رایگان در اختیار کارمندان این اداره‌کل قرار دهند تا بتوان هم سلامت کارکنان را ارتقا داد و هم در مسابقات کشوری به موفقیت‌های چشمگیرتری برسیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه به تعداد شرکت‌کنندگان در رشته‌های ورزشی بانوان اشاره کرد و افزود: در این مسابقات 12 نفر در رشته شنا، دارت، تنیس روی میز هر کدام 6 نفر به طور جداگانه و 7 تیم والیبال برای بانوان در این جام شرکت کرده‌اند که در مجموع 130 نفر در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان آقا در این مسابقات را 230 نفر عنوان کرد و گفت: در رشته شنا 15 نفرف در رشته‌های دارت، تنیس روی میز هر کدام 6 نفر به طور جداگانه و 8 تیم والیبال و 8 تیم فوتسال آقایان در این جام شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • المپیاد ورزشی کارگران تبریز برگزار می‌شود
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است