Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: دولت برای تعین خرید تضمینی گندم در سال زراعی پیش رو آن را بر اساس نرخ های جهانی تعیین کند؛ کشاورزان حاضر هستند محصولات خود را ۱۰ درصد کمتر از نرخ جهانی به دولت بفروشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در نشست خبری در ارتباط با تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: گندم 44 درصد پروتئین و 40 درصد انرژی دهک های پایین جامعه ایران را تشکیل می دهد و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تعیین نامتقارن نرخ خرید تضمینی گندم در سال های گذشته برای سال جاری احساس خطر کنم زیرا در صورت عدم تعیین قیمت متناسب این محصول استراتژیک ممکن است خودکفایی از بین برود و مجبور به واردات این محصول از دیگر کشورها باشیم. 

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم باید منافع ملی را در نظر داشت و نرخ این محصول را 5 تا 10 درصد پایین تر از نرخ های جهانی تعیین کرد.

هاشمی افزود: قانون خرید تضمینی گندم می گوید که دولت در صورتی که کشاورزان نتوانستند محصولات خود را در بازار عرضه کنند باید آنها را به صورت تضمینی خریداری کنند اما در محصول گندم این خرید به صورت اجباری انجام می شود و کشاورزان اجازه صادرات محصولات خود به دیگر کشورها را ندارند.

وی گفت: بنیاد ملی گندمکاران نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی جاری 4 هزار و 500 تومان بدون در نظر گرفتن حذف ارز نهاده های کشاورزی در سال جاری به دولت اعلام کرده است. تشکل های مرتبط با تولید گندم بویژه بنیاد ملی گندمکاران باید در جلسات تعیین نرخ خرید تضمینی این محصول حضور و حق رای داشته باشند و آنالیز تعیین قیمت گندم در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: بر اساس برآوردی که این بنیاد درباره نرخ خرید تضمینی گندم انجام داده است در تیر ماه نرخ جهانی گندم 5075 تومان بوده است که با در نظر گرفتن 10 درصد کمتر از این قیمت نرخ گندم همان 4500 تومان می شود.

هاشمی گفت: در صورتی که دولت فکر می کند که واردات گندم به نفع منافع کشور است و می خواهد محصول کشاورزان را با قیمت پایین خریداری کند باید اجازه صادرات محصولات گندمکاران را به دیگر کشورها بدهد.

وی افزود: در صورتی که اجازه صادرات گندم داده شود این محصول را می توان به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان با قیمت های مناسبی صادر کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور خواستار اعلام نرخ خرید تضمینی محصولا کشاورزی تا 10 شهریور شد تا کشاورزان بتوانند برای تعیین کاشت محصولات خود تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۹|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد ۳ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۴ ۸ دلیل اصلی ریزش بورس/ نباید با اعتماد مردم بازی کرد ۵ بررسی بحث معیشت و حق مسکن کارگران در جلسه امروز مجلسی‌ها با وزیر کار ۶ شاخص کانال ۱.۸ میلیون واحد را هم از دست داد ۷ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۹ ۸ پیشنهاد وزیر راه به مالکان خانه‌های خالی: خانه خود را بدهید، زمین مرغوب بگیرید مهمترین اخبار اقتصادی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد «معدن، گنج پنهان»|۴۰۰۰میلیارد دلاری که دفن شده/کرباسیان:وزارت معادن احیا شود؛ نفت و سیاست، معدن را به حاشیه بُرد حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد مصاحبه| عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به‌زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی تحلیلگر عراقی: آمریکایی‌ها تنها با زور و فشار از عراق بیرون می‌روند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس بنیاد ملی گندمکاران خرید تضمینی گندم نرخ خرید تضمینی محصولات خود حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.

محمدعلی نیکبخت بر اساس این ابلاغیه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ به شماره ۱۸۰/۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۲مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی با تاکید بر به کارگیری رویکرد جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تصویب نمود.


قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی شامل پنبه وش، عدس، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، سیب‌زمینی پاییزه، سیب‌زمینی بهاره، سیب‌زمینی طرح استمرار، پیاز پاییزه، پیاز بهاره و پیاز طرح استمرار به شرح جدول اعلام شد.


در اجرای بند‌های (ت) و (ر) ماده (۳۵) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت الگوی کشت ابلاغی توسط وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.


به منظور بهبود شرایط کیفی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، رعایت کامل استاندارد‌های مربوط ضروری است.
انجام خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به داشتن بیمه محصول می‌باشد.
به استناد ماده (۶۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و ماده (۳۶) آیین نامه اجرایی ورود، ساخت، فرمولاسیون و مصرف کود‌های شیمیایی، زیستی، آلی و سموم دفع آفات نباتی به منظور تولید محصولات سالم، خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت حد مجاز باقیمانده سموم و کود‌های شیمیایی است.


ردیف - نام محصول - قیمت هر کیلوگرم (ریال) - توضیحات:


۱ پنبه وش ۳۷۰۰۰۰ ریال - وش (۲) سفید مرغوب، بدون آفت زدگی، عاری از مواد خارجی (خاک، خاشاک، شاخ و برگ)


۲ عدس ۲۶۰۱۶۴ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۳ نخود ۲۵۹۰۸۰ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۴ لوبیا چیتی ۳۵۰۱۳۷ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۵ لوبیا سفید ۲۲۱۲۹۷ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۶ لوبیا قرمز ۲۲۳۲۴۶ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۷ سیب‌زمینی پاییزه ۴۵۵۰۵ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۸ سیب‌زمینی بهاره ۵۰۰۴۴ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۹ سیب‌زمینی طرح استمرار ۶۰۹۸۱ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۰ پیاز پاییزه ۲۹۵۷۷ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۱ پیاز بهاره ۲۶۸۸۷ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۲ پیاز طرح استمرار ۳۷۳۲۹ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت‌ لاستیک بر اساس وزن تعیین نمی‌شود
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه