Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:29:46 GMT

پرواز به شیراز؛ شهر باغ ایرانی و تاریخ کهن ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۴۳۷۰

پرواز به شیراز؛ شهر باغ ایرانی و تاریخ کهن ایران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران و مرکز استان فارس است که برای نه تنها مردم ایران بلکه برای گردشگران حرفه ای خارجی هم بسیار معروف و آشنا است. شیراز این جذابیت شگفت انگیز را به دلایل گوناگونی به دست آورده است. شیراز از دیرباز شهر کلیدی و مهمی در نیمه جنوبی کشور بوده و شاهراه‌های ارتباطی از شمال به سوی جنوب و خلیج فارس و همچنین از شرق به غرب از شیراز می‌گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل پیشینه فرهنگی و تاریخی شگفت انگیزی در شیراز جای گرفته است. در این نوشته بیشتر با تهیه بلیط چارتر شیراز و سفر به آن آشنا می‌شویم.

ارزان‌ترین بلیط هواپیما شیراز را چگونه تهیه کنیم؟

شیراز در نیمه جنوبی کشور جای دارد و دسترسی نسبتاً خوبی به شبکه جاده‌ای و ریلی دارد. اما اگر از شهرهای نیمه شمالی به شیراز سفر می‌کنید ممکن است فاصله نسبتاً زیاد شما را اذیت کند. به همین دلیل خیلی از مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به شیراز را دارند، از هواپیما استفاده می‌کنند. اما خرید بلیط هواپیما شیراز https://safarmarket.com/flights/shiraz که ارزان و اقتصادی باشد، کمی کار دشواری شده است. زیرا جدا از رشد قیمت بلیط هواپیما به سبب تورم و بقیه مسائل، آژانس‌ها و عرضه کنندگان متفاوتی در بازار حضور دارند و هر کدام قیمت‌های متنوعی را برای یک پرواز مشخص به بازار ارائه می‌کنند. اما مسافران چگونه می‌توانند در میان این همه سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما، بلیط ارزان شیراز را تهیه کنند؟ آیا می‌شود در بین صدها سایت مختلف جستجو کرد تا ارزان‌ترین بلیط تهران شیراز را خریداری کرد؟ این کار زمانبر و معمولاً بی فایده‌ای است. اما سفرمارکت که یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و تور مسافرتی است، این مشکل را برطرف کرده است. سفرمارکت قیمت عرضه توسط سایت‌های مختلف را برای همه پروازهای موجود به مقصد یا از مبدا شیراز را یکجا گردآوری کرده و به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید ارزان‌ترین و بهترین بلیط هواپیما چارتر شیراز یا بلیط لحظه آخری شیراز را تهیه و از سفرتان لذت ببرید.

باغ‌های شیراز و تفرجگاه‌های طبیعی آن

یکی از نمادهای معماری تاریخی ایران، باغ ایرانی است. باغ ایرانی از دید طراحی و مهندسی و همچنین جای دادن مکان زندگی انسان در کنار فضای سبز و گیاهان، یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. در طی چند سال اخیر شماری از باغ‌های ایرانی به صورت یک مجموعه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند. شمار قابل توجهی از این مجموعه باغ‌ها، در شیراز جای دارند. باغ ارم شیراز یکی از مشهورترین این باغ‌ها است که دانشگاه شیراز در آن یک موزه تاریخ طبیعی هم راه اندازی کرده است. باغ جهان نما، نارنجستان قوام، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا و باغ نظر شیراز از دیگر باغ‌های ایرانی شیراز هستند که هم از نظر طبیعی و تفرجگاهی و هم از دید معماری دارای ارزش هستند. موزه‌های مختلفی که در ساختمان بیشتر این موزه‌ها برپا شده است هم بر جذابیت آن برای گردشگران افزوده است.

شیراز همسایه تاریخ کهن مرودشت و پاسارگاد

استان فارس یکی از نقاط کلیدی تمدن ایرانی در دوران ایران باستان بوده است. دوران اوج استان فارس به روزگار هخامنشی و ساسانی برمی‌گردد. همین موضوع موجب شده آثار تاریخی پرشمار و متعددی از این دوران تاریخی شکوهمند به دست ما برسد. مشهورترین این آثار مجموعه تاریخی تخت جمشید و نقش رستم است. این مجموعه هر چند در نزدیکی مرودشت جای دارد، اما بیشتر گردشگران پس از سفر به شیراز، راهی این شهر می‌شوند و به بازدید از تخت جمشید می‌پردازند. آرامگاه کورش بزرگ پایه گذار فرمانروایی هخامنشی و تدوین‌گر نخستین اعلامیه حقوق بشر، هم در پاسارگاد جای دارد و معمولاً گردشگرانی که از شیراز راهی تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب می‌شوند در ادامه مسیرشان به پاسارگاد هم می‌روند و از آرامگاه ساده و با وقار یکی از بزرگترین مردان تاریخ بازدید می‌کنند.

خیابان گردی و شب زنده داری در شیراز

مردم شیراز به خوشگذرانی و داشتن روحیه شاد و آسانگیر مشهور هستند. شما این موضوع را می‌توانید در سبک زندگی اهالی شیراز ببینید. یکی از تفریح‌ها و سرگرمی‌های اهالی شیراز و البته گردشگران، رستوران گردی، قدم زدن در خیابان‌ها و بلوارهای زیبای شیراز و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر خاطره انگیز و آرام است. بلوار چمران شیراز محبوب ترین راسته خیابان گردی شبانه اهالی شیراز و گردشگران است. برخی مکان‌های دیدنی شیراز مانند حافظیه، به دلیل نورپردازی ویژه آن، در شب‌ها جلوه‌ای متفاوت می‌یابد و بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در این ساعت‌ها به بازدید از حافظیه یا سعدیه بروند.

کی به شیراز سفر کنیم؟

اگر می‌خواهید تمام جاذبه‌های گردشگری شیراز دیدن کنید، حتماً پیش از مسافرت، برنامه سفر را مطالعه کنید. بدون شک بهترین زمان سفر به شیراز بهار و به طور خاص اردیبهشت ماه می‌باشد، که از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. اما پاییز را هم نمی‌توان به سبب هوای معتدلش و رنگ پردازی شگفت انگیز باغ‌های شیراز از نظر دور داشت. شاید کمی تابستان گرم و آفتابگیر و زمستان کمی سرد باشد، ولی به جایش هتل‌ها جای خالی بیشتری دارند و بلیط هواپیما شیراز هم در این روزها ارزان‌تر از همیشه است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5003127

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز گردشگری سفرهای تابستانی قیمت دلار گروه صنعتی ایران خودرو گروه خودروسازی سایپا کسب و کار صنعت خودروسازی قیمت یورو صرافی بانکی دکوراسیون منزل تبلیغات قیمت سکه بهار آزادی سایپا کنکور تصفیه آب بلیط هواپیما باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پرواز‌های مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پرواز‌ها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پرواز‌های عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟