Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:49:12 GMT

سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۴۵۲۲

سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد رونمایی شد

‍‍‍‍‍‍

سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) رونمایی شد - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) صبح امروز با حضور جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی طهرانچی،

برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اساتید دانشگاه آزادتأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر استفاده از ایده جوانان خلاق در دانشگاه آزاد؛ وضعیت فعلی راضی‌کننده نیستتوسعه آموزش عالی توسط دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان / راه‌اندازی 200 رشته، 3 مرکز تحقیقاتی و یک مرکز بین‌الملل جدید


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به منظور شرکت در جلسه هیات امنای استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی به مشهدمقدس سفر کرده، از سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) رونمایی کرد.

همچنین رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه رونمایی از این سامانه حضور پیدا کردند.

سیستمی کردن امور در دانشگاه آزاد اسلامی با «پژوهشیار» آغاز و با «آموزشیار» تکمیل شد.

 علمائی در این جلسه با بیان اینکه رونمایی از سامانه آموزشیار، یکی از بزرگترین رویدادها در دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود، گفت: رونمایی از این سامانه در واقع یک هدف مؤثر، مفید و کارآمد برای دانشگاه است که خوشبختانه تحقق پیدا کرد.

وی افزود: سیستمی کردن امور در دانشگاه آزاد اسلامی با سامانه «پژوهشیار» آغاز و با سامانه «آموزشیار» تکمیل شد. این دو سامانه، امور پژوهشی و ساماندهی پایان‌نامه ها و رساله ها و همچنین فعالیت های مربوط به حوزه آموزش را در بر می گیرد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با رونمایی از سامانه آموزشیار در وهله اول مسائل مربوط به آموزش دانشگاه ساماندهی خواهد شد و در مراحل بعدی، کنترل و نظارت و برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت صورت خواهد گرفت. با این روش، آموزش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی رصد شده و برای رفع مشکلات موجود تدابیر متناسبی به کار گرفته خواهد شد.

سامانه «آموزشیار» دانشگاه را به شبکه هوشمند علمی تبدیل می کند

در ادامه، ایمان عطارزاده، مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رونمایی از سامانه آموزشیار، اظهار داشت: این سامانه با حمایت‌های دکتر طهرانچی، معاونان و رؤسای مراکز و تمامی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است.

 عطارزاده خاطرنشان کرد: دکتر طهرانچی چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی را اینگونه ترسیم کرده که این دانشگاه انتخاب اول داوطلبان در سال 1404 بوده و به عنوان دانشگاهی اجتماعی، کارآفرین و حل مسئله شناخته شود. بدین منظور مأموریت هایی طراحی شده که شامل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه، یکپارچه‌سازی ساختار داده های سازمانی، بهره‌گیری از اتوماسیون شناختی در سیستم های دانشگاه و... است. بر این اساس، سامانه آموزشیار در راستای یکی از همین مأموریت ها، طراحی و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به طرح نظام هوشمند و یکپارچه داده در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کاهش تمرکزگرایی و افزایش یکپارچگی سیستمی، راهبری مدل شبکه‌ای دانشگاه، هم‌روندسازی و انضباط‌بخشی بیشتر در اجرای فعالیت ها و برنامه های کلان دانشگاه و... از اهداف این طرح بوده است.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت مطلوب سیستم اتوماسیون آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: مدیریت واحد در مدل شبکه‌ای دانشگاه، وجود سیستم کدینگ یکسان در تمام واحدهای دانشگاهی، یکپارچگی و ارتباط داده ها جهت کسب دانش، نظارت جامع و آمار و اطلاعات یکپارچه، کاهش ورود اطلاعات توسط کاربران و... از جمله ویژگی های سیستم اتوماسیون آموزش است.

وی افزود: در این سیستم امکاناتی برای «اجرا و راهبری طرح های تعاون اعضای هیأت علمی، آزمون، دروس عملی و مهمانی»، «انطباق‌پذیری دانشگاه»، «تبدیل دانشگاه به شبکه هوشمند علمی» و «امکان ارائه دروس به صورت استانی و یا در سطح کل کشور» در نظر گرفته شده است.

 عطارزاده در پایان خاطرنشان کرد: میان‌افزار ارتباط با آموزش الکترونیکی، موتور مدیریت قواعد آموزشی، اپلیکیشن موبایل برای اساتید و دانشجویان، آگاه‌سازی از طریق پیامک، پرداخت الکترونیکی، پرونده الکترونیکی دانشجویان و اساتید، ارزشیابی اساتید، حق‌التدریس اساتید، برنامه‌ریزی امتحانات و ارزشیابی تحصیلی دانشجو، فارغ‌التحصیلی و خروج از تحصیل، پورتال جامع مدیریت آموزشی اساتید، صدور خودکار احکام اساتید، مدیریت امور شهریه و تخفیف مالی دانشجویان، فرآیندهای خاص دانشجویان استعداد درخشان و شاهد و ایثارگر، پذیرش دانشجو، برنامه‌ریزی آموزشی و... ازجمله امکاناتی است که در این سامانه در نظر گرفته شده تا امور آموزشی، اداری و مالی دانشجویان و اساتید به سادگی انجام شود.

سامانه «آموزشیار» گام بلندی برای استفاده از فناوری اطلاعات در سطوح مدیریتی دانشگاه است

در ادامه، مسعود همتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) باعث چابک‌سازی در مجموعه دانشگاه خواهد شد، گفت: این سامانه در سه بخش تمامی فرآیندهای مربوط به آموزش را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این سامانه، چابک‌سازی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در تمامی سطوح مدیریتی دانشگاه ساری و جاری شده و گام بلندی برای استفاده از فناوری اطلاعات در سطوح مدیریتی دانشگاه برداشته خواهد شد.

اولین اتصال به سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) با شعار «سال جهش تولید» برقرار شد.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد بیشتر بخوانید... برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اساتید دانشگاه آزاد تأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر استفاده از ایده جوانان خلاق در دانشگاه آزاد؛ وضعیت فعلی راضی‌کننده نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اساتید دانشگاه آزاد تأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر استفاده از ایده جوانان خلاق در دانشگاه آزاد؛ وضعیت فعلی راضی‌کننده نیست واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ دولت برای مقابله با "مکانیزم ماشه" اقدامات جدی در دستور کار داشته باشد ۲ قالیباف: سؤال از روحانی در مجلس پیگیری می‌شود ۳ امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به‌زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی ۴ تذکر یک نماینده به دولت درباره مدیریت بازار بورس ۵ وزیر دفاع خبر داد؛ تحویل سه فروند جنگنده کوثر تا پایان سال/ خط تولید موتور ملی اوج به زودی راه اندازی می‌شود ۶ واعظی: کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده و پول آن هم دریافت شده است ۷ روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم ۸ تشریح برنامه های آموزش و پرورش و زمان آغاز سال تحصیلی جدید از زبان«حاجی‌میرزایی» مهمترین اخبار سیاسی گفت‌وگو با حسین مرعشی: بعید می‌دانم لاریجانی کاندیدا شود/ نظر کارگزاران درباره آخوندی گزارش تاریخ|"پیمان سنتو" و انقلاب اسلامی؛ چگونه مهمترین معاهده نفوذ آمریکا در غرب آسیا متلاشی شد؟ امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به‌زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تهران تا ۵ شهریور تمدید شد آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد گزارش تاریخ|"پیمان سنتو" و انقلاب اسلامی؛ چگونه مهمترین معاهده نفوذ آمریکا در غرب آسیا متلاشی شد؟ مصاحبه| عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی از سامانه سامانه آموزشیار راه اندازی شبکه علمی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی تقی‌خاکی رئیس دادگستری شهرستان شاهرود در دیدار با حسینعلی سمیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: کار تئوری همزمان با کار عملی می‌تواند بسیار مؤثر باشد، طبیعتاً دانشجویانی که همزمان با تحصیل به کار عملی مشغولند و با فضای دادگاه‌ها آشنایی بیشتری دارند موفق‌تر خواهند بود. از طرفی آشنایی با کار‌های عملی می‌تواند در انتخاب شغل آینده آنها چه در بحث وکالت و چه در زمینه قضاوت و یا سردفتری و دیگر مشاغل مربوط به حقوق مؤثر باشد.

وی افزود:‌ از همکاری با دانشگاه و حتی حضور دانشجویان در دادگاه‌ها با رعایت قوانین استقبال می‌کنیم و حتی اگر نیاز بود حاضریم بعضی از کارگاه‌های آموزشی نیز در دادگستری برگزار شود و قضات به‌صورت عملی مباحثی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود را برای دانشجویان تبیین کنند. حتی در سیستم دادگستری شهرستان شاهرود این امکان وجود دارد تا دانشجویان بتوانند به‌صورت مجازی در دادگاه‌های حقوقی و کیفری حضور داشته تا با آداب، رسوم و تشریفات دادگاه و نحوه رسیدگی، دفاع کردن وکیل، دفاع متهم از خود و نحوه اظهارات شاکی آشنا شوند و احیاناً اگر سؤالاتی داشتند، بتوانند در محیط عملی بیان کنند.

 رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با بیان اینکه حضور دانشجویان به‌صورت عملی باعث می‌شود که آنان با روش‌ها و اصطلاحات و نوع کار افراد ازجمله بازپرس، دادرس، دادیار، دادستان، قاضی و ... به‌صورت کامل آشنا شوند، تأکید کرد: این موارد می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد، انگیزه دانشجویان را بالا ببرد، کاملاً از این امر استقبال می‌کنیم و آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود هستیم.

تقی‌خاکی گفت: آماده‌ایم تا از پژوهش‌ها استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در رشته حقوق در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها نیز استفاده کنیم، معتقدیم استادان می‌توانند راه‌حل‌هایی اثرگذار را به سیستم قضا ارائه دهند و یا حتی می‌توان با تعامل با دانشگاه بعضی از مراحل رسیدگی را حذف یا کاهش داد که در این مورد با تعاملاتی که با تعدادی از شرکت‌های بیمه، ادارات و مؤسسات داشتیم توانستیم یک سری از مراحل دادرسی را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: قطعاً جلسات مشترکی را با قضات و با استادان دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت تا بتوانیم با استفاده از نظرات و پیشنهاد‌ها به‌طور مشترک در بهینه‌سازی عملکرد دادگستری استفاده کنیم.

 رئیس دستگاه قضا در شاهرود بیان کرد: مفتخریم که برای بالا بردن سطح علمی دانشگاه هرگونه همکاری‌ در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی که لازم باشد را داشته باشیم تا جایی که اقتضا کند و امکانات اجازه بدهد در چارچوب قانون آماده پذیرش دانشجویان برای حضور در دادگاه‌ها و سایر ارکان در دادگستری هستیم و در این راستا آماده‌ایم تا به‌صورت رایگان جلسات توجیهی برای آموزش دانشجویان برای آشنایی با روند دادرسی در دادگاه‌ها را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد