Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها ـ مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: این سازمان بر ترویج فرهنگ شهادت در شهر تاکید دارد، باید مراقب باشیم که درگیر زر و زیور زندگی نشده تا از شهدا فاصله نگیریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری پویش مطالعاتی با محوریت کتاب سلیمانی عزیز که در سالن جلسات موسسه خاتم برگزار شد، اظهار داشت: زندگی با شهدا و سبک زندگی این عزیزان فقط لیاقت نمی خواهد چون برخی لیاقت دارند ولی اراده ای ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: اگر قرار باشد برنامه های فرهنگی طراحی شود و شکل بگیرد ضرورت دارد که نیم نگاهی به سبک و سیاق شهدا داشته باشیم و زندگی خود را به ایثار و شهادت گره بزنیم.

وی تداوم مسیر شهدا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ شهادت ایجاد فرهنگ مطالعه با موضوع ایثار و شهادت است، با نسلی روبرو هستیم که 8 سال دفاع مقدس را تجربه نکرده است، سختی های جنگی که در سوریه و منطقه ایجاد شد خیلی کمتر از سختی های دوران دفاع مقدس است.

مهلت ارسال آثار به جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تمدید شدسردار "راهیان نور" راهی بنیاد شهید شدبرگزاری اختتامیه جشنواره ققنوس با معرفی برندگان جایزه "شهید سلیمانی"

مقیمی عنوان کرد: شهدای مدافع حرم این درس را به نسل جوان می دهند که در دنیایی که ایثار و شهادت برای خیلی از افراد معنا ندارد ولی این عزیزان از خانواده خود گذشتند و جان خود را فدا کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه شهدا برای آسایش جامعه جان خود را فدا کردند، تصریح کرد: چه موضوعی سببب می شود که شخصی مثل حاج قاسم زندگی خود را فدا کند که این موضوع هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: هرچقدر با قالب های متفاوت و فراگیر بتوانیم ادبیات شهادت را گسترش دهیم امتداد علمداری است که شهدا انجام دادند و سبب برکت زندگی می شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم بر ترویج فرهنگ شهادت در شهر تاکید دارد و باید مراقب باشیم که درگیر زر و زیور زندگی نشده تا از شهدا فاصله نگیریم.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... بانک صادرات ایران به شهدا و آزادگان خود می‌بالد غبارروبی نمادین مزار شهدای آزاده استان زنجان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بانک صادرات ایران به شهدا و آزادگان خود می‌بالد غبارروبی نمادین مزار شهدای آزاده استان زنجان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۲ رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد ۳ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۴ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۵ برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه اول محرم/ برگزاری مراسم ‌در صحن‌ها و فضای غیرمسقف/ عزاداری هیئات در صحن جامع رضوی ۶ افاضلی: همه تیم‌ها با تمام وجودشان بازی کنند و بگذارند نتیجه در زمین مشخص شود/ مردم از همه ناظران مهم‌تر هستند ۷ گزارش| شرایط بحرانی کرونا در استان قزوین / مردم ‌تلاشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌کنند ۸ جزئیات بازداشت و برکناری دو شهردار متخلف در مازندران/ چهارمین عضو شورای شهر ساری دستگیر شد مهمترین اخبار استانها معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند ضربه وزارت اطلاعات به باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در کرج / فعالیت متهمان در ۸ استان / دستگیری ۲۰ نفر ‌از اعضای اصلی باند‌ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تهران تا ۵ شهریور تمدید شد آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد گزارش تاریخ|"پیمان سنتو" و انقلاب اسلامی؛ چگونه مهمترین معاهده نفوذ آمریکا در غرب آسیا متلاشی شد؟ مصاحبه| عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنری و ورزشی شهرداری قم ترویج فرهنگ شهادت سازمان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ تهران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و ابعاد فرهنگ و تأثیر آن گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق مسائل فرهنگی، با استناد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ضرورت امروز جامعه است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حفظ نام شهدا در بین مردم و به ویژه نسل جوان افزود: وظیفه داریم ایثارگری‌های شهدای این نظام و انقلاب را برای نسل‌های جدید متجلی کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ منحط غرب جای ارزش‌های ناب اسلامی را بگیرد.

شیری با ابراز خرسندی از افتتاح این مجموعه در قدیمی ترین محله شهر تهران افزود: افتتاح خانه شهید بی شک منشأ خیرات بیشماری برای شهروندان خواهد شد و طبق پیش بینی‌های انجام شده علاوه بر خدمات اجتماعی- فرهنگی، خدمات پزشکی نیز به همت همرزمان شهدا به شهروندان ارائه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ تهران در این مراسم اضافه کرد: افتتاح خانه‌های شهید علاوه بر خدمت رسانی، سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان شهروندان خواهد شد همچنین پایگاهی برای نسل نوجوان و جوان است تا بیشتر با رشادت‌ها و جان فشانی‌های این نسل آشنا شوند.

دومین خانه شهید در ۳ طبقه به متراژ ۱۲۰ متر به منظور ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و پزشکی در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید رضایی (منصور) افتتاح شد.

کد خبر 6080918 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد