Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-29@11:30:11 GMT

چالش تازه صدف بیوتی، مصداق کودک آزاری‌ست!

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۴۸۹۵

چالش تازه صدف بیوتی، مصداق کودک آزاری‌ست!

رویداد۲۴   نرگس عزیزی: یکی از اینفلوئنسر‌های معروف اینستاگرام که نزدیک به ۳ میلیون دنبال کننده دارد، چالشی به راه انداخته که طی آن افراد انگار که دارند پیام صوتی ضبط می‌کنند، به اصطلاح خالی‌بندی می‌کنند (به یکی از عزیزان خود دروغ می‌گویند) و همزمان از واکنش فردی که در اتاق حاضر است، فیلم می‌گیرند. در این چالش افراد زیادی شرکت کردند، اما در این بین متاسفانه برخی از والدین هم با فیلم گرفتن از فرزندان خود مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چرا می‌گوییم متاسفانه و این‌که به عنوان والد، پیش از انتشار ویدئویی از فرزند خودمان، بهتر است به چه سوالاتی فکر کنیم؟ پرت کردن کودک میان موقعیتی دردناک در چالش صدف بیوتی در برخی از این ویدئوها، کودکان در موقعیتی ناخوشایند قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در یکی از تکان‌دهنده‌ترین موارد، مادری در حال فیلم گرفتن از دختر خردسالش می‌گوید قرار است او، پدر و چند نفر دیگر به سفر بروند، اما، چون ممکن است دختر اذیت کند، او را همراه خود نخواهند برد. موضوعی که باعث می‌شود دختر بچه به گریه بیفتد. این در حالی است که برای کودکان به ویژه در سنین پایین مرز بین واقعیت و شوخی چندان روشن نیست و همین می‌تواند آسیب ناشی از این چنین دست انداختن‌هایی را در آن‌ها تشدید کند. آیا کودک انتشار تصاویرش در چالش صدف بیوتی را دوست دارد؟ این طور که این بلاگر اعلام کرده برخی از ویدئو‌ها در استوری‌های او نزدیک به یک میلیون بازدید داشته‌اند. این در وضعیتی است که در برخی از موارد، کودک لباس مناسبی به تن ندارد یا به ویژگی‌هایی از کودک اشاره می‌شود که به صورت معمول خوشایند نیست. در یکی از این موارد در حالی که خواهری در حال فیلم گرفتن از برادر خودش است، در حال صحبت درباره روش لاغر کردن برادرش است. برادری که هنوز در سنین دبستان است، بدون تی‌شرت نشسته و ظاهری که از او به نمایش گذاشته می‌شود، می‌تواند باعث دست انداخته شدن کودک در موقعیت‌های دیگر شود. اما ممکن است برخی از والدین یا دیگر اعضای خانواده که این ویدئو‌ها را گرفته و منتشر کرده‌اند، در دفاع از خود بگویند ما با اطلاع کودک ویدئو را منتشر کرده‌ایم. آیا صرف اطلاع دادن به کودک، در چنین مواردی کافی است؟ اما من با اطلاع فرزندم ویدئو را برای صدف فرستادم! اطلاع دادن به کودک پیش از انتشار عکس یا ویدئو کار خوبی است، اما کافی نیست چرا که کودکان توان درک موقعیت را به درستی ندارند. از طرفی گاهی اوقات به نظر می‌رسد والدین یا بزرگ سالی که تصمیم به انتشار دارد هم خود به نتایج انتشار ویدئو بی‌توجه است. اگر شما هم فکر می‌کنید خب این فقط انتشار یک ویدئوی بامزه است و بس، پس بد نیست کمی روی سوالات زیر تامل کنید.

آیا با خودتان فکر کرده‌اید که گاهی انتشار ویدئوی خنده‌دار فرزندمان شبیه این است که او را میان جمعیتی بیش از جمعیت ورزشگاه آزادی رها کرده‌ایم تا همه به او بخندند؟

آیا می‌دانید ممکن است افرادی تا هفته‌ها بعد از دیدن این ویدئو وقتی کودک را می‌بینند، او را دست بیندازند؟

و آیا دقت دارید که از بین تمام ویژگی‌های فوق‌العاده و توانمندی‌هایی که فرزندتان دارد، تا مدت‌ها تنها یک ویژگی یا رفتار او مانند اضافه وزن، متنفر بودن از مدرسه یا با کفگیر غذا خوردن او، توسط دیگران دیده خواهد شد؟

همه این موارد را گفتیم، بهتر است به این موضوع هم اشاره کنیم که تا به الان حداقل مادر یکی از کودکان، متوجه اشتباه خود شده و این موضوع را هم اعلام کرده است. به امید روزی که همه والدین پیش از این که دیر شود، توجه بیشتری روی انتخاب‌های خود داشته باشند.   منبع: روزنامه خراسان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، صدف بیوتی ، اینستاگرام سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اینستاگرام صدف بیوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تازه درباره کاظم صدیقی

عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتر نوشت: یک منبع آگاه خبر داد: کاظم صدیقی دیگر خطیب جمعه تهران نخواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی است
  • عکس| ۴ طرح سامسونگ برای گلکسی S۲۵ الترا
  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • انتشار هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان آغاز سال‌نو برای انسان مؤمن
  • شیطنت باشگاه پرسپولیس؛ انتشار تصویر اورونوف با لباس آبی + عکس
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • ادعای تازه درباره کاظم صدیقی