Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عربستان که تاکنون کشورش در قبال توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کرده بود امروز بر طرح سازش عربی تاکید کرد که ملک عبدالله شاه سابق سعودی آن را مطرح کرده بود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری اناتولی ترکیه، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز در کنفرانس خبری با همتای آلمانی خود در برلین اظهار داشت که کشورش متعهد به سازش بر اساس طرح صلح عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه سعودی در اولین واکنش به توافقنامه سازش بین امارات و رژیم اسرائیل گفت: "عربستان متعهد به صلح براساس طرح صلح عربی است".

فیصل بن فرحان در عین حال گفت: اقدامات یکجانبه اسرائیل فرصت‌های صلح را با مانع روبرو می‌کند.

‎وزیر خارجه سعودی تصریح کرد: عربستان بر تعهد خود به صلح به عنوان گزینه‌ای راهبردی با اتکا به طرح صلح عربی و مصوبات بین المللی تاکید می‌کند.

طرح سازش عربی را ملک عبدالله شاه سابق سعودی در کنفرانس سران عرب در سال ۲۰۰۲ میلادی در بیروت با هداف تشکیل یک کشور فلسطینی با مرز‌های به رسمیت شناخته در قالب مرز‌های اشغالی سال ۱۹۶۷ میلادی و بازگشت پناهندگان فلسطینی و عقب نشینی رژیم اسرائیل از بلندی‌های اشغالی جولان سوریه در مقابل به رسمیت شناختن این رژیم از سوی کشور‌های عربی و عادی سازی روابط با آن مطرح کرد.

امارات و رژیم اسرائیل پنجشنبه گذشته دستیابی به توافقنامه سازش زیر نظر آمریکا را اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امارات عربستان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی

دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کفتگوی تلفنی با امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.

  امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو‌ کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارایه نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اقدام نیروهای مسلح کشورمان در‌ پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده 51 منشور ملل متحد توصیف کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز منطقه به ثبات و امنیت و گسترش همکاری های منطقه و بین المللی بین دو کشور تاکید نمود.

طرفین همچنین بر استمرار رایزنی ها بین دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد
  • واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل