Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت کم سرعت، مشکلات پلی استیشن ۴ در دانلود بازی‌ها با بالاترین سرعت و یا محدودیت حجم، از جمله عواملی هستند که باعث می‌شود گیمر‌های ایرانی عطای بازی‌های دیجیتالی را به لقایشان بخشیده و به سراغ نسخه‌های فیزیکی بروند. با این همه، در دوره و زمانه‌ای که برخی بازی‌های ویدیویی در همان روز نخست یک به روزرسانی ۷ گیگابایتی دریافت می‌کنند، دانلود بازی‌ها و یا آپدیت‌هایشان، امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

آخرین قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار (۲۶ مرداد) + جدول

گذشته از اینکه سونی چند ماه پیش بالاخره قابلیت انتقال دیتای بازی‌ها به هارد اکسترنال و انتقال آن‌ها به کنسولی دیگر را مهیا کرد، احتمالاً هنوز بسیاری از ما نیازمند راهی برای دانلود بازی‌های ویدیویی روی پی‌سی و سپس انتقال دیتا به کنسول هستیم. دلایل گوناگونی هم وجود دارد که این کار را به گزینه‌ای ایده‌آل تر نسبت به دانلود بازی‌ها روی خود پلی استیشن 4 تبدیل می‌کند. شاید ساده ترین دلیل، امکان زمان‌بندی دانلود بازی در زمان رایگان شبانه باشد که کنسول‌های خانگی از این امکان بی‌بهره هستند.

در ادامه این مطلب، قصد داریم چگونگی برقراری اتصال میان پی‌سی (یا لپ‌تاپ) و پلی استیشن ۴ و سپس انتقال دیتای بازی‌ها را به شما آموزش دهیم.برای شروع، نیازمند اتصال پی‌سی به وای‌فای، یک کابل لن و دانلود اپلیکیشن PSX Download Helper از این لینک هستید.

تنظیمات اولیه

نرم افزار PSX Download Helper کاملاً پرتابل بوده و نیازی به نصب آن وجود ندارد. با این همه هنگام اجرای نرم افزار متوجه می‌شوید که زبان آن چینی است. مشکلی وجود ندارد، روی کادر مربعی شکل در سمت راست کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

پس از این وارد تب پنجم شوید و از میان چهار زبان پیش فرض، زبان انگلیسی را انتخاب کنید. برای اعمال تغییرات لازم است یک بار اپلیکیشن را بسته و مجدداً باز کنید.

حالا که PSX Download Helper را مجدداً باز کرده‌اید به سراغ تنظیمات اولیه می‌رویم. دیتای بازی مورد نظر را در یک پوشه واحد ریخته و یک بار دیگر به تب پنجم یا «Settings» بروید. تیک گزینه «Auto Find Replace File» را فعال کرده و سپس از طریق گزینه «Folder»، آدرس پوشه مورد نظر را به نرم افزار بدهید.

تنظیمات پلی استیشن ۴ و پی‌سی

نخستین کاری که باید روی پلی استیشن 4 انجام شود، دانلود بخش ناچیزی از بازی روی خود کنسول است تا فایل های دیتای آن در ادامه به PSX Download Helper شناسانده شوند. بنابراین بازی مورد نظرتان را از Library کنسول انتخاب کنید و بعد از ورود به صفحه پلی استیشن استور آن، گزینه دانلود را بزنید. پس از اتمام محاسبات دانلود، حداقل چند مگابایت از دیتای بازی را دریافت و سپس دانلود را متوقف کنید.

حالا کنسول را با کابل لن به پی سی یا لپ تاپ متصل کنید و روی میانبر PSX Download Helper کلیک کنید اما تا پیش از مرحله بعد، روی گزینه «Start» کلیک نکنید و اجازه دهید اپلیکیشن در حالت پیش نمایش اولیه خود باقی بماند.

در پلی استیشن 4 به بخش تنظیمات بروید و گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب نمایید. از میان دو گزینه پیش رو، اتصال از طریق لن را انتخاب کرده و در حالت Custom پیش بروید. چهار گزینه نخست را دست نخورده باقی بگذارید تا به Proxy Server برسید. با انتخاب گزینه Use، دو کادر مقابل خود می‌بینید که نیازمند ورود Address و Port هستند.

به سراغ صفحه پیش نمایش PSX Download Helper بروید و اطلاعات کادر IP را در کادر Address پلی استیشن ۴ وارد نمایید. گفتنی است که در کادر پورت نیز باید عدد ۸۰۸۰ را قرار دهید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، مسدود شدن پورت ۸۰۸۰ در مدل‌های جدید پلی استیشن ۴ استاندارد و نیز دو کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو است. منظور از مدل‌های جدید پلی استیشن ۴، مدل‌هایی است که با شماره ۱۲۱۶ شناخته می‌شوند و بدنه براق مدل اولیه، جای خود را به بدنه‌ای مات در آن‌ها داده است. برای این مدل‌های جدید و نیز دو کنسول اسلیم و پرو، به جای پورت ۸۰۸۰ از پورت ۹۰۹۰ استفاده کنید. بدیهی است که این پورت در نرم افزار PSX Download Helper هم باید به ۹۰۹۰ تغییر داده شود.

در این مرحله، ترتیب انتخاب گزینه‌ها اهمیت زیادی دارد و ترتیب اشتباه ممکن است در روند اتصال پی‌سی به پلی استیشن 4 اختلال وارد کند. بعد از ورود اطلاعات لازم در پلی استیشن 4، گزینه «Next» را انتخاب کنید. حالا روی گزینه «Start» در PSX Download Helper کلیک کرده و سپس گزینه «Test Internet Connection» را در پلی استیشن 4 بفشارید. در صورت ورود دقیق اطلاعات، کنسول به درستی به اینترنت متصل می‌شود.

در پلی استیشن ۴ به بخش تنظیمات بروید و گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب نمایید. از میان دو گزینه پیش رو، اتصال از طریق لن را انتخاب کرده و در حالت Custom پیش بروید. چهار گزینه نخست را دست نخورده باقی بگذارید تا به Proxy Server برسید. با انتخاب گزینه Use، دو کادر مقابل خود می‌بینید که نیازمند ورود Address و Port هستند.

به سراغ صفحه پیش نمایش PSX Download Helper بروید و اطلاعات کادر IP را در کادر Address پلی استیشن ۴ وارد نمایید. گفتنی است که در کادر پورت نیز باید عدد ۸۰۸۰ را قرار دهید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، مسدود شدن پورت ۸۰۸۰ در مدل‌های جدید پلی استیشن ۴ استاندارد و نیز دو کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو است. منظور از مدل‌های جدید پلی استیشن ۴، مدل‌هایی است که با شماره ۱۲۱۶ شناخته می‌شوند و بدنه براق مدل اولیه، جای خود را به بدنه‌ای مات در آن‌ها داده است. برای این مدل‌های جدید و نیز دو کنسول اسلیم و پرو، به جای پورت ۸۰۸۰ از پورت ۹۰۹۰ استفاده کنید. بدیهی است که این پورت در نرم افزار PSX Download Helper هم باید به ۹۰۹۰ تغییر داده شود.
در این مرحله، ترتیب انتخاب گزینه‌ها اهمیت زیادی دارد و ترتیب اشتباه ممکن است در روند اتصال پی‌سی به پلی استیشن ۴ اختلال وارد کند. بعد از ورود اطلاعات لازم در پلی استیشن ۴، گزینه «Next» را انتخاب کنید. حالا روی گزینه «Start» در PSX Download Helper کلیک کرده و سپس گزینه «Test Internet Connection» را در پلی استیشن ۴ بفشارید. در صورت ورود دقیق اطلاعات، کنسول به درستی به اینترنت متصل می‌شود.

در مرحله آخر، به بخش Notifications و بعد Downloads در پلی استیشن 4 بروید و دانلودی که پیشتر متوقف کرده بودید را ادامه دهید. دیتای بازی بسته به کیفیت کابل لن، ویندوز مورد استفاده و سخت افزار پی سی با سرعت بسیار بالایی به کنسول انتقال می‌یابد.

نکاتی که باید به آنها توجه داشت:

از این آموزش برای دانلود آپدیت‌ بازی‌های ویدیویی روی پی سی و سپس انتقال آن‌ها به کنسول نیز می‌‌‌توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که ریجن دیتای مورد نظر برای دانلود با ریجن بازی خریداری شده سازگاری داشته باشد. در صورت که بازی دیجیتالی را روی اکانت‌های آمریکا، اروپا یا ژاپن خریداری کرده‌‌‌اید، باید به ترتیب دیتای ریجن 1، 2 یا 3 را دانلود کنید. در غیر این صورت کنسول قادر به شناسایی دیتا نیست. برای انتقال آپدیت بازی‌های فیزیکی هم به همین صورت عمل کنید. در صورتی که ریجن بازی فیزیکی خود را نمی‌دانید، پشت جعبه بازی را نگاه کنید و بسته به شماره درج شده در بخش پایینی، دیتای مورد نیاز را دانلود کنید.

استخراج لینک دانلود بازی‌ها

در صورتی که دیتای بازی مورد نظر خود را در سطح اینترنت پیدا نمی‌کنید، می‌توانید بازی ها را به صورت مستقیم از سرورهای سونی، روی پی سی‌خود دانلود کنید. برای این کار هنگامی که کنسول مشغول دانلود بازی است، پی سی را به PS4 متصل کنید و برنامه PSX Download Helper را به اجرا در بیاورید. در تب Log برنامه، لینکی به چشمتان خواهد خورد. گزینه کپی را فشار دهید و نرم افزار PSX Link Generator را از اینجا دانلود و اجرا کنید.

پس از اجرای PSX Link Generator، لینکی که از Download Helper کپی کرده بودید را در کادر بالایی وارد کنید و گزینه «Generate Links» را فشار دهید تا تمام لینک‌های دانلود مربوط به آن بازی در اختیارتان قرار داده شود. فراموش نکنید که تمام فایل‌های دانلودی، باید در یک فولدر واحد قرار گرفته باشند.

منبع:ویجیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت پلی استیشن ۴ بازی رایانه ای گیمرها پلی استیشن 4 دانلود بازی ها پلی استیشن ۴ انتخاب گزینه نرم افزار PSX انتخاب کنید دیتای بازی روی پی سی مورد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورتموند ۴ (۵) - (۴) ۲ اتلتیکو مادرید/ دیوار زرد روی سر سیمئونه آوار شد+ فیلم

تیم دورتموند در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه وستفالن میزبان اتلتیکو مادرید بود که با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید. با توجه به پیروزی دو بر یک اتلتیکو در مادرید، زنبور‌ها با پیروزی ۵-۴ در مجموع دو مسابقه، راهی نیمه نهایی شدند.

دورتموند با گلزنی یولیان برانت در دقیقه ۳۴ پیش افتاد و فقط ۵ دقیقه بعد توسط یان ماتسن اختلاف را به دو گل افزایش داد

گل به خودی متس هوملس مدافع میزبان در دقیقه ۴۹ اتلتیکو را به بازگشت به بازی امیدوار کرد و گلزنی آنخل کورئا در دقیقه ۶۴ بازی را به تساوی کشاند؛ نتیجه‌ای که شاگردان سیمئونه را راهی دور بعد می‌کرد.

اما دورتموند پا پس نکشید و فولکبرگ در دقیقه ۷۱ گل سوم تیمش را زد و دوباره مجموع دو بازی را مساوی کرد. بازگشت دورتموند تنها ۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه بعد تکمیل شد. مارسل سابیتزر که پاس منجر به ۲ گل دیگر تیمش در این مسابقه را به ثبت رسانده بود در داخل محوطه جریمه در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت تا با یک شلیک دیدنی به گوشه دور دروازه اوبلاک دورتموند را به برتری ۴ بر ۲ (در مجموع ۵ بر ۴) برساند.

به این ترتیب دومین تیم اسپانیایی هم امشب حذف شد در حالی که درست مثل بارسلونا بازی رفت را پیروز شده بود. رئال مادرید تنها تیم اسپانیایی باقی مانده هم چهارشنبه شب شانس زیادی برای صعود مقابل منچسترسیتی ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • کنایه ویسی به کمالوند: مردم ساده هستند اما احمق نه!
  • (ویدئو) خلاصه بازی منچسترسیتی ۱ (۳) - رئال مادرید ۱ (۴)
  • مواریس: لیاقت برد برابر ذوب آهن را داشتیم/ زمانی نام مرا صدا می‌زنند که دیگر نیستم
  • مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو
  • دورتموند ۴ (۵) - (۴) ۲ اتلتیکو مادرید/ دیوار زرد روی سر سیمئونه آوار شد+ فیلم
  • آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟
  • پلی استیشن 5 پرو برای اجرای 60fps بازی‌ها هدف‌گذاری می‌کند
  • گیفت کارت هایی که هر گیمری را خوشحال می‌کنند