Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- یکی از اصنافی که به علت شیوع کرونا متضرر شده صنف پوشاک است آن طور که فروشندگان این صنف می‌گویند حال و روز کاسبی‌شان مساعد نیست و با سیلی صور ت خود را سرخ نگه می‌دارند و اگر این وضعیت ادامه یابد همه آنها ورشکست می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، قبل از کرونا همه حساب و کتاب‌هایش بر این بود تا هرچه دارد و ندارد سرجمع کند تا برای نوروز جدیدترین اجناس را خریداری کند و هر دوست و آشنایی را که در تهران و مشهد داشت مجاب کرد تا برایش اجناس جدید ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم چک‌های چند ماهه در وجه تولیدکنندگان نوشت. تا اینجای ماجرا همه چیز خوب پیش رفت اما سر و کله کرونا که پیدا شد کار را خراب کرد.

اجناس از مشهد و تهران و دیگر نقاط کشور رسیده بود اما خبری از مشتری نبود چرا که کرونا  که آمد کرکره بیشتر مغازه‌ها را پایین کشید و مردم هم امسال نوروز را متفاوت‌تر از هر سال برگزار کردند و غم بزرگی بر دل برخی از کسبه نشست.

نوروز هم به اتمام رسید اما خبری از رونق کسب و کار نبود. اجناس در انبارها موجود بود و هنوز نتوانسته است کالاهای خود را به فروش برساند حتی پول اجاره مغازه‌ را هم کاسبی نکرده بود.

کارش این است که هر روز صبح کرکره مغازه را بالا زده و درب مغازه می‌ایستد به امید اینکه مشتری بیاید و بتواند جنس‌های انبار شده را به فروش برساند تا شاید بتواند تعدادی از چک‌های برگشتی را پاس کند.

روزها به سرعت برق و باد سپری می‌شود و تا حدودی رفت و آمد مردم به روال عادی برگشته است اما تعطیلی واحدها و عدم خرید مردم از فروشگاه‌های پوشاک به ویژه در عید نوروز ضربه سنگینی بر اقتصاد تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک وارد کرده است.

اجناسی که خریداری شده هنوز به فروش نرسیده و از سویی ملزم به پرداخت و تأمین هزینه‌های دیگر از جمله هزینه دستمزد کارگران، بیمه و مالیات هستند و این عوامل سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک مجبور به بستن واحدهای تولیدی  و یا تعدیل نیروها شوند.

علی یکی از فروشندگان پوشاک در بیرجند است که از حال و هوای این روزهای کسادی بازار می‌گوید. کسادی که اگر ادامه دار باشد به گفته او بیشتر این رسته شغلی برشکست می‌شوند و توانی برای ادامه کار ندارند.

گزارش| بازار پوشاک شهرکرد در آستانه ورشکستگی / وام کرونایی دولت هم افاقه نکرددولت برای توقف بازار پوشاک شب عید فکری کندگرانی بازار پوشاک ارومیه را کساد کرد + فیلم

وی از حال و روز همکارش می‌گوید که برای ایام عید البسه زیادی خریداری کرده بود اما کرونا نگذاشت کار و کاسبی بچرخد و امروز از بسیاری از تولیدکنندگان مقروض است و از اتحادیه مربوطه مرخصی چند ماهها گرفته تا بلکه بتواند پولی دست و پا کند و جای چک‌هایش را پر کند.

نامش رضا است او که 3 فرزند دارد و در یک خانه مستاجری زندگی می‌کند از افزایش کرایه مغازه‌ها هم گلایه دارد.

رضا در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: با آمدن کرونا گویی در همه جا زلزله‌ای چند ریشتری رخ داد و هر روز که از خواب بیدار می‌شویم یک کالا و جنسی افزایش قیمت دارد.

وی با بیان اینکه همسرم خانه دار است و من هم کرایه خانه و هم کرایه مغازه را در حالی باید پرداخت کنم که علاوه بر هزینه‌های خانه و مغازه باید دستمزد و بیمه کارگر مغازه را هم بپردازم اما از چند ماه گذشته با وجود افزایش کرایه‌ها، افزایش دستمزد کارگری و بیمه مجبورم شاگردم را اخراج کنم.

این فروشنده پوشاک معتقد است در حال حاضر بازار در تعطیل به سر می‌برد چرا که وقتی کار و کاسبی نباشد و نتوانی در طول روز درامدی داشته باشی یعنی بازار تعطیل است. مردم در تامین هزینه‌های زندگی و خورد و خوراک روزانه مانده‌اند و دیگر کسی برای پوشاک پولی هزینه نمی‌کند.

یکی دیگر از فروشندگان پوشاک هم معتقد است مردم این روزها با توجه به تورم و گرانی‌ها ترجیح می‌دهند از همان البسه موجود و قدیمی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: صنعت پوشاک در حال ورشکستگی است و اگر این روند ادامه پیدا کند تا قبل از سال نو بیشتر کسبه ورشکست می‌شوند.

وی افزود: اوضاع فروش اصلا مناسب نیست. بسیاری از اجناسی که برای شب عید خریداری کرده‌ایم هنوز در انبارهایمان موجود است برای همین نتوانستیم اجناس جدید تابستانی را خریداری کنیم و نمی‌دانم اجناس جدید چه میزان افزایش قیمت دارد.

این فروشنده پوشاک که از دولت و عدم دریافت بسته‌های حمایتی گلایه دارد بیان کرد: اینکه با آغاز کرونا دولت حمایت‌هایی را برای مشاغل آسیب دیده از کرونا دنبال کرد اقدامی بسیار مناسب است اما میزان این کمک‌ها ناچیز است و با آن مبلغی که در نظر گرفتند نمی‌توان حتی جای یک چک را پر کرد.

رئیس اتحادیه پوشاک بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم حال و روز بازار پوشاک را مساعد ندانست و گفت: در حال حاضر بیشتر همکاران ما در این صنف با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه مغازه برخی از همکاران با آغاز کرونا تاکنون هنوز بسته بوده و اجازه فعالیت ندارند و این در حالی است که هر کدام از این واحدهای صنفی زن و بچه و کارگرانی دارند که باید هزینه‌های زندگی آنها را تأمین کنند.

وی افزود: 40 درصد از واحدهای صنفی مزون و لباس عروس در بیرجند تعطیل هستند که باید برای بازگشایی مجدد اینها فکری برداشت.

رئیس اتحادیه پوشاک بیرجند با بیان اینکه با آغاز کرونا تاکنون 38 واحد صنفی در بخش پوشاک یا مرخصی رفته یا در حال حاضر تعطیل هستند افزود: با تعطیلی هرکدام از این واحدهای صنفی چند خانواده بیکار می‌شود و سفره آنها کوچک‌تر می‌شود.

اسماعیلی از تعطیلی 5 ماه مزون‌ها در حالی خبر داد که این رسته شغلی در راستای مشاغل آسیب دیده از کرونا هم قرار نگرفته و مشکلات‌شان پا برجاست.

وی اظهار داشت: واحدی که 5 ماه است که تعطیل است چه کسی می‌خواهد هزینه آب و برق آنها را پرداخت کند. بازار کساد است و از سویی دولت تسهیلاتی که برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در این صنف در نظر گرفته ناچیز است و چیزی دست فعالان این حرفه شغلی را نمی‌گیرد و اگر اوضاع و احوال بازار پوشاک به این روند ادامه یابد همه آنها ورشکست می‌شوند.

انتهای پیام/ 254/ش

R41348/P/S6,56/CT7 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۳ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۴ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۵ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۶ مراسم شیرخوارگان حسینی بدون حضور مردم در حرم شاهچراغ برگزار می‌شود ۷ بختیاری‌زاده: حمایت مدیران شهر خوردو برای کنار گذاشتن رحمتی، دفاع از اصول فوتبال بود/ نساجی ساده بازی می‌کند ۸ شهردار شهرکرد: به دنبال ایجاد وفاق اقوام در شهرکرد هستیم مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند مهمترین اخبار تسنیم وزیر اطلاعات: در مبارزه با تروریسم حرف اول را می‌زنیم/اگر حمایت‌های رهبری نبود، دولت چندین بار زمین می‌خورد روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای و موشکی عربستان نماینده حزب الله : حقیقت ترور حریری باید مشخص شود/ به کمک مردم لبنان از فتنه و چالش‌های خطرناک عبور کردیم فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فروشندگان پوشاک بازار پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آخرین جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج گفت: رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و محدوده بازار اصفهان باید مد نظر قرار گیرد.

منصور شیشه فروش با اشاره به آخرین جزئیات وقوع حریق در یک واحد تولید رنگ در خیابان معراج اصفهان اظهار کرد: روز گذشته شاهد رخداد حادثه حریق در یک واحد فروش رنگ واقع در خیابان معراج بودیم که شش تیم آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و حریق مذکور به موقع کنترل شد.

وی با بیان اینکه در انبار واحد مذکور رنگ وجود داشت که منجر به افزایش افزایش شعله‌های آتش شده بود، وی افزود: مأموران اعزامی آتش‌نشانی از سرایت حریق به دیگر نقاط جلوگیری کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی موظف به رعایت اصول ایمنی در نگهداری، حمل و نقل، چیدمان و انبار مواد خود داشته باشند، مواد خطرناک نباید در دسترس قرار گیرد و فراهم‌کننده شرایط رخداد حادثه باشد.

شیشه فروش با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های سازمان آتش‌نشانی توسط واحدهای صنفی ادامه داد: چک کردن سیستم ایمنی برق و گاز و نصب وسایل اطفای حریق از جمله مواردی است که باید مد نظر افراد قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و محدوده بازار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شده است و با هماهنگی آتش‌نشانی و اتاق اصناف، آموزش اصناف در زمینه رعایت اصول ایمنی انجام شده، سیستم‌های اطفای حریق در بازار و مغازه‌ها نصب و سیستم‌های ایمنی برق بررسی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: کارگروه شناسایی سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث در شهرداری‌ها فعال است و طبق دستورالعمل وزارت کشور نسبت به بررسی ایمنی واحدهای مسکونی و تجاری و تمام واحدهای خطرآفرین اقدام می‌شود.

شیشه فروش افزود: کارگروه مذکور از عوامل نظام مهندسی، آتش‌نشانی، شهرداری و شرکت‌های برق و گاز تشکیل شده است و پس از شناسایی مراکز پرخطر، به مالک تذکر داده می‌شود و مالک نیز موظف است نسبت به رفع خطر و برقراری ایمنی در سازه مذکور اقدام کند و در صورتی که ظرف مدت زمان اعلام شده مالک نسبت به رفع خطر و ایمن‌سازی اقدام نکند، به مراجع قضائی مربوطه معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی نیز موظف به شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث است، سال گذشته تعدادی از ساختمان‌های آسیب‌پذیر شناسایی، پرونده در خصوص آنها تشکیل و در سامانه منتاک ثبت شده است و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 746631

دیگر خبرها

  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • لحظه آتش سوزی در بازار بندرعباس | چندین مغازه در آتش سوختند | ویدئو
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار