Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@01:58:23 GMT

مراسمات عزاداری محرم باید در فضای باز برگزار شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۸۰۳۰

مراسمات عزاداری محرم باید در فضای باز برگزار شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی ۲۹ مرادماه در ستاد استانی مقابله با کرونا در  چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی باید در اولویت همه افراد جامعه قرار بگیرد، اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد به قوانین تمکین نمی‌کنند، همین مسئله موجب می‌شود در مدیریت ویروس کرونا با مشکل مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه مدیریت ویروس کرونا در استان مطلوب بوده است و در شرایط بحرانی قرار نگرفتیم، اما اگر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا در ایام عزاداری محرم، تعطیلات پیش‌رو و کنکور بی‌توجه باشیم، قطعا آمار ابتلا  در آینده صعودی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای قوانین جمهوری اسلامی حکم شرعی دارد، گفت: همه متولیان برگزاری مراسمات کنکور و عزاداری ماه محرم باید احساس مسئولیت داشته باشند، تبعات بی‌توجهی نسبت به مصوبات ستاد کرونا دامن‌گیر همه افراد جامعه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه دستورالعمل جدید تخلفات اداری تغییر داشته است، بیان کرد: یکسری موارد با موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی به  تخلفات اداری افزوده شده است، این دستورالعمل برای تمامی دستگاه‌هایی که بودجه دولتی دریافت می‌کنند ارسال شده است و اگر کارکنان دولت نسبت به آن بی‌توجه باشند به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هرجایی قوانین نقض می‌شود دستگاه متولی باید وارد عمل شود، افزود: اگر در جایی بهداشت و سلامت مردم به خطر بیوفتند، متولی سلامتی یعنی مجموعه بهداشت درمان باید اقدامات لازم را در برخورد انجام دهد.

وی ادامه داد: متولی نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بحث برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی است، در گام اول اگر هیات‌های مذهبی و متولیان اماکن مذهبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کردند تذکر به صورت کتبی، در گام دوم ممنوعیت ارائه خدمات به آن هیات تا پایان ماه صفر و در  صورت تکرار تخلف لغو مجوز هیات برای ۶ ماه و معرفی متولیان به مقام قضایی انجام شود.

عباسی در خصوص کنترل ورود مسافران به چهارمحال و بختیاری در تعطیلات پیش‌رو، گفت: فرمانداران هر شهرستان به صورت جداگانه محدودیت‌هایی سخت‌گیرانه را در این ایام در شوراهای تامین مصوب و اعمال کنند.

استاندار چهارمحال  و بختیاری عنوان کرد: برگزاری مراسمات عزاداری محرم صرفا در فضای باز برگزار شود و دستگاه‌هایی که فضای مناسب در اختیار دارند مانند مدارس، مکان‌های ورزشی سرباز در اختیار هیات‌های ورزشی قرار دهند، همچنین مکان‌های عزاداری باید مورد تاکید کارگروه بهداشت و درمان باشد.

وی در پایان گفت: انتخابات اتحادیه‌های صنفی چهارمحال و بختیاری به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکسال به تعویق می‌افتد.

46

کد خبر 1423630

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

دیگر خبرها

  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود