Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از اجرای ۵۳ پروژه عمرانی – خدماتی در این منطقه خبر داد و گفت: برخی از این پروژه ها در حال انجام و برخی در مرحله پایانی است و تعدادی نیز آماده بهره برداری است که در مجموع امسال برای توسعه آبادانی در منطقه بیش از 68 میلیارد تومان اعتبار صرف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علی اصغر شاطوری با بیان اینکه بودجه سال گذشته منطقه هفت 86 میلیارد تومان بود که به تحقق 112 درصدی رسید، اظهار کرد: بودجه امسال منطقه با 100 میلیارد تومان 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت بودجه عمرانی به جاری امسال 60 درصد به 40 درصد است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعرفه های صدور پروانه در شهر اصفهان، منطقه هفت تعرفه های پایین تری نسبت به مناطق مرکزی و جنوبی شهر دارد و درخواست صدور پروانه در این بخش امسال بیشتر بوده است، گفت: با توجه به بسته های تشویقی در نظر گرفته شده برای پروانه های ساختمانی، استقبال مردم منطقه چشمگیر بوده به طوریکه در سه ماهه ابتدای امسال حدود 70 درصد بودجه منطقه محقق شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تصریح کرد: سال گذشته بخش زمین افزایش قیمت حدود سه برابری را تجربه کرد و با توجه به اینکه تعرفه های پروانه ساختمانی سال قبل با تعرفه های سال 97 اعمال شد در واقع قیمت برای مصرف کننده یک سوم قیمت روز بود و از همین این موضوع اهرم مشوقی برای دریافت کنندگان پروانه ساختمانی با متراژ بالا بود. 

وی افزود: همچنین تعرفه های صدور پروانه هم تا 15 خردادماه امسال با نرخ سال 98 اعمال شد به همین علت درخواست مردم برای دریافت پروانه در سه ماهه ابتدای امسال نیز افزایش داشت به طوریکه از پنجم فروردین تا دهم تیرماه 128 پروانه در منطقه هفت صادر شد.

شاطوری ردیف  بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای ۵۳ پروژه عمرانی – خدماتی در منطقه هفت شهر اصفهان برای سال 99 را ۶۸۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طی تاکید معاونت برنامه ریزی شهری و شورای شهر و شهردار، تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت است و بودجه لازم برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

وی به مراحل پایانی ساماندهی و خیابان سازی بلوار پرستار بین خیابان گلستان و غرضی با بودجه بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اشاره کرد و ادامه داد: طول این خیابان حدود ۱۲۰۰ متر است که هم اکنون جدول گذاری، هدایت و دفع آب های سطحی، خیابان سازی، زیرسازی و آسفالت شده است. همچنین در حین اجرای این طرح، ساماندهی مادی فارابی که وضعیت خوبی نداشت و مورد تقاضای بسیاری از شهروندان بود، صورت گرفته است، این مادی از جنوب اصفهان شروع می شود و از خیابان های کاوه، اشراق و پرستار عبور می کند.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از آزادسازی و احداث خیابان پوریای ولی حدفاصل اشراق جنوبی تا میدان کویتی پور (شهید ضابط زاده) با حدود یک هزار متر طول و جدول گذاری، خبر داد و افزود: طول خیابان حد فاصل اشراق تا کویتی پور ۵۰۰ متر است که آزادسازی، زیرسازی، جدول گذاری و پیاده رو سازی دو طرف خیابان با هزینه ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید است.

وی بیان کرد: همچنین پیاده روسازی خیابان کاوه حدفاصل میدان شهدا تا پل چمران آغاز شد که ادامه آن از پل چمران تا پل شریعتی سال های قبل انجام شده بود. طی این پروژه حدود ۱۰ هزار مترمربع پیاده روسازی با پیش بینی مسیر دوچرخه و عبور نابینایان و اجرای مبلمان شهری در برخی نقاط با اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شد.

شاطوری گفت: همچنین ساماندهی پارک و مادی چشمه خونین در دو فاز انجام گرفت که بازسازی فاز یک آن از سال گذشته آغاز و تا ابتدای امسال ادامه داشت که با هزینه ۹۰۰ میلیون تومان انجام شد و احیا و بازسازی حاشیه مادی چشمه خونین و احداث فضای سبز، خیابان سازی و جدول گذاری از دیگر اقدامات در این طرح است.

وی تصریح کرد: احداث خیابان بهشتی حدفاصل خیابان سردار کمالی تا بزرگراه بعثت واقع در جنوب باغ فدک از دیگر پروژه هاست که در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان اعلام کرد: مجموعه فرهنگی - ورزشی شاهنامه در خیابان گلستان در حال انجام که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در مساحت ۱۷ هزار مترمربع در حال ساخت است. این طرح ۱۸۰۰ مترمربع فضای ورزشی و ۲۴۰۰ متر فضای فرهنگی دارد و برای آن حدود 1۴ هزار مترمربع فضای سبز و آبنما تعبیه شده و یک پارک شهری محسوب می شود که تا قبل از پایان ‌امسال افتتاح و مشکل سرانه ورزشی و فرهنگی شمال منطقه هفت که جزو درخواست های مردمی بود برطرف می شود.

وی با اشاره به ساماندهی کوی بهاران یک تا ۵ در خیابان بهاران حدفاصل خیابان خردمند تا نخل در شمالی ترین نقطه منطقه، گفت: در چند سال اخیر شاهد بالا رفتن رونق ساخت و سازها در این خیابان ها بودیم که وجود خیابان های عریض با عرض ۲۰ متر و طول بسیار زیاد عامل رونق ساخت و سازها شد که در حال حاضر ۷۰ درصد این بخش از منطقه شکل گرفته و به دنبال این هستیم شرکت های خدماتی هر حفاری دارند، انجام دهند تا پس از اتمام کار آنها اقدام به بازسازی و ساماندهی کوی بهاران کنیم. حدود ۲ میلیارد تومان بودجه برای این طرح لحاظ شده است.

شاطوری از نرده گذاری و ایمن سازی پل غیر همسطح شهید عرب با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: نورپردازی پل شهید شاه مرادی با طراحی ویژه انجام شد که بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه نورپردازی آن شده است.

نجات فضای سبز شمال اصفهان از نابودی

وی گفت: به منظور آبیاری فضای سبز شمال اصفهان و به خاطر پایین بودن کیفیت آب در این منطقه اقدام به نصب سه مخزن آب ۲۵۰ متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه می کنیم تا از خطر نابودی فضای سبز شمال اصفهان جلوگیری کنیم.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: این پروژه یک طرح فرا منطقه ای و کار چند ضلعی است که تامین آبی فضای سبز منطقه ۱۴ هم شامل می شود و در صورت بحران امکان آبرسانی به دیگر مناطق را دارد. این پروژه یک کار زیرساختی برای شمال شهر اصفهان به شمار می رود و می تواند فضای سبز این منطقه را متحول کند.

وی از اعتبار نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برای بهره برداری کامل از این پروژه خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر احداث مخازن و ایستگاه پمپاژ به پایان رسیده و احداث تصفیه خانه در دستور کار معاونت عمران قرار گرفته و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

شاطوری از انتقال پساب شمال شهر و تصفیه آن برای آبیاری فضای سبز شمال شهر اصفهان گفت و افزود: اعتبار تخصیص یافته برای احداث خط کلکتور سه و نیم‌ میلیارد تومان، ایستگاه پمپاژ شش میلیارد تومان، احداث تصفیه خانه ۱۵ میلیارد تومان و خط انتقال شش میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: احداث تصفیه خانه یک تصمیم مدیریت کلان شهری است که تامین اعتبار برای انتقال پساب و تصفیه خانه با بودجه مرکزی است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان همچنین از ساماندهی پارک میخک و اندیشه و ساختمان ستاد مدیریت بحران در خیابان نخل واقع در ضلع غربی باغ فدک خبر داد و بیان کرد: ساختمان ستاد مدیریت بحران، مقر فرماندهی بحران شهر می شود که علت جانمایی آن دسترسی به فرودگاه و دسترسی به راه های ورودی مثل بزرگراه معلم است که پد هلی کوپتر در داخل باغ فدک دیده شده که در زمان بحران امکان دسترسی و ارائه خدمات به هلی کوپتر باشد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر سفت کاری این ساختمان تمام شده و قرارداد نازک کاری و تجهیز کارگاه انجام شده که انتظار داریم پایان امسال بخش عمده کار پیش برود.

شاطوری با بیان اینکه احداث ساختمان ستاد مدیریت بحران یک ضرورت برای تمامی کلان شهرها است، گفت: وقتی صحبت از بحران می شود، حتما نیاز به آمدن زلزله نیست بلکه گاهی یک بارندگی شدید هم می تواند در برخی موارد بحران ایجاد کند.

وی یکی دیگر از پروژه های این منطقه را احداث رفیوژ میانی کوی ولی عصر دانست و گفت: ورودی کوی ولی عصر وضعیت مناسبی ندارد و در ابتدای شهرک، خیابان رفت و برگشت با عرض ۱۱ متر از میدان المپیک‌ تا انتهای ولی عصر احداث کردیم که خیابان سازی و زیرسازی و جدول گذاری شده و وسط آن رفیوژ فضای سبز با عرض تا حدود ۲۰ متر پیش بینی شده است تا پروژه ای شبیه رفیوژ چهارباغ و خیابان کاوه شکل بگیرد. این طرح هم در مرحله نور پردازی است.

بوستان آرزو برای توسعه خلاقیت کودکان ساخته می شود

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان به احداث بوستان آرزو در ابتدای خیابان شهدای فاطمیه (فروردین) در مساحت ۹ هزار مترمربع با هدف فضاسازی برای خلاقیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: اسباب بازی ها در بوستان مطابق با قوانین فیزیک و با دید خلاقیت و آموزشی است اما اسباب بازی های معمولی هم به کار رفته است.

وی اعلام کرد: ست های حرکت درمانی همچنین آبنما و مجسمه هم در این بوستان دیده شده و تاکنون اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث آن در نظر گرفته شده و تجهیز آن با خدمات شهری خواهد بود.

شاطوری گفت: جنب بوستان آرزو، فرهنگسرای تخصصی کودک در حدود ۵۰۰ مترمربع دیده شده که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

گره های چندین ساله اتوبان چمران باز می شود 

وی یکی از معضلات در جنوب اتوبان چمران را کمبود فضای فرهنگی نام برد که مورد اعتراض اهالی منطقه بود و با توجه به شرایطی که داشتیم این فضای فرهنگی خاص کودک شکل گرفت. این پروژه با لحاظ اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک احداث شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ساخت تندیس سنگی شهید عرب در خیابان کاوه را از دیگر پروژه ها عنوان و اظهار کرد: همچنین مرکزمحله پشت بیمارستان فیض و پارکینگ قدس در جنب بیمارستان فیض‌ دو پروژه محرک توسعه است.

وی ادامه داد: پارکینگ قدس به صورت مشارکتی ساخته می شود که احداث آن در رونق محله خیلی موثر است. همچنین دسترسی ایستگاه قدس خط دوم مترو از داخل پارکینگ قدس خواهد بود.

شاطوری افزود: پیاده‌ روسازی خیابان مدرس حد فاصل میدان شهدا تا خیابان ادیب، ساماندهی کتابخانه شهرک کاوه و اجرای طرح دوربرگردان بلوار ایمان را در دست اقدام داریم.

وی گفت: بزرگراه چمران حدفاصل میدان لاله تا چمران بخشی از رینگ سوم شهر اصفهان است که بحث ایمنی سرنشین خودرو مطرح است چراکه عرض زیاد اتوبان های ردانی پور و اردستانی باعث می شود، خودروهایی که وارد اتوبان چمران با عرض کم می شوند، گاهی اوقات دچار تصادف و حادثه شوند. از سوی دیگر وجود نمایشگاه های خودرو در حاشیه اتوبان چمران سبب حواس پرتی سرنشینان و وقوع تصادفات سنگین می شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی دیگر از عیوب این اتوبان دسترسی ناقص شمال و جنوب بزرگراه به یکدیگر است، گفت: پایین بودن ایمنی و امنیت عابر پیاده و عبور از عرض خیابان چمران علی رغم پل های عابر پیاده از دیگر معضلات است.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدام به عریض کردن کندروها و هدایت بار ترافیک از تندروها به کندروها خواهیم کرد.

راهبندان کنار چمران با حضور نمایشگاه های خودرو

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هکتار از بافت جنوب چمران فرسوده است و با توجه به مشکلات بافت فرسوده سعی کردیم مردم را تشویق به نوسازی کنیم، بیان کرد: به همین منظور دفتر تسهیل گری ‌و باز آفرینی شهری در خیابان لاله راه اندازی شد.

شاطوری وجود نمایشگاه های خودرو در حاشیه خیابان چمران و پارک خودروها در معابر و راهبندان را از مشکلات این خیابان عنوان و اظهار کرد: بنابر نظر این سازمان برخورد با مشاغل مزاحم که آلودگی دارد، در اولویت است اما برای برخورد با ایجاد بار ترافیکی به علت وجود نمایشگاه خودرو یک خودرو گشت دوربین دار پلیس خریداری کردیم و با متخلفین برخورد می شود.

وی به دو پروژه دیگر منطقه هفت در سال جاری اشاره و بیان کرد: برای احداث ادامه خیابان شهید احمدی حدفاصل خیابان کوثر تا بزرگراه بعثت، ساکنان آن حاضر به توافق نشدند و مجبور به اجرای ماده ۸ و تملک از طریق دادگاه شدیم. با دستور دادگاه و ارجاع پرونده به دادگستری، کارشناسان دو بار محله ارزیابی کردند تا بتوانیم مراحل‌ آزادسازی خیابان را به اتمام برسانیم که با اجرای آن بار ترافیک خیابان گلستان کاهش می یابد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان اضافه کرد: احداث خیابان شهید زرین در ادامه خیابان شهید رضازاده از دیگر طرح های عمرانی امسال در منطقه است که مراحل آزادسازی آن بیش از ۹۰ درصد انجام شده است. این خیابان حدفاصل خیابان گلستان تا سعدی و در بافت کمتربرخوردار منطقه قرار دارد که جزو پروژه های محرک توسعه به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان شهرداری اصفهان حدفاصل خیابان خیابان گلستان میلیارد تومان فضای سبز شمال میلیون تومان اتوبان چمران هزار مترمربع خیابان سازی تصفیه خانه جدول گذاری شهر اصفهان سال گذشته هزار متر انجام شد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، گفت: در احداث پارک‌ها اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مد نظر قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی بعد از ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار داشت: امسال سال آخر دولت سیزدهم و شوراها است، بنابراین می‌طلبد که در این سال پایانی تلاش بیشتری در خدمت به مردم صورت بگیرد. 

وی افزود: مسئولان باید از این فرصتی که در اختیار دارند به نحو احسن در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: مسئولان باید مردم را همانند فرزندان خود دوست داشته باشند و دلی به آنها خدمت کنند و با این روند موجب امیدآفرینی در جامعه شوند. 

وی گفت: مسئولان وقت بیشتری برای خدمت و پاسخگویی به مردم بگذارند و با شناخت و مطالعه کافی و اولویت‌بندی نیازها در مسیر خدمت به جامعه گام بردارند. 

پورذهبی پیگیری رفع مشکلات را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود عنوان و بیان کرد: در سال جاری با هدف شناخت بیشتر از وضعیت و احصای ظرفیت‌ها و مشکلات شنیدن مطالبات مردم، بازدیدهای میدانی و حضور در شهرستان‌های را دنبال خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال بازدید از بخش‌ها و شهرها با اولویت بخش‌هایی است که کمتر مسئولان آن سرکشی کرده‌اند. 

پورذهبی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی ما به عنوان نماینده ولی‌فقیه این است که برای مردم و خدمت به آنها بیشتر وقت بگذارم، گفت: عمر مسئولیت‌ها کوتاه است و اگر آن گونه که باید در خدمت مردم نباشیم، پشیمان خواهیم شد. 

وی اضافه کرد: ابتکار و انجام کارهای جدید و نو که به چشم مردم می‌آیند، اولویت تک تک مسئولان و مدیران در سطح استان باشد، لذا هر آن چه در توان دارید در مجموعه شورا و شهرداری در این راستا به‌کار بگیرید. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه توسعه و ارتقای فضاهای عمومی به ویژه حوزه کتابخوانی و توسعه کتابخوانی از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، یادآور شد: در احداث پارک‌ها اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مد نظر قرار گیرد چرا که تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی و اقدامات فرهنگی در هر جامعه‌ای رونق همه جانبه را به دنبال خواهد داشت. 

پورذهبی  تأکید کرد: در اجرای پروژه‌های مختلف باید پیوست‌ها فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. 

تعریف 6 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در سنندج

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز با اشاره به انجام 1.5 میلیون مترمربع آسفالت در سال گذشته در معابر شهر سنندج، از هدف‌گذاری برای انجام بیش از دو میلیون متربع آسفالت در سال جاری خبر داد. 

وی با بیان اینکه بیش از 400 وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده از این رو نمی‌توان وظایف شهرداری را در پروژه‌های عمرانی یا فضاهای سبز و مسائل فرهنگی خلاصه کرد، گفت: شهرداری در سرفصل‌های مختلف خدمات‌رسانی همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زندگی عموم مردم در ارتباط است و همین مسئله اهمیت فعالیت‌های شهرداری را بسیار بالا و تأثیرگذار در رضایتمندی عمومی کرده است. 

شهردار سنندج با بیان اینکه گستره خدمات شهرداری موجب شده انتظارات از شهرداری نسبت به سایر ادارات که تنها یک یا چند وظیفه خاص دارند فراتر رود، گفت: اقدامات مختلفی در راستای عمران شهری و رفع مشکلات در سنندج در سال گذشته انجام شد، البته ادعا نمی‌کنیم که کل مشکلات را حل کرده‌ایم اما در حد توان هرآنچه در توان داشته‌ایم را به کار گرفته‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، احداث پارک‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های عمرانی ریل‌گذاری خوبی در سطح شهر انجام شده است این روند را با قدرت هرچه تمام و با حمایت شورا و همراهی خانواده بزرگ و تلاشگر شهرداری در سالجاری ادامه خواهیم داد. 

رشیدی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، از به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای تحقق این شعار و امیدآفرینی و خدمت به مردم خبر داد و عنوان کرد: 6 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده و برنامه‌های متعددی در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد 30 پارک درون محلی در دستور کار است. بیش از 90 درصد مصوبات شهرداری به تصویب رسیده است.
 
نبود درآمد پایدار پاشنه آشیل شهرداری‌ سنندج

عزت رضایی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم در این نشست اظهار داشت: خدمت به خلق بالاترین عبادت است و حتماً کسی موفق خواهد بود که خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار داده باشد  مسائل معیشتی مردم را رنج می‌دهد، تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید بیش از پیش صورت بگیرد. 

وی با بیان اینکه مدیریت شهری ما گریبانگیر مسائل خاصی است که در دیگر کلان شهرهای کشور چنین مشکلاتی کمتر دیده می‌شود، گفت: نبود درآمد پایدار مشکل اصلی و پاشنه آشیل شهرداری‌ها در استان است. 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی بودن را به کردستان اعطا کرده‌اند، یک استان فرهنگی نیازمند خدمات بیشتر است تحقق این مهم نیازمند نگاه و اختصاص اعتبارات ویژه است. 

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۸طرح عمرانی و خدماتی در سلماس
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • اجرای ۹۸طرح عمرانی و خدماتی در سلماس 
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های منطقه ۹ اصفهان
  • عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران