Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: دولت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع معضل حاشیه نشینی در شهر زاهدان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص داده است.

به گزارش جماران، مهرداد عرب اول با بیان اینکه توسعه پایدار، متوازن و عدالت محور به عنوان مهمترین برنامه‌ دولت تدبیر و امید است، اظهارداشت: ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرها از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه‌های اجرایی نیز برای حل هرچه سریعتر این معضل اهتمام کامل دارند تا در جهت توسعه پایدار شهرها اقدامات لازم را به سرانجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پهنه شمال شهر زاهدان به عنوان اصلی‌ترین محدوده تمرکز سکونتگاه‌های نابسامان با شناسه‌های عمومی ناکارآمدی و ناپایداری بافت شهری در کنار گسیختگی و نابهنجاری اجتماعی نیازمند توجه بیشتر در تعیین خط مش و الگوی عمومی برنامه ریزی و هدف گذاری هاست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در مناطق حاشیه این شهر، حسب رهنمودهای معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پیشبرد فعالیت نوسازی مسکن و بازآفرینی در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است. 

وی بیان کرد: در این راستا دولت با اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع معضل حاشیه نشینی در شهر زاهدان در قالب طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی معابر، هدایت آبهای سطحی در محلات هدف اقدام کرده است. 

عرب پیشرفت فیزیکی کل این طرح را ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون مجموع هزینه‌ها در راستای این طرح در بخش شهری ۳۵۰ میلیارد ریال و در بخش روستایی ۲۵۰ میلیارد ریال بوده و ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش جابجایی تاسیسات شهری شامل جابجایی تیرهای برق و لوله‌های آب و فاضلاب هزینه شده است.

وی با تحلیل روند پیشرفت فیزیکی اجرای کل طرح بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از ستادهای معین و امور اجرایی ماشین آلات درون سازمانی با عنایت به تخصیص ۷۵۰ میلیارد ریال مرحله اول از کل اعتبار مصوب یکهزار و ۵۰۰  میلیارد ریالی برای پهنه شمالی حاشیه شهر زاهدان با اقدامی جهادی، محورهای اولویت اول در طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی را به سرعت و با کیفیت شروع کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: لازم به ذکر است طی ابلاغیه ۱۳ مرداد امسال باقی‌مانده تخصیص تا سقف ۱۰۰ درصد( یعنی ۷۵۰ میلیارد مرحله دوم) نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

وی اظهارداشت: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در روستاها و محلات هدف، طراحی و احداث پارک و فضای بازی کودکان و فضای خاص همچون پاتوق محله را در دستور کار دارد.

عرب خاطرنشان کرد: تامین ۱۰ هکتار زمین توسط بنیاد مسکن برای خانوارهایی که اراضی آنها در طرح  بازگشایی و تعریض معابر قرار دارند از دیگر اقدامات است.

اخبار مرتبط وزیر راه: مسکن مهر نتوانست مشکل حاشیه‌نشینان را حل کند موضوع حاشیه‌نشینی در برنامه ششم از سوی دولت مغفول مانده است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا معضل حاشیه نشینی رفع حاشیه نشینی حاشیه نشینی زاهدان حاشیه زاهدان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان میلیارد ریال رییس سازمان برنامه ریزی حاشیه نشینی شهر زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آیت الله نورمفیدی در این دیدار علما و روحانیت را پناه مردم دانست و افزود: همه ما باید خیران و مردم را به سمت احداث مسکن محرومان سوق دهیم.    

او گفت: امام (ره) حساب صد بنیاد مسکن را با هدف مشارکت مردم برای ساخت مسکن محرومان حتی با هزینه اندک تاسیس کرده است.  
سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اقدامات خوب عمرانی و مسکن روستایی بنیاد مسکن باید به مردم اطلاع رسانی شود.

او ادامه داد: در نوسازی مسکن روستایی گلستان ۵۵ درصد پیشرفت دارد، اما در کشور این رقم ۵۳ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم گفت: در دو سال گذشته ساخت بیش از ۱۴ هزار مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها آغاز شد.
او افزود: هفتاد درصد خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی گلستان صاحب خانه شدند و سی درصد باقیمانده هم تا پایان سال ۱۴۰۴ صاحبخانه می‌شوند.

حسینی همچنین خبر داد: گلستان در نوسازی و بازسازی واحد مسکونی رتبه سوم کشور را داراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

                                      

 

 

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال