Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح احیای روضه های خانگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی با جدیت مطرح و در حال پیگیری است تا اگر افراد به هر دلیلی اعم از کهولت سن، بیماری و... امکان حضور در برنامه های جمعی را ندارند از فیض روضه محروم نمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محرم دیگری از راه می رسد و رخت سیاه تن پوش عزادارن حسینی می شود؛ بیرق های عزا بر هر کوی و برزن برافراشته و محفل روضه برپا؛ گرچه امسال بیماری کرونا وضعیت را کمی متفاوت کرده اما اصل عزاداری برقرار است و تمهیدات فراوانی برای برگزاری مجالس توأم با حفظ سلامتی عزاداران اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در کنار سازوکارهایی که بر اساس نظر ستادملی کرونا جهت عزادارای فراهم شده؛ امسال طرح احیای روضه های خانگی با جدیت مطرح و در حال پیگیری است تا اگر افرادی به هر دلیلی اعم از کهولت سن، بیماری و... امکان حضور در برنامه های جمعی را ندارند از فیض روضه محروم نمانند.

 

بر همین اساس سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۵۰۰ توسط سازمان تبلیغات اسلامی جهت درخواست مبلغ جهادی برای حضور در خانه ها و برقراری روضه های هر چند کوتاه، فعال شد و تاکنون حداقل ۲۰ بانی شاخص در شهر کرمان درخواست خود را ارسال کردند.

 

حسین عسکری نیا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اهمیت و جایگاه روضه بر سیدالشهداءعلیه السلام را یادآوری می کند و می افزاید: کرونا باعث شد تا ما به فکر احیای روضه های خانگی بیفتیم که در گذشته رونق خوبی داشته و برکات فراوانی هم دارد.

 

 وی ادامه می دهد: افراد درخواست های خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۵۰۰ ارسال می کنند و شماره مسئول مربوطه به آنان پیامک می شود تا جهت هماهنگی برای اعزام مبلغ تماس بگیرند.

 

عسکری نیا خاطرنشان کرد: این طرح محدود به ایام ماه های محرم و صفر نیست زیرا قصد داریم این طرح در طول سال ادامه داشته باشد.

 

جوادطالبی زاده، نماینده قرارگاه شهید حججی هم توضیح داد: حدود ۴۰۰ مبلغ برای حضور رد این رح اعلام آمادگی کردند اما تنها ۵۵ نفر تاکنون موارد خواسته شده را ارسال کردند.

 

وی اظهار داشت: ۲۰ بانی روضه خوانی در شهر کرمان درخواست خود را برای اعزام مبلغ قطعی کردند.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: روضه خانگی ماه محرم سامانه پیامکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان 

سرهنگ علی رضایی گفت: با توجه به شرایط جوی این ایام و افزایش بارندگی‌های بهاری بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه به محور‌های بارانی به خصوص به مسیر‌های روستایی استان اعزام شدند.

وی با اشاره به ورود آب و گل و لای به برخی نقاط جاده‌ها و تخریب برخی مسیر‌ها ناشی از سیلاب‌های لحظه‌ای افزود: در این زمینه رانندگان  در صورتی که مشاهده کردند، پلیس محدودیتی را در یک مسیر ایجاد کرده و محوری بسته شده است، بدانند این محدودیت‌ها به سبب پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و حفظ جان همگان بوده و لازم است با ماموران مستقر در محور‌ها نهایت همکاری را داشته باشیم تا در این ایام حادثه تلخی رقم نخورد.

سرهنگ رضایی همچنین از امدادرسانی کارکنان پلیس راه به بیش از ۸۵ دستگاه خودرو در راه مانده خبر داد و گفت: بیشتر این امداد رسانی‌ها به سبب نداشتن سوخت کافی، پنچر شدن لاستیک، انحراف از مسیر و همراه نداشتن زاپاس بوده که با حضور موثر تیم‌های گشتی به آن‌ها امدادرسانی شده است و در این رابطه از شهروندان می‌خواهیم از تردد‌های غیرضروری پرهیز و در مسیر‌های بارانی با احتیاط تردد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی
  • ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!
  • فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات
  • حضور فعال بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان 
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد