Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت حدود نیم میلیون داوطلب در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه در ۳۹۲ شهر کشور آغاز شد. در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت صادر شد که از این تعداد، ۵۴ هزار و ۲ نفر زن و ۱۰۱ هزار و ۲۴۸ نفر مرد هستند. بر اساس آماری که فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به ایرنا اعلام کرد، در کنکور گروه علوم ریاضی و فنی ۱۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر کارت دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت صادر شد که از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۶۹۹ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ نفر مرد هستند. از تعداد کارت‌های صادر شده برای این گروه آزمایشی، ۳۱۰ هزار و ۹۵۹ نفر کارت ورود به جلسه این آزمون را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کردند.

بر این اساس، ۱۹ هزار و ۳۸۹ نفر در کنکور علوم ریاضی و فنی و ۴۴ هزار و ۶۲۱ نفر در کنکور علوم انسانی کارت ورود به جلسه دریافت نکردند و غایب این ۲ آزمون محسوب می‌شوند؛ آمار غایبان این ۲ آزمون در کل ۶۴ هزار و ۱۰ نفر است.

آمار داوطلبان کرونایی دومین روز کنکور

آزمون سراسری امسال ۶۰ داوطلب کرونایی دارد؛ چهار نفر از این تعداد در گروه علوم ریاضی و فنی داوطلب هستند که از این چهار نفر یک نفر در شهر تهران حضور دارد؛ همچنین با توجه به اینکه آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی هم امروز در حال برگزاری است ۱۱ نفر در گروه علوم انسانی کرونایی شناخته شدند، اما هیچ کدام از آن‌ها در شهر تهران حضور ندارند. یک داوطلب از این ۶۰ نفر در بیمارستان استان هرمزگان حضور دارد و داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی است.

به گزارش ایرنا، نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه هفته نخست مهرماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود؛ فرایند انتخاب رشته نیز همزمان با اعلام نتایج فعال خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کنکور99 سازمان سنجش پارسی خبر علوم ریاضی و فنی آزمایشی علوم گروه آزمایشی علوم انسانی گروه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

کد خبر 6088557

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • آغاز ماراتون نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳/ رقابت گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی با بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب
  • آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی
  • رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری