Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اهمیت حفظ سلامتی و جان مردم در برپایی عزاداری ها گفت که در محرم امسال اقامه امربه معروف و نهی از منکر به رعایت پروتکل های بهداشتی لحاظ می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در نشست ویژه برپایی عزاداری های محرم که با حضور مدیر کل صدا و سیمای استان و برنامه سازان شبکه استانی زاگرس درمحل صدا و سیما تشکیل شد با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف قیام سالار شهیدان گفت:در محرم امسال رعایت پروتکل های بهداشتی مصداق اقامه این فریضه ارزشمند و اعتقادی تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه عده ای از ابتدای شکل گیری ستاد مدیریت کرونا به دنبال دوگانه سازی در جامعه بودند افزود: ابتدای این دوگانه سازی ها از معیشت و سلامت مردم کلید خورد و در آغاز ماه محرم نیز به دنبال ایجاد دوگانه برپایی عزا در مقابل سلامت مردم بودند که البته با تدبیر ستاد کرونا و تاکید بر حفظ توامان سلامت و برپایی عزاداری ها راه به جایی نبرده است.

 

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا بر پشتوانه های شرعی، قانونی و اخلاقی استوار است تصریح کرد:فتاوای مراجع و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارجحیت و اولویت تصمیمات ستاد ملی کرونا حجت شرعی را تمام کرده از سویی پروتکل های بهداشتی توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ شده که بالاترین مرجع تصمیم گیری در این امر است.

 

الهی تبار ادامه داد: پشتوانه اخلاقی پروتکل های بهداشتی نیز به قواعد ارزشمند انسانی و حرمت جان و سلامت انسانها باز می گردد از این رو در تمامی برنامه های بازگشایی مدارس، آزمون سراسری و برپایی عزاداری ها اولویت حفظ سلامت مردم است و نباید کاری کرد که جامعه با مشکل روبرو شود.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از صدا و سیما به عنوان صدای نظام و رسانه موثر در جامعه یاد کرد و گفت: می طلبد که این رسانه با استفاده از سطح نفوذ خود پروتکل های بهداشتی ایام محرم را برای مردم تشریح و تبیین کند و برنامه های جذابی را تهیه کند.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا عزاداری امام حسین ع صدا و سیما امر به معروف و نهی از منکر پروتکل های بهداشتی برپایی عزاداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی‌ ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

وی افزود: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه، برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در راستای تشریح اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان این استان، اظهار کرد: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از افزایش یک درصدی موالید در استان، طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان، در سال جاری، با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال، ارزیابی در این خصوص انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی، دسترسی دارند و در سال جاری، هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان، پیش‌بینی شده است.

صالحی‌فرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان، طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش، بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون، شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، کمک‌کننده بوده است.

خبرنگار: زهرا خدابنده

انتهای پیام/

کد خبر: 1228248 برچسب‌ها مدافعان سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد