Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقدادی جانشین معاون دادستان دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت:در سال‌های گذشته قوانینی در حوزه کودک و نوجوان داشتیم که ابهاماتی داشت و نقش و وظایف نهاد‌های حمایتی به صراحت تدوین نشده بوداما با تصویب قانون جدید اطفال و نوجوانان تحت حمایت شدید و قاطع قانون قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در ۲۳ اردیبهشت امسال مجلس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را به تصویب رسانید و در ۳۱ اردیبهشت امسال مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

جانشین معاون دادستان ادامه داد:در این قانون رفتارها، حمایت ها، نهاد‌های مسئول و موضوعات مرتبط با طفل و نوجوانان به روشنی تعریف و تبیین شده است.
حقدادی بیان کرد:موضوعاتی که در قانون جدید اطفال و نوجوانان بیان شده است از جمله: بهره‌کشی اقتصادی، معامله، بی توجهی و سهل انگاری نسبت به اطفال و نوجوان، بهره گیری جنسی بطور مبتذل ومستهجن، هرزه نگاری اطفال و نوجوانان، وظایف خانواده در قبال طفل و نوجوان، وظایف عمومی افراد جامعه...
او تصریح کرد: قانونگذار این وظیفه را به تک تک مردم واگذار کرده بدین نحو که اگر کسی از جرم علیه کودک ونوجوان یا شروع به جرم علیه کودک و نوجوان یا خطر شدید علیه آن‌ها مطلع شود موظف است به مراجع قضایی انتظامی فورا اطلاع‌رسانی کند و اگر به این تکلیف قانونی عمل نکند قانونگذار برای اینگونه افراد مجازات درجه ۶ پیش بینی کرده است.
بیشتر بخوانید کوتاهی کردن در امر تحصیل فرزندان مجازات قانونی دارد
جانشین معاون دادستان با اشاره به اینکه قانونگذار از افشاکنندگان حمایت کرده است تاکید کرد: متقابلاً در ماده ۱۸ قانون فوق الاشعار آمده است، اگر افراد مطلع اعلام جرم کنند و گزارش دهند، مراجع قضایی مکلف اند از افشای هویت این افراد جلوگیری کند و چنانچه فردی اطلاعات گزارش دهنده را افشا نماید قانونگذار مجازات‌هایی پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک آزاری جرایم کودک آزاری قانون حمایت از اطفال و نوجوان مراجع قضایی اطفال و نوجوانان اطفال و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانِ یزد در انتظار باران

اداره کل هواشناسی استان یزد اعلام کرد؛ از بعدازظهر امروز دوشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه به ویژه سه‌شنبه و چهارشنبه با فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و گردوخاک موقت، رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین دمای هوا در این روز‌ها با کاهش چند درجه‌ای مواجه خواهد شد به گونه‌ای که دمای هوای یزد در روز چهارشنبه در گرمترین ساعت به ۱۵ درجه می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • آسمانِ یزد در انتظار باران