Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:22:08 GMT

۱۶ واحد مسکونی به زوج‌های جوان طلبه در قزوین واگذار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۳۹۶۳

۱۶ واحد مسکونی به زوج‌های جوان طلبه در قزوین واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ۱۶ واحد مسکونی به زوج‌های طلبه در شهر بیدستان واگذار شد.

این واحدهای مسکونی که هر کدام ۶۵ تا ۷۰ متر زیربنا دارد با سه میلیارد ریال هزینه توسط اداره کل اوقاف استان بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف استان قزوین در این مراسم گفت: نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه به حل مشکلات مردم کمک می‌کند و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ به خوبی رواج یابد.

وی اضافه کرد: وقف در حوزه‌های مختلفی اثرگذار است و ذات و فلسفه وقف در مسیر دستگیری، رفع مشکلات نیازمندان و گره گشایی از چالش‌های اقتصادی جامعه است.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه وقف یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی است، اظهار داشت: موضوع وقف در قبل و بعد از اسلام، جایگاه ویژه ای داشته و امروز هم می‌تواند در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: وقف باید مانند سایر موضوعات فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی به یک فرهنگ فراگیر و عمومی تبدیل شود.

مجیدی با اشاره به ضرورت جهت گیری موقوفات جدید به سمت نیات متناسب با نیاز روز جامعه، افزود: امروز یکی از نیازهای مهم جامعه ورود واقفان برای تهیه مسکن جوانان است که امیدواریم با مشارکت واقفان در این زمینه نیز کارهای خوبی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف به منظور کمک به تأمین مسکن زوج‌های جوان کم درآمد نسبت به احداث واحدهای کوچک و ارزان قیمت اقدام کرده است.

مجیدی گفت: این واحدهای مسکونی از سال ۸۰ احداث شده و نیمه تمام مانده بود که به دلیل بی توجهی به نحوه نگهداری دچار تخریب شده و به صورت مخروبه رها شده بود که به همت اداره اوقاف مجدداً بازسازی شده و قابل استفاده شد.

وی یادآور شد: ۱۶ واحد مسکونی بازسازی شده به مدت دو سال با دریافت یک سوم هزینه‌های بازسازی شده به زوج‌های جوان طلبه اجاره داده می‌شود و امیدواریم این اقدام برای کمک به زندگی طلاب جوان مؤثر باشد.

کد خبر 5003987

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف قزوین مسکن ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا شهرکرد مراسم عزاداری روز خبرنگار کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت بازسازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است

مدیر دفتر مشارکت های مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن استان اردبیل، گفت: سال گذشته از محل حساب ۱۰۰ امام قریب به ۱۰۹ واحد مسکن در استان اردبیل ساخته و تحویل متقاضیان داده شده است. - اخبار استانها -

مهدی پورجم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اظهار داشت: توسعه فرهنگ کمک به تامین مسکن محرومین در مشارکت‌های اجتماعی ضروری است و در این راستا حساب 100 امام تلاش های گسترده ای را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد جمعیت و به تبع آن نیاز به مسکن نیز به صورت روزافزون در سطح دنیا افزایش یافته و تامین مسکن به عنوان سرپناه نگرانی اصلی اقشار کم درآمد جامعه، مسئولین و نهادهای مرتبط است.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی حساب 100 امام بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز همواره اصل اساسی تقویت جایگاه حساب 100 حضرت امام (ره) را به عنوان رکن اساسی این نهاد انقلابی در رأس اهداف و اقدامات خود قرار داده و توسعه مشارکت های مردمی را گامی مهم و ضروری در جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد، نیازمند و محروم جامعه در نظر گرفته است. 

پورجم دغدغه رفع نیازهای محرومان جامعه در اوایل انقلاب اسلامی را مهمترین رویکرد انقلاب اعلام کرد و گفت: تاسیس بنیاد مسکن در سال 58 توسط امام (ره) گامی اساسی و جدی در کمک به خانه دار شدن افراد نیازمند جامعه بود تا از طریق حساب 100 امام این مهم جامه عمل بپوشد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از محل حساب 100 امام (ره) تامین مسکن 109 واحد مسکونی انجام شده که شامل احداث، تکمیل، تعمیر، خرید، رهن و اجاره واحد مسکونی بوده است.

پورجم بیان کرد: از این تعداد 42 واحد مسکونی شهری و 67 واحد مسکونی روستایی بوده و تعداد 27 واحد مسکونی نیز در دست اجرا و تامین است.

وی افزود: 563 واحد مسکونی نیز در سال های گذشته برای خانواده های کم درآمد، نیازمند و محروم در اقصی نقاط استان احداث شده است.

مدیر دفتر مشارکت های مردمی حساب 100 امام بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 4 میلیون تومان کمک های نقدی خیرین و نیکوکاران توسط دفتر مشارکت های مردمی حساب 100 حضرت امام (ره) در 12 شهرستان استان جذب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان 
  • عرضه زمین مشارکت های مردمی را در اجرای پروژه‌های مسکونی تقویت می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • ۱۱۵۸ قطعه زمین در استان سمنان به متقاضیان واگذار شدند
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار