Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار روز چهارشنبه در مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار که مقرر بود به صورت یک فوریتی اعلام وصول شود، در جلسه علنی روز چهارشنبه (22 مرداد) در پایان جلسه و به صورت عادی اعلام وصول شد.

طبق این طرح دولت موظف می شود به هر ایرانی دارای کد ملی به جز ساکنین خارج کشور معادل 30 لیتر بنزین به قیمت سال 1397 برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت ملی یا بانکی سرپرست خانوار اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس اثر تورمی این طرح در دهک‌های بالا ۴ درصد بوده و در دهک‌های پایین حتی ضریب جینی را بهبود می‌بخشد.

طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار چیست؟
براساس طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار ماهانه به هر فرد ۳۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای پرداخت خواهد شد که به کارت سرپرست خانوار واریز می‌شود، و سرپرست فرصت دارد تا پایان ماه آن را مصرف کند و اگر مقداری از آن باقی ماند زمانی که دولت می‌خواهد کارت سرپرست را مجدد شارژ کند، موظف است کل باقی مانده آن را براساس قیمت ۹۰ درصد فوب خلیج فارس خریداری و به حساب سرپرست واریز کند که زیرساخت‌های این طرح توسط شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی آماده شده است.

در این طرح به کسی یارانه مستقیم پرداخت نمیشود که دولت با کمبود منابع مالی روبرو شویم، بلکه به هر فرد ۳۰ لیتر بنزین تعلق میگیرد که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، سرپرست می‌خواهد این بنزین را مصرف کند یا اجازه دهد دولت بفروشد، تصمیم با خودش است.

اگر سهمیه بنزین را مصرف نکنیم چه می‌شود؟
در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب (atm) به افراد دیگر واگذار نمایند و در غیر این صورت  در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسط ماهانه بنزین آزاد - قیمت پایه بنزین) در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود

علیرضا نور نژاد گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جدول زمان‌بندی شده در سال جدید، ۱۲ مزایده اموال غیرمنقول پیش‌بینی شده است که به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دنشجو، علیرضا نور نژاد عضو هیات مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تداوم مزایده‌های اموال غیرمنقول از سوی این سازمان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: سازمان اموال تملیکی همانند سال ۱۴۰۲ اموال غیرمنقول در اختیار خود را که احکام قضایی آن‌ها صادر و تعیین تکلیف شدند را طبق جدول زمان‌بندی در سال جدید به مزایده خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جدول زمان‌بندی شده در سال جدید، ۱۲ مزایده اموال غیرمنقول پیش‌بینی شده است که به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین از همکاری و تعامل رسانه‌ها در پوشش اخبار مزایده در سال ۱۴۰۲ تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد روند این تعامل در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • تحویل کارت سوخت در ۱ هفته تا آخر اردیبهشت
  • اعلام زمان‌بندی برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو
  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • ۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود
  • سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان