Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه امشب ۳۰ مرداد مصادف با اولین شب از ماه محرم مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در جوار بارگاه امام زاده سلطان سید احمد در شهر درب بهشت با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، شامگاه امشب ۳۰ مرداد مصادف با اولین شب از ماه محرم مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در جوار بارگاه امام زاده سلطان سید احمد در شهر درب بهشت با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی اقامه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام «حسین جهانبانی» در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام، گفت: مراسم عزاداری باید مطابق کلیه دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود.

امام جمعه بخش ساردوئیه افزود: با توجه به شرایط موجود، امسال هئیت های عزاداری نمی توانند دسته های عزاداری راه اندازی کرده و همچنین نباید سفره نذری برپا کنند.

وی خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی نیز بایستی به منظور حفظ سلامت خود و سایرین از ماسک استفاده کرده و در مجلس عزای امام حسین علیه السلام با فاصله اجتماعی بنشینند.

حجت الاسلام جهانبانی تاکید کرد: مدت زمان مجاز برای برپایی مجلس عزاداری در فضای بسته یک ساعت و در فضای باز نیز ۲ ساعت است و هیئت های عزاداری باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه بخش ساردوئیه ابراز کرد: دشمن به دنبال کمرنگ شدن مجلس عزای امام حسین علیه السلام است اما عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام با رعایت کامل نکات بهداشتی جواب دندان شکنی به دشمنان می دهند.

وی عنوان کرد: در شب اول ماه محرم مسلم ابن عقیل به کوفه آمد تا مردم را برای پذیرایی از امام حسین علیه السلام آماده کند.

حجت الاسلام جهانبانی تاکید کرد: در روایت است که امام حسین علیه السلام فرمود؛ من برای اصلاح امت جدم و برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر از مکه خارج می شوم.

امام جمعه بخش ساردوئیه اظهار کرد: در بر پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر باید از سیره امام حسین علیه السلام درس بگیریم و در اولین گام باید با فرد گناهکار با عطوفت برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در تذکر دادن باید مواظب بود و آن کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید خودش اهل عمل باشد.

 حجت الاسلام جهانبانی بیان کرد: در تاریخ داریم که پیامبر اسلام بردگان را آزاد می کردند و فرزندان و نسل آن برده به آزاد شدن جدشان به دست پیامبر اکرم (ص) افتخار می کردند.

امام جمعه بخش ساردوئیه در خاتمه ابراز کرد: از هیئت های عزاداری سلطان سید احمد و ثارالله که میزبانی مجلس عزای امام حسین علیه السلام را بر عهده دارند، تشکر می‌کنم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه اول ماه محرم ماه محرم امام حسین علیه السلام عزای امام حسین سلطان سید احمد مراسم عزاداری حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام

                                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: این آیین معنوی در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام به امامت حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اقامه می‌شود.   نماز باشکوه جمعه در سایر مناطق استان ایلام نیز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس