Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:03:44 GMT

راه، آب، بیکاری و اشتغال مهمترین مشکل شرق مازندران

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۵۲۴۸

راه، آب، بیکاری و اشتغال مهمترین مشکل شرق مازندران

fه گزارش ایرنا، نشست شورای اداری استان مازندران در بهشهر که با هدف بررسی چالش ها و معضلات پیش روی سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه پنج شنبه با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران، معاونین، مدیران کل و فرمانداران بهشهر، نکا و گلوگاه و ائمه جمعه بهشهر و گلوگاه تشکیل شد و در مورد رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی و خدماتی و زیرساختی این سه شهرستان تصمیماتی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مهمترین موضوع‌هایی که در خصوص شهرستان بهشهر در این نشست توسط هادی خنجری فرماندار این شهرستان مطرح شد، می‌توان به مشکل پروژه‌های گردشگری و گازرسانی به مناطق بالادست، راهسازی روستایی و جاده بهشهر به زاغمرز و راه بندر به رستمکلا، تعیین تکلیف منطقه آزاد بندرامیرآباد و تلاش برای استقرار واحدها در شهرک هزار هکتاری و ایجاد پتروشیمی اشاره کرد.
فرماندار گلوگاه هم با بیان اینکه مشکلات ما محصول فرآیند چند دهه است؛ افزود: با وجود اینکه شهرستان گلوگاه از نبود اشتغال و بیکاری جوانان رنج می برد؛ اتفاقات خوب و نقطه امید در راه اشتغال گلوگاه است.
فریدون کلبادی نژاد با بیان اینکه پروژه بزرگراه گلوگاه به دامغان از مطالبات مهم مردمی است که مردم چشم به راه این طرح هستند گفت: فاز اول این طرح اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه احداث شهرک صنعتی امید گلوگاه و تبدیل ناحیه به شهرک از مطالبات مردمی برای اشتغال است؛ خاطرنشان کرد: سهم بری گلوگاه از هزار هکتاری شهرک صنعتی شرق مازندران نیاز مهم برای افزایش اشتغال و برون رفت از بیکاری است.
کلبادی نژاد گفت: بحران پل روستای تیله نو، اختصاص اعتبار برای جاده پدافندی جاده عباسی، لایروبی آب بندان ها، کمبود سموم  و نهاده دامی و گرانی نهاده ها، فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای ایجاد راه مناسب روستایی، نبود ماشین راهداری در راهدارخانه و پایین دست، نداشتن پارک مناسب تفریحی و عدم وجود کمربندی، جاده بین مزارع و لایروبی آب بندان ها، گازرسانی به روستاها و نامناسب بودن آسفالت معابر و جاده‌ها از مشکلات مهم شهرستان گلوگاه در حوزه زیرساختی است.
فرماندار نکا هم با اشاره به اینکه نکا با ۴۵هزار هکتار اراضی و ۵۰۰هزار تن تولیدات گیاهی و درختی و دامی از گردش مالی خوب برخوردار است؛ اظهار کرد: فراهم کردن زیر ساخت لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی نیاز مهم شهرستان نکاست.
عبدالجواد توحیدی مقدم گفت: جاده نکا به نیروگاه از دغدغه های جدی و مهم ماست که روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو سبک و سنگین در این جاده به نیروگاه، بندرامیرآباد، سیلو حفاری شمال و روستاهای مختلف تردد دارند و باید با مناسب سازی جاده در این بخش، مدیریت لازم انجام شود.
 تعیین تکلیف واحدهای نیمه تعطیل و راکد و بازگشت به مدار تولید این واحدها و ایجاد اشتغال، ساماندهی رودخانه ها، اختصاص اعتبارات لازم برای راه روستایی و رانش اراضی در مناطق کوهستانی و هزارجریب، آبگیری نهایی سد گلورد و تخصیص اعتبارات لازم، ساماندهی رودخانه داخل شهر نکا، تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی و گلخانه ای از جمله درخواست‌های فرماندار شهرستان نکا بود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم از  راه بعنوان شاخص اساسی در هر منطقه نام برد که در شرق مازندران از استانداردهای استانی کمتر است و گفت: نیازمند نگاه ویژه در اعتبارات راه و جاده هستیم.
غلامرضا شریعتی افزود: در بحث شاخص راهها در شرق مازندران،  ۲۰ درصد از استانداردهای استان مازندران پایین تر هستیم.
وی با اعلام اینکه بیکاری در شرق مازندران بیداد می کند؛ خاطر نشان کرد: براساس اعلام رسمی، شرق مازندران دارای ۹.۵ درصد نرخ بیکاری است اما در واقعیت این درصد بیشتر است و با توجه به ثبت نام بیش از ۵۰ هزار نفر در سامانه های کاریابی شرق مازندران، نرخ بیکاری در شرق مازندران به حدود ۱۷ درصد می رسد.
توجه به تسریع در ساخت و ساز جاده گلوگاه به دامغان به عنوان کریدور شمال به جنوب، اختصاص اعتبارات لازم برای زیرگذرهای نیمه کاره، نهایی شدن آبگیری سد گلورد و رفع مشکل کم آبی شرق مازندران، بهسازی و چهاربانده کردن بهشهر به زاغمرز، پل روگذر حسین آباد ، ایجاد اسکله گردشگری ، توجه به کمپوست، راه بندر به رستمکلا و طرح توسعه روستایی از دیگر مشکلات شرق مازندران بود که توسط شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس بیان شد.
استاندار مازندران، معاونین و مدیران کل در این جلسه در مورد مشکلات و معضلات شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه به بررسی و تبادل نظر پرداخته و مقرر شد با اختصاص اعتبار مناسب، امور مربوط به راهسازی، آبرسانی و رفع مشکل شهرک های صنعتی برای افزایش اشتغال و بازگشت واحدهای تولیدی راکد به مدار تولید به انجام رسد.

برچسب‌ها جلسه شورای اداری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جلسه شورای اداری مازندران جلسه شورای اداری مازندران شرق مازندران نکا و گلوگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد

ابوالقاسم کیانی گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

به گزارش میزان، دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام کرده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: در مورد موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور