Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@05:02:08 GMT

طرز تهیه مربای پوست پسته خام زعفرانی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۵۴۴۰

طرز تهیه مربای پوست پسته خام زعفرانی

فصل پسته تازه  بد نیست هم خود پسته را بخورید و هم پوست آن را دور نیندازید. می‌دانستید مربای پوست پسته طبع گرمی دارد و یک وعده مقوی برای صبحانه به خصوص برای کسانی است که معده سردی دارند؟ این در حالی است که مربای پوست پسته تازه و خام یک داروی طبیعی خوب برای رفع بوی بد دهان است.

مواد لازم

پوست پسته: ۵۰۰ گرم

شکر: ۵۰۰ گرم

خلال پسته: ½ فنجان

زعفران دم کرده: به مقدار دلخواه

آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن مربای پوست پسته خام و تازه باید از پوست پسته‌های سالم و بدون لک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس بهتر است وقتی پسته تازه و خام می‌خرید تا پیش از این‌که پوست پسته‌ها سیاه و لک‌دار شود آن‌ها را جدا کنید. پسته‌ها را خوب بشورید و پوست پسته‌ها را جدا کنید و هر کدام را به دو قسمت تقسیم کنید.

حالا باید تلخی پوست پسته‌ها را بگیرید. برای این کار ۳ بار پوست پسته‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و هر بار با آب سرد آبکش کنید. به این ترتیب تلخی پوست پسته به طور کامل گرفته شده و رنگ آن‌ها شفاف می‌شود. در مرحله آخر آبکش کردن پوست پسته‌ها را به مدت ۱ ساعت در آب سرد بگذارید.

 

در این فاصله شهد مربا را درست کنید. شکر را با یک و نیم لیوان آب حل کنید و روی شعله ملایم گاز هم بزنید. وقتی آب به جوش آمد زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند و سپس شعله گاز را خاموش کنید. حالا پوست پسته‌ها را از آب سرد آبکش کنید و وقتی آب آن‌ها گرفته شد داخل شهد بریزید. مربای پوست پسته را به مدت ۲ الی ساعت روی شعله ملایم گاز بپزید تا حسابی جا بیفتد و شهد مربا غلیظ شود. در ۵ دقیقه به پایان پخت، خلال پسته و آبلیمو را اضافه کنید و بعد از این‌که مربا ۴ یا ۵ جوش زد شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید مربا کاملا سرد شود و سپس در شیشه‌های خشک، تمیز و بدون بو بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.

خواص پوست پسته تازه برای سلامت بدن

*پوست پسته بوی بد دهان را از بین می‌برد پس پوست پسته تازه را با دندان بجوید.

*دم کرده و جوشانده پوست پسته اسهال را بند می‌آورد.

*دم کرده پوست پسته سکسکه را بند می‌آورد.

*اگر داخل دهان‌تان زخم شده پوست پسته تازه را بجوید.

*مالیدن پوست پسته تازه روی لثه‌ها باعث محکم شدن آن‌ها می‌شود.

*اگر حالت تهوع و استفراغ دارید پوست پسته خام را با مقداری آب دم کنید و به صورت دمنوش بنوشید.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه مربا صبحانه مربا سبک زندگی پارسی خبر مربای پوست پسته پوست پسته تازه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته

شهرستان نی ریز در استان فارس واقع شده است. در روستا‌های اطراف این شهرستان درختان پسته‌ای وجود دارد که به دلیل کمبود آب در حال خشک شدن است. به گفته روستائیان در گذشته قناتی وجود داشت که این درختان از آن آبیاری می‌شدند اما هم اکنون طمع آب این قنات‌ها تغییر کرد و درختان پسته خشک شدند.

شهروندخبرنگار ما با مطرح کردن این مشکل از مسئولان درخواست رسیدگی کرد و هشدارهایی برای کمبود آب و خشکسالی داد و برای جلوگیری از خشکسالی راه حل هایی ارائه کرد که می تواند تا بخشی از این مشکلات را حل کند. در ادامه می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید می‌خواستم یک مساله مهم را پیگیری کنید تا به گوش مسئولان ما برسد. چند وقت پیش در روستا‌های اطراف نی ریز استان فارس دلیل خشک شدن باغ‌های پسته را پرسیدم روستاییان گفتند قبلا اینجا قنات داشت با آب دائمی و کشاورزی دائمی تا چاه‌های عمیق زده شد یکی پس از دیگری قنات‌ها خشک شدند. عمقشان هر روز بیشتر می‌شد کم کم آب چاه‌ها شور شد و بعد از آن تلخ می‌شد، تا جایی که درختان پسته تحمل این آب‌های اسیدی را نداشتند و خشک شدند و کار روستا‌ها به جایی رسید که آب خوردن نداشتند و با هزینه بالا برایشان آب لوله کشی نه چندان مرغوب آورده شد.  این داستان عبرت آموزی به ما درس مهمی می‌دهد این که اگر قرار است قنات‌ها خشک شوند چاه‌ها خشک شوند و درختان از بین بروند و زمین فرونشست کند از همین الان تصور کنیم به این مرحله رسیده ایم با یک انقلاب عمومی تمام چا‌ه ها را با بتن پر کنیم تا قنات‌های باقی مانده خشک نشوند چاه‌ها در مناطقی که قنات ندارند سرسختانه کنترل شوند تا سطح آب‌های زیرزمینی پایین‌تر نروند. مساله دیگر درخت کاری‌های غیر اصولی در شهرها، حاشیه شهر‌ها و پارک‌ها است درختان بی حاصل و بعضی از آنها مضر هستند که هر روز بر تعداد بی خاصیت آنها افزوده می‌شود چمن کاری‌ها که قاتل آب هستند و می بینم روزی که آبی نباشد تا این حجم از درخت را سیراب کند فاصله‌ی درختان و نوع درخت اصلا رعایت نمی‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • (ویدئو) عبور قطار شعله‌ور از وسط شهر
  • (ویدئو) نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • سیاست پسته‌ای ایران، در جنگ با اسرائیل هم برنده بود!
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته
  • این بخاری ها چطور ناجی باغ پسته می شوند؟ | از بخاری های باغی چه می‌ دانید؟