Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@20:12:28 GMT

ترین‌های لیگ برتر نوزدهم + آمار

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۵۷۱۴

ترین‌های لیگ برتر نوزدهم + آمار

لیگ برتر نوزدهم بالاخره امشب با برگزاری دیدار‌های هفته ۳۰ به پایان رسید و پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی به قهرمانی دست یافت. در این مطلب به بررسی عملکرد تیم‌ها و بازیکنان و ترین‌های لیگ نوزدهم می‌پردازیم. طولانی‌ترین لیگ تاریخ به جرات می‌توان گفت لیگ برتر نوزدهم طولانی‌ترین لیگ تاریخ فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لیگ ابتدا قرار بود همچون ادوار گذشته ابتدای مردادماه آغاز شود، اما سخت‌گیری فدراسیون در سطح کیفیت ورزشگاه‌های میزبان مسابقات، باعث شد تا لیگ برتر نوزدهم مدتی به تعویق بیافتد.

در نهایت ۳۱ مردادماه لیگ برتر با برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی آغاز شد و امشب، ۳۰ مردادماه با برگزاری هشت دیدار به صورت همزمان پایان یافت و دقیقا یک سال طول کشید! دومین دلیل فرسایشی شدن لیگ نوزدهم، شیوع کرونا در دنیا بود که باعث شد بیش از ۳ ماه لیگ تعطیل شود. بیشترین برد پرسپولیس با ثبت ۲۱ پیروزی، توانست بیشترین تعداد برد را در لیگ نوزدهم از آن خود کند. همین برد‌ها بودند که ۶۳ امتیاز از ۶۷ امتیاز قرمزپوشان در لیگ برتر نوزدهم را رقم زد و آن‌ها را به قهرمانی رساند.   بیشترین تساوی نفت مسجدسلیمان سلطان و بی‌چون و چرای تساوی در لیگ نوزدهم بود. شاگردان تارتار ۱۷ بار به تساوی دست یافتند. آن‌ها در نیم‌فصل نخست فقط یک بار شکست خوردند، اما در نیم‌فصل دوم نتوانستند به علت مشکلات مالی متعدد، این آمار را حفظ کنند. بیشترین شکست شاهین و ماشین‌سازی دو تیمی بودند که به اندازه یک نیم‌فصل در لیگ برتر شکست خوردند! شاهین با ویسی شروع کرد، با میشو ادامه داد، اما به خاطر کرونا مجبور شد با مربی کرواتش قطع همکاری کند و با کریمیان و بعد هم پاشازاده ادامه دهد و در نهایت این تیم پرتغییر به لیگ یک بازگشت. بهترین خط حمله استقلالی‌ها با هنرنمایی دیاباته و قائدی توانستند عنوان بهترین خط حمله را به دست آورند. استقلال موفق شد ۵۱ بار دروازه رقبای خود را باز کند و رکورد ۱.۷ گل در هر مسابقه را به ثبت برساند. البته باید پذیرفت لیگ نوزدهم آنچنان پرگل نبود و آمار کمتر از ۲ گل برای هر مسابقه، آمار خوبی محسوب نمی‌شود. ضعیف‌ترین خط حمله پارس جنوبی جم این فصل فقط ۲۰ بار موفق شد دروازه رقبا را باز کند و با میانگین ۰.۶۶ گل در هر مسابقه، ضعیف‌ترین خط حمله مسابقات بود. بهترین خط دفاع پرسپولیس این فصل هم با استفاده از بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و ... در فاز دفاعی موفق شد آماری درخشان را ثبت کند. سرخپوشان فقط ۱۷ بار گل خوردند، یعنی کمی بیش از نیم گل در هر مسابقه! ضعیف‌ترین خط دفاع شاهین بوشهر، تیم شانزدهم جدول لیگ برتر نوزدهم با دریافت ۵۷ گل ضعیف‌ترین تیم در فاز دفاعی بود. این تیم از ماکسیم کوویلیتایا، گلر خارجی استفاده می‌کرد و درویش‌وند، گلر سابق پرسپولیس، دروازه‌بان دوم شاهین بود. پرگل‌ترین بازی لیگ جمعه ۲۹ شهریورماه ۹۸، پیکان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، میزبان ماشین‌سازی بود و در نهایت موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ حریف را در هم بکوبد و پرگل‌ترین بازی لیگ را رقم بزند.
فراز امامعلی (۲ بار)، مهران موسوی، سعید واسعی، شهریار مغانلو و حجت حق‌وردی گلزنان پیکان در این دیدار بودند.
فقط دو نیمکت بی‌تغییر!
نکته جالب توجه و البته عجیب لیگ نوزدهم، اما تغییر و تحول در نیمکت اکثر قریب به اتفاق تیم‌های لیگ برتری بود. سایپا با ابراهیم صادقی و نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار، تنها تیم‌هایی بودند که در لیگ نوزدهم از ابتدا تا انتهای لیگ با یکدیگر همکاری کردند. بقیه تیم‌های لیگ برتری بلااستثنا دست به تغییر نیمکت‌های خود زدند.

شهرخودرو و شاهین با ۴ و ۵ تغییر، بیشترین تحول را در نیمکت‌های خود داشتند. شهرخودرو با یحیی گل‌محمدی آغاز کرد، با مجتبی سرآسیایی ادامه داد، پس از استعفای سرآسیایی با کوزین به مصاف سایپا رفت و در نهایت سهراب بختیاری‌زاده آخرین سرمربی مشهدی‌ها در لیگ برتر نوزدهم بود.

شاهین بوشهر با عبدالله ویسی به لیگ برتر رسید و با او لیگ نوزدهم را آغاز کرد. با میشو ادامه داد و پس از منتفی شدن حضور میشو روی نیمکت، با مهرداد کریمیان و بعدتر، مهدی پاشازاده لیگ نوزدهم را به پایان رساند و سقوط کرد. آقای گل شیخ دیاباته از استقلال تهران با ثمر رساندن ۱۵ گل توانست آقای گل فوتبال ایران شود. بعد از دیاباته، شهریار مغانلو از پیکان تهران با ۱۳ گل و عیسی آل کثیر از صنعت نفت و علی علیپور از پرسپولیس موفق شدند با به ثمر رساندن ۱۲ گل در رده‌های بعدی قرار گیرند. مهندس لیگ میلاد جهانی از صنعت نفت آبادان و مهدی قائدی با دادن ۸ پاس گل به عنوان بهترین پاسور لیگ دست یافتند. مهدی ترابی نیز در رده بعدی قرار گرفت. او در طول فصل ۶ پاس گل به هم تیمی هایش داد. کارآمدترین بازیکن مهدی قائدی با ۸ پاس گل و ۱۰ گل مثمرثمرترین بازیکن لیگ بود. بعد از او مهدی ترابی با دادن ۶ پاس گل و به ثمر رساندن ۱۱ گل، مفیدترین بازیکن لیگ بود و به همراه پرسپولیس موفق شد به قهرمانی لیگ برتر برسد. ترابی در چند بازی با گل‌های سه امتیازیش برد را به اردوی سرخپوشان هدیه کرد. خشن‌ترین نیمکت استقلال یک آمار عجیب در لیگ برتر نوزدهم به نام خود به ثبت رسانده، آن‌ها لیگ را با استراماچونی آغاز کردند و در ادامه با فرهاد مجیدی به پایان رساندند. نقطه مشترک استرا و فرهاد این بود که هر دو یک بار با کارت قرمز داور روبه‌رو شدند و از روی نیمکت اخراج شدند. بهترین خارجی بدون شک شیخ دیاباته با به ثمر رساندن ۱۵ گل در لیگ برتر و رسیدن به عنوان آقای گلی برترین بازیکن خارجی لیگ برتر نوزدهم بود. بعد از او بشار رسن بود که در پرسپولیس توانست در قلب این تیم به ویژه از زمان حضور یحیی گل‌محمدی، نقش زیادی در حملات این تیم داشته‌باشد. نکته عجیب لیگ نوزدهم، عملکرد نه چندان مطلوب کی‌روش استنلی در سپاهان بود. بازنده بزرگ بدون شک امیر قلعه‌نویی بازنده بزرگ لیگ نوزدهم بود. او برای اولین بار در عمر مربی گری خود لیگ را به پایان نرساند و آنقدر با سپاهان بد نتیجه گرفت که مجبور به استعفا شد تا اخراجش نکنند.

آخرین عنوان قهرمانی قلعه نویی به هفت سال قبل بازمی گردد و بعید است دیگر تا مدت‌ها خبری از ژنرال روی نیمکت تیم‌های بزرگ بشنویم. استان ناکام تعداد نمایندگان استان بوشهر در این فصل با صعود شاهین به عدد ۲ رسید، اما در پایان لیگ نوزدهم، هر دو نماینده استان فوتبالیست پرور بوشهر به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. برترین گلر پیام نیازمند بی توجه به عملکرد فجیع سپاهان در این فصل باز هم درخشید. او در ۱۷ مسابقه لیگ برتر دروازه خود را بسته نگه داشت. بعد از پیام، رشید مظاهری و شهاب گردان با ۱۴ کلین شیت مشترکا در رده دوم قرار گرفتند. مهدی رحمتی نیز ۱۲ بار کلین شیت کرد.   منبع:شهرآرانیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترین های لیگ نوزدهم فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران پارسی خبر لیگ برتر نوزدهم ترین خط حمله لیگ برتر لیگ نوزدهم ثمر رساندن ضعیف ترین موفق شد پاس گل تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمکت داغ تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا (عکس)

به گزارش ورزش سه، وحید شمسایی و دستیاران همیشگی‌اش که از آغاز دوران مربیگری او کنارش بوده‌اند، برای موفقیت اسطوره فوتسال ایران در عرصه مربیگری وظایف جداگانه ای را بر عهده گرفته‌اند. افرادی که پس از ناکامی تیم ملی در دوره گذشته جام ملت‌ها، سوژه ای برای انتقاد از وحید شمسایی بودند. اما سرمربی تیم ملی برای دفاع از آن‌ها برابر رسانه‌ها و کارشناس‌ها سینه سپر کرد و با یاران دیرینه‌اش در مسیر مربیگری ادامه داد. کسانی که وحید شمسایی را از دوران باشگاهی تا ملی همراهی کرده‌اند و برای جامعه فوتسال نام آشنا به شمار می‌روند و سابقه بازی با پیراهن تیم ملی را در کارنامه دارند.

شهاب سفال منش

شهاب سفال منش، در خانواده‌ای فوتبالی بزرگ شده و پدر او مصطفی سفال منش از دروازه‌بان‌های سال‌های دور فوتبال ایران است که سابقه همکاری با مجید جلالی در باشگاه تراکتور سازی را دارد. او به‌رغم اینکه بازیکن بزرگی نبوده، اما دارای مدرک دکتراست و مدرس بین‌المللی فوتسال محسوب می‌شود. از سفال منش به عنوان مغز متفکر وحید شمسایی یاد می‌کنند و در تیم‌های دبیری تبریز، تأسیسات دریایی تهران و هم اکنون در تیم ملی، کنار شمسایی مشغول به فعالیت بوده است. سفال‌منش در برهه‌ای، هدایت تیم ملی فوتسال لبنان را بر عهده داشت. اما هرگز به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌های مطرحی حضور نداشته است.

سیامک داداشی

بازیکن سابق تیم ملی که در پست فلنگ به میدان می‌رفت و از ملی‌پوشانی بود که انصاری فرد ( سرمربی وقت تیم ملی ) به سبک بازی او علاقه زیادی داشت. داداشی تمامی دوران مربیگری اش را به عنوان دستیار در کنار وحید شمسایی سپری کرده است و با توجه به کارنامه درخشانی که در حرفه بازیگری‌اش بر جای گذاشته، با تجربیاتش به شمسایی کمک می‌کند. داداشی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ پیراهن تیم ملی فوتسال ایران را بر تن داشت و چهار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را با مربیگری انصاری فرد تجربه کرده است.

اصغر قهرمانی

سنگربان سابق تیم ملی که نسبت به سایر دستیاران شمسایی، شناخته شده‌تر است. قهرمانی، دوازده سال بین سال‌های 79 تا 91 درون دروازه‌ تیم‌های لیگ برتری ایستاد و افتخارات پرشماری را در عرصه بازیگری‌اش بدست آورده است. او با تیم ملی فوتسال، در جام‌ ملت‌های ۱۹۹۹ مالزی،  ۲۰۰۰ تایلند ، ۲۰۰۷ ژاپن  و ۲۰۰۸تایلند،  به عنوان قهرمانی دست یافت و یکی سنگربانان تیم ملی در جام‌های جهانی، ۲۰۰۰ گواتمالا و  ۲۰۰۸ برزیل بوده است. اصغر قهرمانی در سال ۲۰۱۰ به عنوان مربی دروازه‌بان‌‌ها در کنار حسین شمس حضور داشت و همان سال با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، به اولین افتخار مربیگری‌اش رسید.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از فردا برای ایران آغاز می شود و باید دید وحید شمسایی و دستیارانش چه تدابیری برای موفقیت و کسب قهرمانی در این تورنمنت دارند.0

دیگر خبرها

  • لحظات پایانی استقلال - شمس آذر و مشت های گره کرده نکونام به سمت نیمکت شمس آذر / فیلم
  • آمار جالب در اولین روز هفته بیست و چهارم؛ ثبت ۱۱ گل در ۳ بازی
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • گوشت چروکیده ؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید! (+عکس)
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • پیام به نیمکت رسید ولی به ترکیب نه!
  • صداقت: مشکلی با نیمکت‌‌نشینی ندارم
  • نیمکت داغ تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا (عکس)
  • فیزیوتراپی تارتار برای حضور روی نیمکت ملوان