Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@14:35:56 GMT

حمله هوایی اسرائیل به غزه

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۵۹۸۶

حمله هوایی اسرائیل به غزه

‍‍‍‍‍‍

هواپیماهای اسرائیلی دقایقی پیش چندین پایگاه مقاومت فلسطین در غرب خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. - اخبار بین الملل -

هواپیماهای اسرائیلی دقایقی پیش چندین پایگاه مقاومت فلسطین در غرب خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

R1283/P/S8,90/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه ۲ بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد ۳ نیویورک تایمز: معلوم نیست ترامپ توانایی فعال کردن مکانیزم ماشه را داشته باشد ۴ ظریف خطاب به شورای امنیت: آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد ۵ دومین قرارداد رسمی امارات با صهیونیست‌ها امضا شد ۶ چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد ۷ روسیه: با وجود تهدید آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم ۸ کاردار امارات به وزارت خارجه احضار شد مهمترین اخبار بین الملل اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه آمریکا رسماً از ایران به شورای امنیت شکایت کرد روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی مهمترین تهدید منطقه و آمریکا بزرگترین تهدید صلح جهانی است مهمترین اخبار تسنیم پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوء مدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به جای «سقوط آزاد» اولتیماتوم سازمان مالیاتی به خریداران سکه/ فردا آخرین مهلت پرداخت مالیات است سوریه|رنگ عزای حسینی در حرم حضرت زینب(س) همزمان با آغاز ماه محرم + تصاویر عضو شورای عالی بورس: نگران بازار سرمایه نیستم، لطفا صبور باشید آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
0 International License.

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به لغو سفر هیات اسرائیلی: ناامید کننده است

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به لغو سفر برنامه‌ریزی شده هیات اسرائیلی به واشنگتن به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا، آن را «ناامید کننده» خواند.

به گزارش ایرنا؛ جان کربی، یک سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن دی سی برای گفتگو درباره جنگ غزه و عملیات نظامی رژیم اسرائیل درباره رفح گفت: «این ناامیدکننده است. ما بسیار ناامیدیم که آن‌ها به واشنگتن دی سی نخواهند آمد تا به ما اجازه دهند گفتگوی کامل با آن‌ها در مورد جایگزین‌های مناسب برای حضور در رفح داشته باشیم.»

این مقام ارشد کاخ سفید و یکی از سخنگویان دولت جو بایدن تصریح کرد: «ما گفتگو با اسرائیلی‌ها در مورد جایگزین‌های با دوام را در برنامه‌های خود حفظ خواهیم کرد.»

به نقل از خبرگزاری سما، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد. دفتر نتانیاهو در این بیانیه اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت.

در ادامه بیانیه، ادعا شده است: این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشار‌های بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز گزارش داد: علی‌رغم تهدید‌های نتانیاهو، آمریکا از حق وتوی خود علیه قطعنامه شورای امنیت استفاده نکرد. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد: درامی در سازمان ملل اتفاق افتاد و آمریکا از وتو به نفع «اسرائیل» استفاده نکرد. این به معنای اوج بحران با آمریکا است؛ چراکه کاخ سفید برای اولین بار در کنار «اسرائیل» نایستاد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزازش سازمان ملل، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند. شورای امنیت ۱۵ عضوی خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است. این قطعنامه همچنین خواسته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آن‌ها می‌شود. این قطعنامه از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

دیگر خبرها

  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • آتش‌بس فوری در رمضان؛ غزه در انتظار اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • ناراحتی آمریکا از واکنش اسرائیل به رای آن در شورای امنیت
  • واکنش آمریکا به لغو سفر هیات اسرائیلی: ناامید کننده است
  • اسرائیل از دست آمریکا شاکی شد | اولین واکنش حماس و اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت