Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس بخشنامه گمرک ایران، با وجود برداشته شدن قفل سیستمی اقلام گروه چهار، امکان اظهار کالاهای مذکور از محل مصوبه ابلاغی و بخشنامه‌های مرتبط در سال جاری امکان پذیر نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌‌ی 99/614910 مورخ 1399/05/29  به گمرکات اجرایی اعلام کرد،  قفل سیستمی گروه 4 از سامانه جامع گمرکی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  لذا امکان اظهار (با رعایت مفاد بخشنامه) این گروه کالایی برای صاحبان کالا و تجار محقق گردیده است.

در این بخشنامه آمده است، با توجه به اینکه مهلت اظهار کالاهای مشمول گروه چهارم کالایی موضوع بخشنامه 7 اسفند ماه سال 98 بوده است، امکان اظهار کالاهای مورد نظر از محل مصوبه ابلاغی و بخشنامه فوق الاشاره در سال جاری امکان پذیر نمی‌باشد. با این وجود در صورت ارائه هرگونه مکاتبه مدارک، مستندات و ثبت سفارش جهت اظهار کالا، هماهنگی لازم از انجام تشریفات گمرکی با این دفتر بعمل آید.

اظهار خودرو سواری موضوع بخشنامه 5 اسفند ماه صرفا با رعایت مفاد مصوبه (29 بهمن ماه) و بررسی دقیق شرایط اعلام شده، اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی و رعایت سایر مقررات مسیر میباشد.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گمرک بیشتر بخوانید... ماجرای ممنوعیت تحویل خودروی امانی از شرکتهای خصوصی در گمرک/یک مقام مسئول: خودروهای تحویلی به فوریت بازگشت داده شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ماجرای ممنوعیت تحویل خودروی امانی از شرکتهای خصوصی در گمرک/یک مقام مسئول: خودروهای تحویلی به فوریت بازگشت داده شود واژه های کاربردی مرتبط گمرک پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ زنگنه: باید برای پس از تحریم آماده باشیم/ ایران بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه است ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۳۰|افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد ۳ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۳۰|پیش‌بینی آخر هفته بارانی در برخی استان‌ها/هوای شمال سرد می‌شود ۴ خبر خوش وزیر راه برای مستأجران/ متقاضیان طرح ملی مسکن سال آینده خانه‌دار می شوند ۵ پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» ۶ ۸ دلیل اصلی ریزش بورس/ نباید با اعتماد مردم بازی کرد ۷ عضو شورای عالی بورس: نگران بازار سرمایه نیستم، لطفا صبور باشید ۸ اولتیماتوم سازمان مالیاتی به خریداران سکه/ فردا آخرین مهلت پرداخت مالیات است مهمترین اخبار اقتصادی پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» اولتیماتوم سازمان مالیاتی به خریداران سکه/ فردا آخرین مهلت پرداخت مالیات است عضو شورای عالی بورس: نگران بازار سرمایه نیستم، لطفا صبور باشید ۵ محور تحقیق‌وتفحص از سازمان برنامه و بودجه/ ابهام در تخصیص‌ بودجه دستگاه‌ها با اهرم فشار و مذاکره مهمترین اخبار تسنیم پیام خاندوزی به وزیر اقتصاد: سوءمدیریت در بورس مشهود است؛ پیشنهاد «فرود آرام» به‌جای «سقوط آزاد» اولتیماتوم سازمان مالیاتی به خریداران سکه/ فردا آخرین مهلت پرداخت مالیات است سوریه|رنگ عزای حسینی در حرم حضرت زینب(س) همزمان با آغاز ماه محرم + تصاویر عضو شورای عالی بورس: نگران بازار سرمایه نیستم، لطفا صبور باشید آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک امکان اظهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است